نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

طرحی جذاب برای «فورد موستانگ» موتور میانی، رقیبی برای «پورشه» و «کوروت»

منبع
پدال
بروزرسانی
طرحی جذاب برای «فورد موستانگ» موتور میانی، رقیبی برای «پورشه» و «کوروت»

پدال/ ماسل کارها در مسیر مستقیم درگ خوب هستند درحالی‌که سوپراسپرت‌ها در پیست عالی عمل می‌کنند اما موستانگ موتور وسط می‌تواند خودرویی برای هردو هدف باشد.

فراری و فورد موستانگ از نمادهای بی‌بدیل صنعت خودروسازی هستند که البته کاملاً باهم متفاوت‌اند؛ اما اگر این دو نام را باهم ترکیب کنیم، حاصل چه چیزی خواهد بود؟ یک سوپراسپرت موتور وسط با پیشرانهٔ V8 کایوت! هرچند به‌احتمال‌زیاد در دنیای واقعی هیچ‌گاه نخواهیم توانست چنین خودرویی را ببینیم ولی در دنیای رندرها همه‌چیز ممکن است. پس بیایید به جهان رؤیا و خیال سفر کنیم و ببینیم یک سوپراسپرت موتور وسط با ترکیب فورد موستانگ و فراری چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد.

ماسل کاری با الهام از فراری یا فراری با الهام از ماسل کار؟

در این رندرها، ویژگی‌های ظاهری اصلی نسل هفتم موستانگ شامل چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره همچنان حفظ شده‌اند اما دیگر قسمت‌های خودرو یک فراری خالص است و SF90 استراداله را به یاد می‌آورد. ورودی‌های هوای روی گلگیرهای عقب هم نشان می‌دهند که با خودرویی موتور وسط طرف هستیم. رینگ‌ها اما به نظر می‌رسد از آلفارومئو گرفته شده‌اند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت پوشیده شده و از پشت آن‌ها دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار با کالیپرهای قرمزرنگ خودنمایی می‌کنند. در عقب خودرو، بازهم شاهد نمای آشنای موستانگ با چراغ‌های سه‌تایی در هر طرف هستیم ولی دیفیوزر و سر اگزوزهای یکپارچه، حال و هوای سوپراسپرت مانند به این طراحی بخشیده‌اند.

پیشرانهٔ موستانگ الهام گرفته از فراری

همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت فورد می‌تواند در سینهٔ موستانگ موتور وسط قرار گیرد. البته این پیشرانه در موستانگ GT معمولی ۴۸۰ اسب بخار و در دارک هورس ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که مطمئناً برای یک سوپراسپرت کافی نخواهد بود و باید تقویت شود. این موتور پتانسیل تولید قدرت‌های بیشتر را دارد زیرا کیت سوپرشارژ فورد پرفورمنس FP700 که برای نسل سوم موتور کایوت در پیکاپ F150 رپتور R ارائه شده، قدرت را به ۷۰۰ اسب بخار افزایش داده است. چنین قدرتی برای موستانگ موتور وسط کاملاً مناسب است و آن را به خودروی قوی‌تری نسبت به کوروت Z06 تبدیل خواهد کرد. علاوه بر این، موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پردتور شلبی GT500 هم با ۷۶۰ اسب بخار قدرت می‌توان گزینهٔ مناسبی برای موستانگ موتور وسط باشد.

موستانگ موتور وسط، از رؤیا تا واقعیت

هرچند شاید در وهلهٔ اول موستانگ موتور وسط ایدهٔ دور از ذهنی به نظر برسد اما در دنیای خودروسازی همه‌چیز ممکن است. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد شورلت کوروت به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شود و هیچ‌کس انتظار نداشت نام و لوگوی موستانگ را روی یک کراس‌اوور الکتریکی ببیند. علاوه بر این، ازآنجایی‌که برندهایی مثل فراری اقدام به ساخت شاسی‌بلند کرده‌اند، به‌راحتی می‌توان فهمید که موستانگ موتور وسط هم آن‌قدرها ایدهٔ سورئالی نیست. درهرحال، ترکیب موتور وسط می‌تواند هندلینگ موستانگ را متحول کند. مرکز ثقل پایین‌تر، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها و کشش بهتر کاملاً تمرکز موستانگ از مسیر درگ را به ای‌پکس پیچ‌ها تغییر خواهد داد.

موستانگ موتور وسط ساخته نمی‌شود اما…

فورد هیچ‌گاه موستانگ موتور وسط تولیدی نساخته و هیچ برنامه‌ای هم برای این کار ندارد اما به خانوادهٔ این ماسل کار آمریکایی، نسخه‌ای اضافه شده که می‌تواند نزدیک‌ترین تجربه به موستانگ موتور وسط را ارائه کند. این خودرو موستانگ GTD با ساختار موتور جلو است. GTD از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که در شلبی GT500 و F150 رپتور R دیده‌ایم ولی گفته شده این پیشرانه برای GTDحداقل ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. به گفتهٔ فورد، این ماشین به لطف آیرودینامیک فعال، توزیع وزن ۵۰-۵۰ و متریال سبک‌وزن، نه‌تنها قوی‌ترین موستانگ تاریخ بلکه با اختلاف سریع‌ترین موستانگ تاریخ هم در پیست‌ها خواهد بود. بااین‌حال، از موستانگ GTD تنها ۱۰۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir