برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

اگر علی آبادی برود چه چیز تغییر می کند؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اگر علی آبادی برود چه چیز تغییر می کند؟

آخرین خودرو/ با طرح سوال نمایندگان مجلس از وزیر صمت این احتمال وجود دارد که آنها قانع نشوند و اتفاقات دیگری رخ بدهد. اما سوال این است که اگر علی آبادی برود چه چیز تغییر خواهد کرد.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

به گزارش آخرین خودرو، در اولین روز هفته جاری طرح سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر صمت اعلام وصول شد. موضوع مورد سوال واردات خودرو است.

تعدادی از نمایندگان از روند فعلی واردات خودرو رضایت ندارند و آن را مطلوب نمی دانند. پیش تر نیز بعضی از آنها درباره کندی ورود خودروهای صفر کیلومتر، تعرفه ها و قیمت تمام شده انتقادهایی را مطرح و بیان کرده بودند.

اما طرح سوال نشان میدهد که از نظر این نمایندگان زمان کافی داده شده است و وزارت صمت دیگر باید پاسخگو باشد.

البته برخی معتقد هستند که وزیر صمت حدود ۶ ماه است که در این سمت مشغول به کار شده است و باید به وی زمان داد.

بعضی هم با توجه به مدت زمانی که از ابلاغ آیین نامه واردات گذشته است اعتقاد دارند که وزارت صمت فرصت کافی داشته است. به خصوص اینکه وزیر صمت در بدنه معاونان ارشد تغییری ایجاد نکرده است. بنابراین بدنه وزارت هم در جریان کار قرار داشته است و هم فرصت کافی برای پیش بردن این طرح داشته است.

البته بر اساس شواهد و کمبود ارز در ظاهر مانع و عامل اصلی ترین دلیل کندی واردات خودرو به شمار می آید. اما در عین حال تلاش وزیر صمت برای تامین ارز به منظور واردات خودروی برقی ، در این مساله کمی تردید ایجاد می کند.

با این تفاسیر اگر فرض را بر آخرین نقطه رابطه وزیر و مجلس استوار کنیم، نتیجه ای جز استیضاح و برکناری نخواهد داشت. این نتیجه یک سوال اصلی است که پاسخ به آن می تواند به روشن شدن ابعاد ماجرا کمک کند.

فرض کنیم علی آبادی هم به سرنوشت فاطمی امین دچار شد و صندلی وزارت را ترک کرد؛ چه نتیجه ای برای خودروسازی کشور خواهد داشت؟ آیا با رفتن علی آبادی کمبود منابع ارزی برطرف خواهد شد؟ آیا برقی سازی حمل و نقل خودروها از دستور کار خارج خواهد شد؟ آیا مشکلات تولید کنندگان داخلی برطرف می شود؟ آیا با رفتن وی، سرعت ورود خودرو به کشور سرعت خواهد گرفت؟ آیا علی آبادی مانع از ابلاغ آیین نامه خودروهای دست دوم شده است؟ آیا با خالی ماندن کرسی وزارت تا انتخاب نفر بعدی اتفاق خاصی رخ خواهد داد؟

هر چند طرح سوال از هر وزیری حق مجلس است.اما این سوال ها نباید هدفمند باشد؟ نباید منجر به نتیجه شود؟

در هر حال طرح سوال گمانه زنی های خاص خود را در پی دارد. ولی باید در نظر داشت که کمبود ارز و نحوه تخصیص آن دست و پای هر وزیری را می بندد.

بنابراین باید پرسید که با این سوال چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir