برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حراج «کادیلاک الدورادو استیشن ۱۹۷۲»؛ خودروی دودر ۶ متری!

منبع
پدال
بروزرسانی
حراج «کادیلاک الدورادو استیشن ۱۹۷۲»؛ خودروی دودر ۶ متری!

پدال/ کادیلاک الدورادو استیشن با طول ۵/۷ متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای دودر دنیا است. نمونه‌ی کمیابی از این مدل که به تازگی برای فروش گذاشته شده، ویژگی‌های عجیب دارد.

کادیلاک الدورادو واگن دهه ۷۰ میلادی، توسط شرکت آمریکایی، همراه با سانروف ساخته شده و به نظر می‌رسد تنها ۸ دستگاه از آن در جهان وجود دارد. بسیاری از کارشناسان احتمال می‌دهند که الدورادو واگن سفیدرنگ در حراجی بنهامز لندن، متعلق به یکی از بازیگران قدیمی سینمای امریکا باشد.

به گفته برخی این خودرو متعلق به ایول کنیول (Evel Knievel)، بدل‌کار و بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا بوده؛ البته هیچ‌کس برای این ادعا، سند و مدرک موثقی ارائه نکرده است. در نهایت هم حضور یک کادیلاک الدورادو ۱۹۷۲ استیشن واگن با کیت بدنه سفارشی در یک حراجی، به‌خودی‌خود موضوعی عجیب است!

این کادیلاک خاص و ارزشمند در برکشایر انگلستان نگهداری می‌شود. این خودرو تقریباً ۳۰ سال پیش به آنجا منتقل شده و تقریباً تمام ۳۰ سال را در یک انبار خشک نگهداری شده. این خودرو از لحاظ ظاهری مشکل خاصی ندارد و تنها کمی زنگ‌زدگی سطحی بر روی بدنه و تزیینات کرومی وجود دارد. تا زمانی که این استیشن واگن دو در (یا شوتینگ بریک؟) را از نزدیک نبینید متوجه نمی‌شوید که بعد از ۵۰ سال چقدر سالم و تمیز مانده است.

در مورد طراحی این خودرو باید بگوییم تضاد رنگ سفید بدنه و سقف مشکی آن برای دهه ۷۰ فوق‌العاده جذاب بوده و کماکان هم هست. جلوپنجره عظیم و دیگر تزیینات کرومی بدنه مانند فرشته روی کاپوت و… این خودرو را بسیار شبیه به محصولات رولزرویس کرده است.

از آنجا که کادیلاک الدورادو استیشن موردبحث ما برای مدتی بسیار طولانی در یک انبار قرار داشته کابین فوق‌العاده سالمی دارد. چرم‌های قرمز و تزیینات چوبی به کار رفته در کابین در بهترین حالت خود قرار دارند. جالب است بدانید حتی کف‌پوش‌های این خودرو هم هنوز سالم و تمیز مانده‌اند. این کادیلاک الدورادو تنها ۶۸ هزار کیلومتر را پیموده.

زیر کاپوت عظیم این کادیلاک یک موتور ۸.۱ لیتری V8 نهفته است که قادر به تولید ۲۳۵ اسب‌بخار قدرت است. البته قدرت این خودرو به دلیل محدودیت‌های آلایندگی آن زمان نسبت به نسخه سال قبلش ۱۳۰ اسب‌بخار کاهش داشته. متأسفانه یکی از سرسیلندرها و همچنین کاربراتور این موتور گم شده است که واقعاً مشکل بزرگیست. برای احیای دوباره این موتور مقداری کار لازم است اما میزان مشکلات و… آن مشخص نیست.

سه روز از حراج باقی‌مانده و بالاترین قیمتی که برای کادیلاک الدورادو استیشن پیشنهاد شده ۲۶۵۰ پوند (تقریباً ۱۶۷ میلیون تومان) بوده. واضح است که این قیمت برای چنین خودروی خاصی واقعاً مناسب است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir