درگ جذاب «تسلا مدل S پلد» با «پورشه ۹۱۱ توربو S» تیونینگ ۱۰۰۰ اسبی
پدال/ پورشه ۹۱۱ توربو S استاندارد با ۶۵۰ اسب بخار قدرت نمیتواند در ۴۰۰ متر حریف تسلا مدل S پلد شود اما در صورت برابر بودن قدرت دو خودرو نتیجه چه خواهد شد؟
شاید مسابقهٔ درگ بین تسلا مدل S پلد و پورشه ۹۱۱ توربو S چندان تازگی نداشته باشد زیرا قبلاً رقابت بین این دو ماشین را دیدهایم که تسلا به لطف قدرت بسیار بیشتر و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، پیروز آن بوده است. در اینجا اما شرایط فرق دارد زیرا پورشهای که این بار به مصاف پلد رفته یک توربو S معمولی استاندارد نیست. در این خودرو، توربوشارژرها، فیلترها، سیستم اگزوز و اینترکولر ارتقاء پیدا کرده و باک هم با بنزین مسابقهای پر شده است. درنتیجه، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو حالا بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
بنابراین، در این درگ قدرت دو خودرو تقریباً برابر خواهد بود زیرا سه موتور الکتریکی تسلا پلد هم ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. علاوه بر این، هردو ماشین از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند اما هنوز هم همهچیز برابر نیست و تفاوت بزرگی به اسم وزن بین دو خودرو وجود دارد. مدل S به خاطر باطریهایی که بردی در حدود ۶۳۰ کیلومتر را فراهم میکنند، وزن سنگین ۲۲۰۰ کیلوگرمی دارد درحالیکه وزن پورشه تنها ۱۶۰۰ کیلوگرم است؛ بنابراین، رقیب آلمانی ۶۰۰ کیلوگرم از سدان الکتریکی سبکتر است که اختلاف بسیار زیادی بهحساب میآید. همچنین درحالیکه تسلا پلد ۹۸ هزار دلار قیمت دارد، قیمت توربو S با این تیونینگ به ۲۵۵ هزار دلار رسیده است.
اولین درگ بین دو خودرو بسیار هیجانانگیز بود. هردو همزمان حرکت را آغاز کردند اما تسلا جلو افتاد و پیروز شد. البته در نزدیکی خط پایان توربو S اختلاف را بسیار کم کرده بود و اگر مسیر کمی بیشتر ادامه داشت رقیب الکتریکی را پشت سر میگذاشت. بااینحال، درنهایت تسلا ۴۰۰ متر را در ۹.۵ ثانیه و پورشه در ۹.۶ ثانیه طی کردند. در درگ دوم، پورشه حرکت را زودتر آغاز کرد و به همین دلیل با اختلاف زیادی پیروز شد. این نتیجه را نمیتوان قابلقبول دانست و بنابراین سراغ درگ سوم یا آخر میرویم. این بار دوباره دو خودرو حرکت را همزمان آغاز میکنند اما حالا پورشه جلو میافتد و در پایان با ثبت زمان فوقالعادهٔ ۹.۳ ثانیه پیروز میشود درحالیکه تایم تسلا مثل دو درگ قبلی همان ۹.۵ ثانیه است.