برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

چانگان CS35 پلاس یا ام وی ام X55 پرو؛ کراس اوور وارداتی یا مونتاژی؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
چانگان CS35 پلاس یا ام وی ام X55 پرو؛ کراس اوور وارداتی یا مونتاژی؟

آخرین خودرو/ چانگان CS35 پلاس و ام وی ام X55 پرو دو کراس اوور هم کلاس در بازار هستند. اما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

اگر قصد خرید یک کراس اوور کامپکت شهری صفر کیلومتر با امکانات رفاهی مناسب را داشته باشید، دو گزینه بیش از سایر گزینه ها توجه شما را به خود جلب خواهند کرد که از سطح امکانات و قوای فنی مناسبی برخوردار هستند. اکنون قصد داریم در یک بررسی همه جانبه بین چانگان CS35 پلاس و ام وی ام X55 پرو مزایا و معایب هر کدام را مشخص کنیم و این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

پیش از این نیز چانگان در بازار ایران حضور داشت. در اواسط دهه ۹۰ شمسی دو خودرو چانگان CS35 و چانگان ایدو توسط سایپا به بازار عرضه شدند علی رغم عدم موفقیت چانگان ایدو و عدم اقبال از آن در بازار ایران اما چانگان CS35 به سبب دارا بودن قیمت و امکانات ایمنی و رفاهی مناسب، استقبال خوبی از آن شد. اکنون و با از سر گیری واردات خودرو چانگان باز هم به بازار ایران بازگشته است. اولین محصول وارداتی که در دور جدید واردات به خریداران تحویل داده شد محصول چانگان CS35 پلاس بود که در واقع فیس لیفت نسل دوم این خودرو است و از سال ۲۰۲۱ در بازار های جهانی عرضه شده است. اما در آن طرف میدان ام وی ام ایکس ۵۵ پرو حضور دارد و که بازار های جهانی با نام چری تیگو ۴ پرو عرضه می شود و این محصول یک ارتقاء نسبت به مدل ایکس ۵۵ محسوب می شود و قصد دارد تا ناکامی های مدل قبلی را جبران کند و نقش کراس اوور کامپکت و لوکس مدیران خودرو را ایفا کند. این محصول در مدتی که به بازار عرضه شده توانسته مخاطبان خاص خود را جذب کند. با ذکر این مقدمات به بررسی این دو خودرو خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی بدنه
طراحی چانگان CS35 پلاس به روز است و در واقع چانگان همانند بعضی از هموطنانش به زبان طراحی خاص خود رسیده که نکته مثبتی است. در نمای جلویی خودرو چراغ ها از الگوی طراحی به هم پیوسته بهره می برند که این روز ها ترند شده است. چراغ های خودرو طراحی باریکی دارند و این چراغ ها نیز به صورت امتداد یافته هستند که لگوی چانگان بین این دو چراغ قرار دارد. جلو پنجره خودرو نیز به رنگ مشکی است و طراحی آن به صورت سه بعدی و مشبک است و در دوطرف سپر خودرو چراغ های اصلی خودرو را می بینیم که به صورت ال ای دی هستند. در نمای پایینی سپر یک فلاپ خطی قرمز رنگ را می بینیم که در دو طرف سپر کشیده شده و در طرفین الگوی Y مانند دارد. روی سپر و کاپوت خودرو با استفاده از خطوط سعی  هم حجم پردازی شده و هم از سادگی پرهیز شده است.

اما در نمای جانبی خودرو جزئیات طراحی به خوبی رعایت شده است. یک خط شانه را می بینیم که از چراغ های جلوی خودرو شروع شده و در قسمت عقبی خودرو ختم می شود. روی گلگیر جلو عقب خودرو نیز دو خط دیده می شود اما در قسمت پایینی درب های خودرو یک فرورفتگی دیده می شود. آیینه های جانبی خودرو روی بدنه خودرو قرار گرفته تا دید بهتر و نقطه کور کمتری را راننده تجربه کند. برروی ستون C خودرو یک فلاپ پلاستیکی تعبیه شده که نشان چانگان روی آن دیده می شود. رینگ های خودرو نیز طراحی مناسبی دارند و اندازه آن ها نیز ۱۸ اینچ است.

در نمای عقب خودرو چراغ های عقب خودرو نیز ابعاد باریکی دارد، و در وسط آن نشان چانگان دیده می شود الگوی گرافیکی که در چراغ های جلوی خودرو استفاده شده در چراغ های عقبی نیز دیده می شود. روی سپر خودرو نیز دو چراغ شب نما کوچک و یک فلاپ دیفیوزر مانند را می بینیم که دو خروجی اگزوز در طرفین آن قرار داد.

اما ام وی ام X55 پرو که فیس لیفت ایکس ۵۵ تلقی می شود، در زمینه های مختلف بهبود هایی را نسبت به مدل قبلی تجربه کرده است. در نمای جلویی چراغ ها ابعاد نسبتا بزرگ و طراحی و گرافیک مناسبی دارند. در جلو پنجره خودرو از الگوی کهکشانی چری استفاده شده که این جلوپنجره ابعاد نسبتا بزرگی نیز دارد. در قسمت پایینی سپر خودرو دی لایت های خودرو دیده می شوند که توسط فلاپ های کرومی تزیین شده اند. در قسمت پایینی سپر نیز یک فلاپ کروم مات و یک نوار تزیینی قرمز رنگ دیده می شود.

در نمای جانبی نیز یک خط شانه از چراغ های جلو تا ستون C خودرو کشیده شده و از اواخر درب عقب خودرو نیز یک خط دیده می شود، که به چراغ های عقبی متصل می شود. آینه های جانبی خودرو طراحی و ابعاد مناسبی دارند و در قسمت پایینی شیشه های جانبی خودرو نیز یک نوار کرومی دیده می شود. در قسمت پایینی درب ها نیز فرورفتگی جزیی دیده می شود. همچنین در این قسمت و در قسمت پایینی درب ها یک فلاپ پلاستیکی دیده می شود که روی آن یک نوار قرمز رنگ نیز دیده می شود. رینگ های خودرو نیز اندازه ۱۷ اینچی و طراحی دو رنگ دارند و در بخش های از آن از المان های قرمز رنگ برای اسپرت تر جلوه دادن آن استفاده شده است.

در نمای عقبی اما چراغ ها گرافیک جالبی دارند و به صورت تمام ال ای دی هستند مابین چراغ ها نیز یک نوار کرومی نیز تعبیه شده است. روی درب صندوق خودرو خطوط و فرورفتگی هایی نیز برای پرداختن به جزییات ایجاد شده است. روی سپر خودرو اما دو چراغ مه شکن و شب نما در طرفین آن و در قسمت پایینی سپر یک فلاپ کروم مات با دو خروجی اگزوز کرومی تزیینی دیده می شود.

در نهایت با توجه به دخیل بودن فاکتور سلیقه فردی در طراحی و زیبایی شناسی یک خودرو اما به زعم نگارنده هر دو خودرو طراحی اسپرت و جوان پسندی دارند اما در چانگان CS35 پلاس طراحی به روز تر را می بینیم همچنین در چانگان تناسب بین اجزای طراحی بدنه خودرو بیشتر است.

مقایسه ابعاد چانگان CS35 پلاس و ام وی ام X55 پرو
اگر بخواهیم این دو رقیب را از دید اعداد بررسی کنیم نتیجه کار بدین شکل خواهد بود طول، عرض و ارتفاع CS35 پلاس به ترتیب برابر است با؛ ۴۳۳۰×۱۸۲۵×۱۶۶۰ میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور چانگان CS35 پلاس ۲۶۰۰ میلی متر می باشد. و ابعاد ام وی ام X55 پرو نیز به ترتیب طول، عرض و ارتفاع بدین ترتیب است؛ ۴۳۱۸×۱۸۳۰×۱۶۶۲ میلی متر و فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۶۱۰ میلی متر است. همچنین فضای صندوق بار چانگان سی اس ۳۵ پلاس برابر است با ۴۰۳ لیتر و حجم صندوق بار ام وی ام ایکس ۵۵ پرو ۳۷۰ لیتر است.

لازم به ذکر است هر دو خودرو در زمینه فضای مورد نیاز سرنشینان در سطح قابل قبولی آب قرار دارند و می توانند نظر مثبت خریداران را جلب کنند البته که فضای صندوق بار چانگان اندکی بیشتر از رقیبش است.

مقایسه مشخصات فنی
چانگان CS35 پلاس مجهز به یک موتور ۱/۴ لیتری توربو شارژر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) است که این موتور توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد گیربکس این خودرو نیز ۷ سرعته اتوماتیک و از نوع دو کلاچه تر می باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷/۶۱ لیتر اعلام شده است همچنین جالب است بدانید که استاندارد آلایندگی چانگان CS35 پلاس یورو ۶ است.

اما موتور ام وی ام X55 پرو برای خریداران ایرانی کاملا آشناست. این خودرو مجهز به یک ۱/۵ لیتری توربو شارژر است که توانایی تولید ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد گیربکس ام وی ام ایکس ۵۵ پرو ۹ سرعته CVT است، بنا به اعلام مدیران خودرو مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است.

اما اگر بخواهیم سیستم تعلیق این دو خودرو را بررسی کنیم باید بگوییم که سیستم تعلیق محور جلو چانگان CS35 پلاس مک فرسون و تعلیق محور عقب این خودرو توییست بیم (یکپارچه میل پیچشی) است. در ام وی ام ایکس ۵۵ پرو سیستم تعلیق محور جلو این خودرو مک فرسون و تعلیق محور عقب ام وی ام ایکس ۵۵ پرو تورشن بیم ( یکپارچه فنر پیچشی) است.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا چانگان CS35 پلاس به دلیل دارا بودن گیربکس دوکلاچه و گشتاور بیشتر پرفورمنس بهتری ارائه می دهد، اما به دلیل استفاده از سیستم پاشش مستقیم سوخت و استاندارد آلایندگی یورو ۶ حساسیت این خودرو به سوخت بیشتر از رقیبش است. اما ام وی ام ایکس ۵۵ با توجه به آشنایی به این قوای فنی گروه چری در بازار ایران و عدم استفاده از سیستم پاشش مستقیم سوخت حساسیت کمتری نسبت به رقیبش به سوخت دارد و گیربکس CVT این خودرو نیز بیشتر مناسب محیط های شهری است تا مصرف سوخت این خودرو تا حد ممکن اقتصادی باشد. اما توجه داشته باشید که سیستم تعلیق این دو خودرو کاملا شهری هستند و نباید انتظار تعلیق مولتی لینک و پایداری آن را داشت و باید در هنگام رانندگی در پیچ ها و سرعت های بالا باید کاملا محتاط بود.

مقایسه کابین چانگان CS35 پلاس و ام وی ام X55 پرو
اکنون به طراحی داخلی این دو خودرو می پردازیم رودری های چانگان CS35 پلاس طراحی و ارگونومی مناسبی دارند و روی آن ها از تزیینات چرمی و کروم مات استفاده شده است. فرمان خودرو طراحی دی کات دارد و روی آن کلید های دسترسی به تنظیمات کروز کنترل و مالتی مدیا خودرو پیش بینی شده است. روی داشبورد خودرو دو مانیتور متصل دیده می شود که کنتراست و روشنی قابل قبولی دارند و اندازه هر کدام ۱۰ اینچ است. این دو مانیتور نقش سیستم تهویه و مالتی مدیا خودرو را ایفا می کنند. آنچه که در طراحی داشبورد و ادوات خودرو قابل توجه است راننده محور بودن آن ها است در واقع ادواتی که باید در دسترس راننده باشند طراحی آن ها به گونه ای است که راننده به آسان ترین شیوه ممکن به آن ها دسترسی پیدا کند.

روی داشبورد خودرو طراحی کاملا به روزی دیده می شود و در آن از تریم کروم براش و پلاستیک های نرم استفاده شده است. در قسمتی پایینی داشبورد پنل سیستم تهویه خودرو دیده می شود که طراحی جالبی دارد. برروی کنسول وسط خودرو نیز به جز لیور دنده خودرو و کلید های کنترلی بعضی از ادوات خودرو مورد خاص دیگری دیده نمی شود. صندلی های خود راحتی مناسبی برای سرنشینان فراهم می کنند و کیفیت چرم به کار رفته در آن ها قابل قبول و مناسب است. اما در صندلی های جلو خبری از تنظیمات برقی نیست، در واقع چانگان CS35 نیز به بلای سایر وارداتی ها دچار است و در آن خبری از آپشن های ایمنی و رفاهی نیست. در ردیف عقب چانگان CS35 پلاس سرنشینان فضای مناسبی دارند و دریچه های خروجی سیستم تهویه برای سرنشینان عقب نیز تعبیه شده است.

اما در ام وی ام X55 پرو رودری های خودرو طراحی زیبایی دارند و در آن ها از تزیینات چرم مشکی و قرمز و کروم براش استفاده شده است. همچنین روی رودری ها قابلیت نور پردازی مخفی نیز تعبیه شده است فرمان خودرو طراحی دی کات دارد، و طراحی و دسترسی قابل قبولی دارد پشت آمپر خودرو نیز به صورت دیجیتالی است و اندازه ی ۷ اینچی دارد داشبورد خودرو طراحی به روزی دارد و در آن از تزیینات چرمی دورنگ، کروم و کروم براش استفاده شده است. در قسمت بالایی داشبورد مانیتور سیستم مالتی مدیا خودرو دیده می شود که اندازه‌ی ۱۰/۲۵ اینچی دارد در قسمت پایینی داشبورد نیز کلید های تنظیمات سیستم صوتی خودرو دیده می شوند که الگوی پیانویی دارند اما در کنسول مرکزی خودرو پنل تنظیمات سیستم تهویه خودرو تعبیه شده است که به صورت لمسی تنظیمات آن صورت می پذیرد و در کنسول میانی از تریم تزیینی کروم براش استفاده شده است.

در کنسول میانی پد شارژ وایرلس و دسته دنده الکترونیکی نیز پیش بینی شده است، صندلی های خودرو نیز راحتی قابل قبولی ارایه می دهند و در دوخت آن ها از تریم چرم قرمز و مشکی استفاده شده است در ردیف عقب نیز سرنشینان راحتی مناسبی دارند و دریچه های خروجی سیستم تهویه و خروجی شارژ نیز برای راحتی بیشتر سرنشینان تعبیه شده است. طراحی داخلی هر دو خودرو به روز است و تا حد زیادی بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد، اما کیفیت متریال به کار رفته در چانگان CS35 پلاس اندکی بیشتر از رقیبش است.

مقایسه امکانات چانگان CS35 پلاس و ام وی ام X55 پرو
بعضی از مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ عبارت اند از؛ ترمز ABS، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سرازیزی، ایموبلایزر، اتوهلد، ترمز پارک برقی. و اگر بخواهیم به مهم ترین امکانات رفاهی این خودرو اشاره کنیم باید به تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما، دوربین آینه سمت راست، کروز کنترل، ورود و خروج بدون کلید، کی لس استارت، دوربین عقب، سنسور نور، سیستم پایش فشار باد تایر ها، تنظیم ۶ حالته دستی صندلی راننده و تنظیم ۴ حالته دستی صندلی سرنشین جلو، کامپیوتر سفری، صندلی های ردیف دوم تاشو، سنسور دنده عقب و… اشاره کنیم.

اما ام وی ام X55 پرو با دست پرتری به میدان رقابت آمده است از مهم ترین امکانات ایمنی این خودرو باید به مواردی همچون ترمز ABS، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی اضطراری ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، ایموبلایزر، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب اشاره کرد و بعضی از مهم ترین امکانات رفاهی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو عبارت اند از دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت بت تنظیم برقی گودی کمر در ۴ جهت، تنظیمات دستی صندلی سرنشین جلو، گرمکن صندلی های جلو، مسیریاب، میرورلینک، بلوتوث، نورپردازی ۷ رنگ داخل خودرو، کروز کنترل، تنظیم حالات رانندگی، ورود و خروج بدون کلید و کی لس استارت، استارت از راه دور، پورت های USB ردیف جلو و عقب، دوربین ثبت وقایع، سیستم پایش فشار باد تایر ها، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، پاورویندوز، کول باکس، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، فیلتر تصفیه هوا و… .

با توجه به موارد بالا ام وی ام ایکس ۵۵ پرو در زمینه امکانات ایمنی دست بالاتر را دارد و برتری مطلق در این بخش با محصول مدیران خودرو است.

جمع بندی و سخن پایانی
در نهایت این دو خودرو در بازار رنج قیمتی یک میلیارد دویست تا یک میلیارد و چهارصد قرار دارند، که با توجه به موارد گفته شده اگر دنبال طراحی متناسب تر، کیفیت ساخت بالاتر، پرفورمنس بیشتر و خدمات پس از فروش گسترده تر هستید چانگان گزینه مقبول تری است اما اگر دنبال امکانات بیشتر، و شرایط فروش اقساطی و دردسر های فنی کمتر هستید ام وی ام ایکس ۵۵ پرو گزینه شما خواهد بود. هر چند در این رده قیمتی جدای از نمونه های دست دوم گزینه های صفر کیلومتری نظیر فردا T5، بهمن ریسپکت، فونیکس آریزو ۶ پرو، کی ام سی J7 و هایما اس ۵ در دسترس خریداران هستند.

قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۳

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۰/۱۳)۱,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۰/۱۳)۱,۲۷۴,۱۳۰,۰۰۰ تومان

قیمت ام وی ام X55 پرو

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۰/۱۳)۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۰/۱۳)۱,۲۵۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ویدیو تست و بررسی چانگان CS35 پلاس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir