logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

معرفی فیلم «گودزیلا منهای یک» برای علاقه‌مندان فیلم‌های هیولایی

منبع
بروزرسانی
معرفی فیلم «گودزیلا منهای یک» برای علاقه‌مندان فیلم‌های هیولایی

فیلم مترجم/ علاقه‌مندان فیلم‌های هیولایی، سال‌هاست که گودزیلا را می‌شناسند. این هیولای خیالی و عظیم‌الجثه، سال‌هاست که منبع الهام فیلم‌های پرخرج و هیجان‌انگیز ژاپنی است. پس از موفقیت گودزیلا در سینمای جهان، سلاطین هالیوود نیز برای ساخت نسخه‌ای از گودزیلا آستین بالا زدند.

در این بین ژاپنی‌ها نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و فیلم‌های مختلفی را بر اساس شخصیت گودزیلا در چند دهه اخیر روانه سالن‌های سینما کرده‌اند. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی معرفی شده و طرفداران بی‌شماری را از آن خود کرده،‌ فیلمی است با نام گودزیلا منهای یک (Godzilla Minus One). این فیلم ثابت کرد که به قول قدیمی‌ها دود از کنده بلند می‌شوند و ژاپنی‌ها، همواره یدطولایی در ساخت فیلم‌های گودزیلا دارند. محبوبیت فیلم گودزیلا منهای یک، باعث شد تا به‌راحتی از کنار این فیلم گذر نکنیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم میندازیم و فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت گودزیلا منهای یک را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم گودزیلا منهای یک از چه قرار است؟
فیلم گودزیلا منهای یک، بازگشت به ریشه‌های این اثر است. داستان این فیلم در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. در ژاپنی که هنوز از زخم‌های جنگ جهانی دوم التیام نیافته، هیولایی عظیم‌الجثه از اعماق اقیانوس برمی‌خیزد تا کابوسی هولناک را بر سر مردم این سرزمین نازل کند. گودزیلا، پادشاه بی‌رحم هیولاها، بار دیگر با خشم و ویرانگری بی‌حد و حصر خود، شهرها را نابود می‌کند و انسان‌ها را به خاک و خون می‌کشد. اما این بار، بشریت تسلیم نخواهد شد. گروهی از دانشمندان و سربازان شجاع، عزم خود را جزم کرده‌اند تا با تمام توان در برابر این غول بی‌رحم بایستند و از نابودی کامل کشورشان جلوگیری کنند.

رویارویی ژاپنی‌هایی که سلاح چندانی در اختیار ندارند با هیولایی عظیم‌الجثه در فیلم گودزیلا منهای یک، به‌زیبایی به تصویر کشیده شده است. فیلم گودزیلا منهای یک با بازگشتی قدرتمند و به‌یادماندنی از پادشاه هیولاها، بار دیگر هیجان و ترس را به طور همزمان به مخاطبان خود هدیه می‌دهد. داستان فیلم در فضایی حماسی و پر از چالش روایت می‌شود و هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت آن نیز به بهترین نحو وظایف خود را انجام داده‌اند. این فیلم بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های مجموعه گودزیلا در سال‌های اخیر به شمار می‌رود و تماشای آن به همه علاقه‌مندان به فیلم‌های هیولایی و اکشن توصیه می‌شود.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم گودزیلا منهای یک
ریونوسوکه کامیکی، مینامی هامابه، یوکی یامادا، مونه‌تاکا آئویی، هیده‌تاکا یوشیوکا، ساکورا آندو و کورانوسوکه ساساکی از جمله هنرپیشه‌‌های این فیلم هستند. تاکاشی یامازاکی که سابقه کارگردانی فیلم‌های موفقی مانند “همیشه: غروب در خیابان سوم را در کارنامه خود دارد، در این فیلم نیز مهارت و خلاقیت خود را به رخ کشیده است. جلوه‌های ویژه فیلم توسط تیم اسکای‌والتز خلق شده‌اند و بسیار چشمگیر و تماشایی هستند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های گودزیلا هستید، تماشای فیلم گودزیلا منهای یک را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. اگر هم تاکنون هیچ‌کدام از فیلم گودزیلا را ندیده‌اید، فیلم گودزیلا منهای یک فرصت مناسبی برای آشنایی با دنیای پرهیجان گودزیلاست.

با صفحه اینستاگرام "آخرین خبر اکسپرس" همراه ما باشید

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar