نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

هر آنچه از «هیوندای النترا 2023» وارداتی می دانیم

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هر آنچه از «هیوندای النترا 2023» وارداتی می دانیم

آخرین خودرو/ النترا ۲۰۲۳ یکی از خودروهایی است که قرار است در دور جدید واردات به عرضه برسد. یک سدان خوش چهره که البته امکانات کمی در بازار ما دارد.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

درباره النترا ۲۰۲۳
نام النترا برای ما ایرانی ها بسیار آشناست خودرویی که به واسطه دارا بودن طراحی جذاب و سطح مطلوبی از امکانات ایمنی و رفاهی محبوبیت بسیاری در نزد مشتریان ایرانی دارد. پس از وقفه چند ساله به دلیل ممنوعیت واردات اکنون بازهم النترا به بازار بازگشته اما با شرایطی متفاوت تر. از سال ۱۹۹۰ تا کنون ۷ نسل از هیوندای النترا به بازار های جهانی عرضه شده است البته النترا در برخی از بازار ها با نام های دیگری اعم از آوانته، النترا و i30 عرضه می شود. هفتمین نسل هیوندای النترا که با کد CN7 شناخته می شود، اکنون در چهار کشور کره جنوبی، ایالات متحده، ویتنام و چین به تولید می رسد. مدل فعلی النترا  ۲۰۲۳ توسط لوک دانکرولکه طراحی شد و برمبنای پلت فرم K3 کیا هیوندای توسعه یافته است. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی رونمایی و در سال ۲۰۲۱ به عرضه آن آغاز شد. علاوه بر این موارد جالب است بدانید که چندی پیش هیوندای اقدام به رونمایی فیس لیفت هیوتدای النترا کرد که در سال میلادی جدید پا به بازار های جهانی خواهد گذاشت. اما حداقل در سری های اول النترا ۲۰۲۳ که کرمان موتور برای عرضه به مشتریان تدارک دیده خبری از نمونه فیس لیفت نخواهد بود. در ادامه به بررسی این وارداتی محبوب خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه
این نسل از هیوندای النترا هم از طراحی جدید هیوندای بهره برده است. در نمای جلوی الانترا ۲۰۲۳ اندازه کشیده چراغ ها و ابعاد بزرگ جلو پنجره خودرو را می بینیم که طراحی مشبک دارد و هیوندای نیز الگوی به کار رفته در آن را Parametric grille نامیده بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند. همچنین چراغ راهنمای خودرو نیز درون جلو پنجره خودرو قرار دارد در نمونه ای کرمان موتور قصد عرضه آن را دارد خبری از چراغ های ال ای دی نیست و چراغ های خودرو هالوژن هستند. در قسمت پایینی سپر خودرو نیز دو چراغ در طرفین سپر تعبیه شده است همچنین روی سپر خودرو خطوط و حجم پردازی های متعددی به چشم می خورد.

در نمای جانبی نیز خطوط تیز متعدد و فرورفتگی هایی دیده می شوند، آیینه های جانبی نیز ابعاد بزرگی دارند و در قسمت پایینی شیشه ها نیز نوار های کرومی دیده می شوند، رینگ های خودرو در نمونه ای که کرمان موتور برای بازار ایران سفارش گذاری کرده در اندازه‌ی ۱۷ اینچی دارند، و به رنگ مشکی مات هستند.

در نمای عقبی النترا ۲۰۲۳ نیز طراحی فرورفته و خاص قسمت صندوق نیز جلب توجه می کند، دو خط نیز از روی ستون C خودرو تا روی صندوق خودرو امتداد یافته است. در چراغ های عقبی نیز از الگوی به هم پیوسته استفاده شده و بر روی سپر عقب نیز محل قرار گیری پلاک خودرو و حجم پردازی هایی نیز انجام شده است.

مشخصات فنی النترا ۲۰۲۳
هیوندای النترا وارداتی به بازار ایران مجهز به یک موتور ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۲۷ اسب بخار و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس خودرو نیز ۶ سرعته اتوماتیک AT است. مصرف سوخت ترکیبی خودرو ۹/۴ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است. همچنین سیستم تعلیق محور جلوی خودرو مک فرسون و تعلیق عقب تورشن بیم است. در مجموع وجود جعبه دنده اتوماتیک در این خودرو و مشخصات فنی نسبتا قابل قبول در این سدان باعث می شود که النترا ۲۰۲۳ در بحث عملکرد فنی کمی بهتر از دیگر وارداتی های سگمنت خودش باشد.

برندهیوندای
مدلالنترا ۲۰۲۳
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۲۳
حجم موتور۱۵۹۱ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۲۶ اسب بخار
گشتاور۱۵۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۹۵ کیلومتر در ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۶۷۵ میلی متر
عرض۱۸۲۵ میلی متر
ارتفاع۱۴۳۰ میلی متر
فاصله محوری۲۷۲۰ میلی متر
وزن۱۱۸۵ کیلوگرم
حجم باک۴۷ لیتر
مصرف سوخت۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/۵۵R16
شرکت عرضه کنندهکرمان موتور - KTL
برند نشان مادرهیوندای
کشور سازندهکره جنوبی

کابین و امکانات
در کابین النترا ۲۰۲۳ یک طراحی سیال و قابل قبول مشاهده می شود. رودری های خودرو طراحی ارگونومیک و مناسبی دارند و روی آن ها به سطح مناسبی از جزئیات پرداخته شده است. فرمان خودرو یک طراحی دایره ای دارد که روی آن کلید های کنترلی و قطعات تزیینی کروم تعبیه شده است. اما روی داشبورد خودرو در قسمت بالایی آن پنل سیستم صوتی قرار دارد که در مدل وارداتی به بازار ایران خبری از صفحه نمایش مالتی مدیا نخواهد بود و صرفا یک پنل ساده بسنده شده است.

دریچه های سیستم تهویه خودرو به صورت باریک و سرتاسری طراحی شده اند که توسط نوار های کرومی این پنل تزیین شده است. سیستم تهویه النترا ۲۰۲۳ نیز به صورت دستی تنظیم می شود که این امر نیز توسط سه کلید دوار تعبیه شده در قسمت پایینی داشبورد میسر خواهد بود. در کنسول وسط خودرو نیز به جز لیور دنده و ترمز پارک خودرو جزئیات خاصی دیگری وجود ندارد و صندلی های خودرو طراحی و در برگیرندگی مناسبی دارند اما در نمونه وارداتی به بازار ایران صرفا به صورت دستی تنظیم خواهند شد.


امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیفرمان کمکی برقی - تریم داخلی چرم - رینگ آلومینیومی - تریم داخلی پارچه ای - سنسور نور - سنسور پایش باد تایرها - تهویه الکتریکی دستی - کامپیوتر سفری

معایب و مزایا

مزایاکیفیت ساخت مناسب - استهلاک پایین - خدمات پس از فروش گسترده - کابین جادار
معایبکمبود امکانات رفاهی و ایمنی - عدم عرضه با نسخه قوی و فول آپشن - توان حرکتی نه چندان بالا

رقبای النترا ۲۰۲۳
النترا ۲۰۲۳ یک سدان سایز متوسط و در رده اقتصادی ها است که وجود آن را در بین خیل عظیم چینی های موجود در بازار را باید به فال نیک بگیریم. اما با توجه به قوانین و تعرفه های واردات، این خودرو با قیمتی گزاف و سطح امکانات ایمنی و رفاهی محدودی به بازار ما آمده است. النترا رقبای قدری مثل تویوتا کرولا، مزدا ۳، نیسان سیلفی و نیسان سانی در پیش روی خود دارد که بعضی از رقبا امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری نیز ارائه می دهند، که با این تفاسیر النترا چندان کار آسانی برای موفقیت نخواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir