logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

شیوا خسرومهر: بزرگداشت برای بازیگران پیشکسوت کافی نیست

منبع
صبا
بروزرسانی
شیوا خسرومهر: بزرگداشت برای بازیگران پیشکسوت کافی نیست

صبا/ شیوا خسرومهر گفت: در تمام کشورها بخش فرهنگ و هنر، ویترین کشور محسوب می‌شود و به هنرمندان بسیار اهمیت می‌دهند ولی در ایران متاسفانه چنین شرایطی آن طور که باید وجود ندارد و به این ویترین اهمیت لازم داده نمی‌شود.
 شیوا خسرومهر در مورد آخرین فعالیت بازیگری خود با اشاره به اینکه هم اکنون در حال بررسی دو فیلمنامه پیشنهادی است، گفت: هم‌اکنون فیلم «پایان بن بست» ساخته سهراب هدایتی در مرحله تدوین و فیلم نیمه‌بلند «اتاق خصوصی» ساخته عطیه ایزدخواه به‌تهیه‌کنندگی علی خواجه را با موضوع کودکان سرطانی آماده اکران دارم که این فیلم برای جشنواره‌های خارجی آماده می‌شود.
وی در ادامه گفت: یک کارگاه آموزش بازیگری را نیز با همکاری دانشگاه آزاد برای تیرماه در دست انجام دارم.
شیوا خسرو مهر در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات پیش روی سیاسی، انتظار شما از مدیران برای بهبود عرصه فرهنگی و هنری کشور چیست، گفت: در تمام کشورها بخش فرهنگ و هنر، ویترین کشور محسوب می‌شود و به هنرمندان بسیار اهمیت می‌دهند تا جامعه فرهنگی و هنری و مخاطبان سینما انگیزه و طراوت و روحیه داشته باشند، ولی در ایران متاسفانه چنین شرایطی آن طور که باید وجود ندارد و به این ویترین اهمیت لازم داده نمی‌شود. به همین علت است که بسیاری از دوستان یا بیکارند یا از ایران رفته‌اند. شاید اگر این بی‌مهری‌ها نبود این موارد اتفاق نمی‌افتاد. این مساله خصوصا برای بازیگران عرصه تئاتر بیشتر وجود دارد.
بازیگر فیلم‌هایی چون «هولیا»، «سال دوم دانشکده من» و «انارهای نارس» تاکید کرد: باید سازوکاری وجود داشته باشد که مشخص شود کدام بازیگر هم‌اکنون چه کارهایی در دست اجرا دارد و چه بازیگری در چه مدتی بیکار است.
این بازیگر با ابراز ناخشنودی از وضعیت فعلی پیشکسوتان عرصه بازیگری اظهار داشت: هم‌اکنون پیشکسوتان این حوزه فراموش شده‌اند و شرایط روحی خوبی ندارند.

بازیگر سریال‌های «رستگاری»، «بچه‌مهندس» و «ممنوعه» تاکید کرد: می‌بایست بودجه‌ای برای این امر اختصاص پیدا کند و درفیلمنامه‌ها شخصیت‌هایی تعریف شوند تا پیشکسوت‌ها در آن نقش‌ها بازی کنند و از این طریق مسئولین آنها مورد حمایت قرار گیرند، ضمن آن که مسئولان می‌توانند پروژه‌هایی را طراحی کنند تا این عزیزان که سرمایه‌های هنری کشور هستند، در آن فعالیت کنند و بیکار نباشند.
او گفت: برگزاری بزرگداشت‌ها برای این عزیزان کافی نیست چون طول مدت چنین برنامه‌هایی کوتاه است… بازیگری که کار نکند و دیده نشود فراموش می‌شود حتی اگر بهترین باشد و این فراموشی موجب افسردگی می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: این رویکرد موجب بهبود روحیه همه بازیگران است، چون می‌بینند که در عمل به پیشکسوتان این عرصه اهمیت داده می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره