logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

«خاطرات یک حلزون» جایزه انسی ۲۰۲۴ را برد

منبع
مهر
بروزرسانی
«خاطرات یک حلزون» جایزه انسی ۲۰۲۴ را برد

مهر/ جشنواره انیمیشن انسی شب پیش با اهدای جوایز به برندگان خود به پایان راه این دوره رسید.

 به نقل از ورایتی، چهل و هشتمین دوره جشنواره انیمیشن انسی دیروز شنبه مراسم اختتامیه خود را برگزار و برندگانش را معرفی کرد. ۲ برنده شاخص بخش رقابتی فیلم بلند «خاطرات یک حلزون» آدام الیوت برنده جایزه اصلی انسی یعنی کریستال بهترین فیلم بلند شد و «جریان» ساخته گینتز زیلبالودیس تقریباً همه جوایز اصلی دیگر را کسب کرد.

«خاطرات یک حلزون» فیلم استاپ موشن استرالیایی و جدیدترین اثر الیوت است که اسکار انیمیشن کوتاه ۲۰۰۴ را برای فیلم استاپ موشن «هاروی کرومپت» دریافت کرد. این بار این کارگردان داستان جذاب گریس پودل را که شخصیتی ناسازگار و عاشق جمع‌آوری حلزون‌هاست، ارایه کرده است.

پیتر دبروژ، منتقد ارشد ورایتی در نقد خود از آن به عنوان استاپ موشن بدون بهره گرفتن از جلوه‌های کامپیوتری یاد کرد که جادویی است.

از سوی دیگر «جریان» زیلبالودیس ۴ جایزه به دست آورد: جایزه بنیاد گان برای توزیع، جایزه تماشاگران و جایزه هیات داوران و همچنین جایزه ویژه بهترین موسیقی اورجینال.

«جریان» محصول مشترک لتونی، بلژیک و فرانسه، پس از نمایشی موفق در کن، در انسی امسال هم درخشید و حالا امیدوار است مسیر انیمیشن‌هایی مانند «رویاهای روبات» و «بدنم را گم کرده‌ام» را دنبال کند که راهشان از کن شروع شد، از انسی ‌گذشت و با نامزدی اسکار به پایان ‌رسید.

جایزه بزرگ بخش رقابتی «کانترشامپ» به فیلم اسپانیایی «رویای سلطان» ساخته ایزابل هرگوئرا رسید. این انیمیشن یک اثر نقاشی سه قسمتی درباره یک هنرمند اسپانیایی ساکن هند است که کتابی کشف می‌کند که درباره سرزمینی است که در آن زنان حکومت می‌کنند. این فیلم سال پیش در جشنواره سن‌سباستین برنده جایزه شده و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی انیمه بروکسل را هم کسب کرده بود.

پرتغال که کشور مهمان امسال انسی بود کریستال بهترین فیلم کوتاه را برای«غذای دریایی» (Percebes) ساخته فیلمسازان پرتغالی الکساندرا رامیرز و لورا گونسالوز دریافت کرد. فیلم پیشین گونسالوز با عنوان «مرد زباله‌دان» که رامیرز در آن به‌عنوان انیماتور کار می‌کرد، در انسی ۲۰۲۲ در بخش رقابتی حضور داشت و در زاگرب برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه شد. فیلم کوتاه «کراوات» رامیرز در سال ۲۰۲۰ که گونسالوز در آن به‌عنوان انیماتور کار می‌کرد، در بخش رقابتی زاگرب و تورنتو به نمایش درآمد.

«غذای دریایی» که به صورت نقاشی دوبعدی متحرک ساخته شده بزرگترین دستاورد انیمیشن پرتغال تا به امروز است؛ انیمیشنی کوتاه با ویژگی‌های بلندپروازانه هنری و نکته‌های اجتماعی. موسیقی متن این انیمیشن هم استثنایی و نشان دهنده تکنیکی است که گونسالوز در «مرد زباله‌دان» به کمال رساند.

جایزه برترین فیلم تلویزیونی نصیب «گیتار در حال حرکت» ساخته سوفی رز شد که یک فیلم جذاب ۳۰ دقیقه‌ای است که با استفاده از کات آوت و انیمیشن عروسکی ساخته شده است. این کارگردان با استاپ موشن کوتاه «حلزون‌های ژوزف» در سال ۲۰۱۰ نامزد جایزه فیلم اروپا و سال ۲۰۱۲ با «پرنده نهنگ» برنده بهترین انیمیشن جشنواره فیلم درسدن شد.

جایزه کریستال یک فیلم سفارشی به «گشاینده ۲۰۲۳» ساخته ویل اندرسون فیلمساز اسکاتلندی رسید که با فیلم کوتاه «ساختن مرغ لنگ‌دراز» برنده بهترین فیلم فارغ التحصیلی در انسی سال ۲۰۱۲ شده بود.

فیلم کوتاه «خانه شیشه‌ای» ساخته بوریس لبه برنده جایزه «آف لیمیتز» شد. این فیلم با استفاده از هوش مصنوعی مولد ساخته شده و در حالی که چندین فیلم که تولید شده توسط هوش مصنوعی بودند در جشنواره امسال هو شدند، انسی با اهدای جایزه به یکی از آن‌ها کاری متفاوت انجام داد.

انسی امسال از بانی آرنولد، تهیه‌کننده انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» و «داستان اسباب‌بازی» تجلیل به عمل آورد و همچنین اعلام کرد مجارستان کشور افتخاری سال آینده خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar