برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

ارزان ترین خودروی برقی ایران معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ گروه خودروسازی سایپا در اتوشو تبریز، ارزان ترین خودروی برقی بازار ایران را معرفی کرد. چانگان E-Star با قیمت نزدیک به ۱۰ هزار دلار، می تواند ارزان ترین خودروی برقی ایران باشد.

به گزارش آخرین خودرو، سایپا فعلاً این محصول را به عنوان پروژه انتخاب کرده است و در صورت تایید این هاچ بک برقی، چانگان ای استار را به بازار ایران می آورد. ای استار همان چانگان بنی تمام الکتریکی است که به عنوان گزینه درون شهری در بازارهای مختلف استفاده می شود. پیش از این قرار بود تا چانگان بنی بنزینی به عنوان یک هاچ بک شهری توسط سایپا به بازار عرضه شود. اما حال سایپا می خواهد تا نسخه تمام برقی این خودرو را به بازار ایران بیاورد.

چانگان E-Star به یک موتور الکتریکی ۷۴ اسب بخار با گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر مجهز است. جعبه دنده این خودرو از نوع تک سرعته اتوماتیک است که توان را به چرخ های جلوی ای استار می رساند. باتری های ارزان ترین خودروی برقی ایران ۳۲.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و با شارژ خانگی حدود ۸ ساعت طول می کشد تا باتری های آن به ظرفیت ۱۰۰ درصد برسند. اما با شارژ سریع می توان باتری های چانگان ای استار را در کمتر از ۳۵ دقیقه به ظرفیت بالا رساند. پروتکل شارژ این خودروی برقی از نوع GB است.

در چانگان E-Star سایپا ویژگی هایی مانند فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، جلو آمپر دیجیتال و یکپارچه با نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، تریم داخلی دو رنگ، دو کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… مجهز است.

با توجه به تعرفه های فعلی واردات خودروهای برقی، می توان پیش بینی کرد که چانگان ای استار با قیمتی کمتر از ۷۵۰ میلیون تومان به بازار ایران بیاید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir