برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

مزایا و معایب ارزان ترین محصول مدیران خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مزایا و معایب ارزان ترین محصول مدیران خودرو

آخرین خودرو/ مزایا و معایب X22 پرو دنده ای موضوعی است که بسیاری از متقاضیان خرید خودرو به دنبال آن هستند. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم. ام وی ام X22 پرو دنده ای خودرویی بود که مدیران خودرو پس از عرضه موفق نسخه اتوماتیک به بازار عرضه کرد. کراس اوور ساب کامپکت و اقتصادی که در رده ای پایین تر از نمونه اتومات قرار می گرفت. این خودرو هم در بحث مشخصات فنی و هم در بحث امکانات با نمونه اتوماتیک متفاوت است. زیر کاپوت این کراس کوچک یک پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع توییست بیم است و در مجموع ویژگی های فنی یک خودرو کاملا اقتصادی را در این خودرو می بینیم. 

اما تفاوت X22 پرو دنده ای نسبت به نسخه اتوماتیک در چیست؟ اولین و مهمترین تفاوت تفاوت پیشرانه و سیستم انتقال قدرت است. در نمونه اتوماتیک پیشرانه ۱ لیتری توربو را داریم و جعبه دنده از نوع CVT است اما در نمونه دنده ای همانطور که اشاره شد، پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی است و جعبه دنده هم از نوع دستی است. تفاوت های بعدی مربوط به آپشن ها می شود. در نمونه اتوماتیک چراغ های اصلی فناوی LED را دارند اما در نسخه دنده ای چراغ های هالوژنی استفاده شده اند. علاوه بر این در نسخه دنده ای ترمز پارک برقی و اتوهلد را داریم اما در X22 پرو دنده ای، ترمز پارک دستی است و خبری هم از اتوهلد نیست.

در نمونه دنده دستی X22 پرو دنده ای امکاناتی نظیر ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم کنترل پایداری، سامانه شرع حرکت در سربالایی، سانروف، سنسور نور، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، تهویه دستی، فرمان کمکی برقی، گرم کن صندلی های جلو، رینگ آلومینیومی، سامانه پایش میزان فشار باد تایر ها (TPMS)، آینه تاشو برقی، سنسور و دوربین دنده عقب دیده می شود. در ادامه مزایا و معایب X22 پرو دنده ای را بررسی می کنیم.

بررسی مزایا و معایب X22 پرو دنده ای
مصرف سوخت مناسب : مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو دنده ای ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در کاتالوگ اعلام شده است که البته این عدد می تواند نسبت به کیفیت بنزین و شیوه رانندگی متفاوت باشد. البته اگر شرایط ایده آل و رانندگی متعادلی داشته باشید مصرف به این عدد نزدیک خواهد بود. مصرف این خودرو با توجه به ماهیت کراس آن راضی کننده است و در این رده قیمتی یکی از کم مصرف ها به حساب می آید. چراکه بسیاری از رقبای داخلی در این رده گاها مصرف بالاتری دارند و این بخصوص در نمونه های توربو بیشتر دیده می شود.

فضای کابین نسبتا مناسب : دقت کنید X22 پرو دنده ای یک کراس اوور ساب کامپکت است پس وقتی می گوییم از فضای کابین مناسب آن می گوییم، همه چیز نسبی سنجیده شده است. در واقع کابین این خودرو چندان جادار نیست اما نسبت به رقبای هاچبک همرده (مثل پژو ۲۰۷) فضای بخصوص در قسمت عقب بسیار راضی کننده تر است.

پیشرانه کم استهلاک و امکانات راضی کننده : با توجه به کیفیت بنزین و استهلاک پیشرانه های توربو، همچنان بسیاری از خریداران ترجیح می دهند خودرویی با پیشرانه تنفس طبیعی داشته باشند. در X22 پرو دنده ای هم پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در عمل کم دردسر تر است و استهلاک کمتری دارد. همچنین وجود امکاناتی نظیر گرم کن صندلی، تریم چرم مصنوعی، سانروف و دوربین داینامیک عقب باعث می شود تا این خودرو از نظر امکانات از رقبایش جلو تر باشد.

متریال نه چندان با کیفیت کابین : اگرچه طراحی داخلی راضی کننده است و امکانات هم نسبتا قابل قبول بنظر می رسد اما کیفیت متریال چندان مطلوب نیست. قطعات به کار رفته در کابین از جنس پلاستیک خشک هستند و کیفیت چندان بالایی ندارند. البته این مورد تقریبا در رقبای این خودرو هم دیده می شود اما در X22 پرو دنده ای (مثل دیگر چینی ها) دوام پایین تر بنظر می رسد.

سواری خشک در ردیف عقب : سواری این خودرو در کل خیلی معمولی است. یعنی X22 پرو دنده ای نه خیلی نرم است و نه خیلی خشک. اما در قسمت عقب ضربه های جاده بیشتر حس می شود. دلیل این خشکی عقب هم به سیستم ساده تعلیق عقب بر می گردد. همچنین نباید فراموش کنیم که X22 در واقع هاچبکی است که ارتقاعش زیاد شده و از نظر فنی تغییرات عمیقی نداشته است. همین باعث می شود سواری های بلند مدت برای سرنشینان عقب این خودرو کاملا خسته کننده باشد.

نبود برخی امکانات : اگرچه این خودرو در رده خودش امکانات قابل قبولی دارد اما بهتر بود امکاناتی نظیر چراغ های جلوی LED، ترمز پارک برقی و اتوهلد را همانند نمونه اتوماتیک، در این نسخه هم می دیدیم. در کل اگر این امکانات به نسخه دنده ای X22 پرو اضافه می شد قطعا مزایای رقابتی این خودرو به مراتب بیشتر می شد و حرف بیشتری در بازار برای گفتن داشت.

در پایان باید گفت که شرایط منعطف اقساطی مدیران خودرو همیشه باعث می شود تا مشتریان زیادی به سمت خرید خودروهایی نظیر X22 پرو MT بروند. این هم می تواند دیگر مزیتی باشد که در رقبای داخلی این خودرو نمی بینیم. اما نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ بنظر شما X22 پرو MT ارزش خرید دارد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir