«دوج چلنجر هلکت» با ظاهر «چارجر ۱۹۶۸» گرانتر از «لامبورگینی هوراکان»!

پدال/ این خودرو یک چلنجر هلکت ردآی مدل ۲۰۲۲ است که بدنهای مشابه چارجر ۱۹۶۸ برای آن طراحی شده و بیش از ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد.
نسل دوم دوج چارجر یکی از زیباترین ماسل کارهای آمریکایی تاریخ محسوب میشود. این خودرو همچنین به لطف ظاهر مخوف و پرفورمنس فوقالعاده، به یکی از مشهورترین خودروهای عضلانی دههٔ ۶۰ تبدیل شد. با وجود این محبوبیت اما دوج برخلاف چلنجر، هنوز اقدام به احیای چارجر با همان فرم کوپهٔ کلاسیک نکرده است. خوشبختانه به لطف یک شرکت تخصصی افترمارک در پنسیلوانیا بنام eXoMod Concepts میتوان این مشکل را حل کرد.
با C68 کربن آشنا شوید، یک چلنجر هلکت ردآی مدل ۲۰۲۲ که در ظاهر شبیه به چارجر ۱۹۶۸ شده است. این خودرو به حراج گذاشته شده و درحالیکه تنها یک روز تا پایان حراجی باقیمانده، بالاترین پیشنهاد برای آن به ۲۵۸ هزار دلار رسیده که از قیمت یک لامبورگینی هوراکان نو بیشتر است. طبیعتاً C68 دقیقاً با چارجر ۱۹۶۸ یکسان نیست و ابعاد متفاوتی دارد ولی بهطورکلی، خودروی خیرهکنندهای به نظر میرسد و نشان میدهد که نسخهٔ مدرن از نسل دوم چارجر چقدر میتواند خوب باشد.
برای این ماشین بدنهای فیبر کربنی مشابه چارجر ۱۹۶۸ ساخته شده که با رنگ آبی مرواریدی رنگآمیزی شده است. همچنین مشابه چارجر R/T، در انتهای خودرو هم نوارهای سفیدرنگی کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری برجستهٔ این ماشین میتوان به جلوپنجرهٔ مشکی، پانل عقبی مشکی مات، چراغهای عقب LED، دو سر اگزوز مرکزی، کاپوت فیبر کربنی رنگ نشده، نشانهای اختصاصی، رینگهای ۲۰ اینچی و ترمزهای برمبو اشاره کرد.
کابین خودرو اما کاملاً با چلنجر یکسان است و بنابراین در اینجا شاهد همان ویژگیهای مدرن مثل کنترل تهویهٔ دو منطقهای، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۸ بلندگو و نشانهای SRT هستیم. زیر کاپوت هم تغییری صورت نگرفته و همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استاندارد قرار گرفته است که ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود.