logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

انیمیشن تازه‌ «پیکسار» رکوردهای فروش سال 2024 را شکست

منبع
کافه سينما
بروزرسانی
انیمیشن تازه‌ «پیکسار» رکوردهای فروش سال 2024 را شکست

کافه سینما/ انیمیشن Inside Out 2 با ثبت چندین رکورد در گیشه داخلی و جهانی، شروعی فوق‌العاده در گیشه جهانی داشته است.
 به‌نقل از THR، طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنباله انیمیشن Inside Out شروعی تاریخی در گیشه جهانی داشته است. انیمیشن Inside Out 2 موفق شد در سه روز اول اکران خود در هفته روز پدر ۱۵۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند که بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های اولیه که ۹۰ میلیون دلار بود، در افتتاحیه خود فروش کند. این دومین افتتاحیه بزرگ یک انیمیشن سینمایی در گیشه آمریکا است که این رکورد به انیمیشن Incredibles 2، دیگر دنباله پیکسار با افتتاحیه ۱۸۲.۷ میلیون دلار در سال ۱۰۸ تعلق دارد.
انیمیشن The Super Mario Bros. Movie با افتتاحیه ۱۴۶.۴ میلیون دلار، انیمیشن Finding Dory با افتتاحیه ۱۳۵.۱ میلیون دلار و انیمیشن Forzen 2 با افتتاحیه ۱۳۰.۳ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. انیمیشن Inside Out 2 همچنین سینمااسکور A را از تماشاگران دریافت کرده است که می‌تواند به معنای تداوم فروش آن در هفته‌های آینده باشد و همچنین ۶۲ درصد تماشاگران زن بوده‌اند و ۵۶ درصد هم سنی کمتر از ۲۵ سال داشته‌اند. ۳۶ درصد با فرمت پرمیوم و ۱۴ درصد با فرمت سه‌بعدی به تماشا انیمیشن درون و بیرون ۲ نشسته‌اند.
انیمیشن Inside Out 2 همچنین ۱۴۰ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروش کرده است که این فروش یک رکورد محسوب می‌شود و حالا با فروش مجموع جهانی ۲۹۵ میلیون دلار در اولین هفته اکران رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه یک انیمیشن سینمایی در گیشه جهانی را شکسته است. همچنین دنباله انیمیشن Inside Out بزرگ‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۴ در گیشه آمریکا و جهانی را ثبت کرده است و همچنین اولین اثری است که پس از ۱۱ ماه و پس از فیلم Barbie با افتتاحیه ۱۶۲ میلیون دلاری در سال گذشته افتتاحیه‌ای بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکا تجربه می‌کند.
امی پولر در نقش شادی، فیلیس اسمیت در نقش غم، لویس بلک در نقش خشم، تونی هیل در نقش ترس، لایزا لاپیرا در نقش نفرت، مایا هاوک در نقش اضطراب، ایو ادبری در نقش حسادت، ادل اگزارکوپولوس در نقش بی‌حوصلگی، پال والتر هاوزر در نقش خجالت، کنسینگتون تالمن، دایان لین، کایل مک‌لاکلن،‌ لیلیمار هرناندز، ایوت نیکول براون، فلی، دیو گولز، فرانک اوز، بابی موینیهان، جون اسکویب، یانگ یی و جان راتزنبرگر از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Inside Out 2 حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند.
کلسی مان، کارگردان انیمیشن کوتاه Party Central وظیفه کارگردانی انیمیشن درون و بیرون ۲ را براساس فیلمنامه‌ای از مگ لفاوه، نویسنده انیمیشن Inside Out به‌همراه دیو هلستاین بر عهده داشته است. همچنین انیمیشن ‌Elio در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) و انیمیشن Toy Story 5 در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۹ خرداد ۱۴۰۵) اکران خواهند شد.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره