logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بازخوردهای نخستین حضور «اشکان دژاگه» در آنتن تلویزیون

منبع
صبا
بروزرسانی
بازخوردهای نخستین حضور «اشکان دژاگه» در آنتن تلویزیون

صبا/ امسال حضور اشکان دژاگه در برنامه ویژه جام ملت‌های اروپا به عنوان کارشناس بازخوردهای مثبتی را به همراه داشته است.
چند سالی‌ست که همزمان با برگزاری‌ رویدادهای ورزشی بین‌المللی، ویژه‌ برنامه‌هایی‌ مرتبط با آن رویداد تولید و پخش می‌شود. امسال حضور اشکان دژاگه در این برنامه ویژه جام ملت‌های اروپا به عنوان کارشناس بازخوردهای مثبتی را به همراه داشته است. این ویژه برنامه‌ها به اندازه‌ای مورد توجه مخاطبین قرار گرفته که دیگر تماشا کردن یک رویداد ورزشی بدون این ویژه برنامه‌ها دور از ذهن و فاقد جذابیت است. برنامه‌هایی که همزمان با پخش و پوشش زنده مسابقات، به ارزیابی عملکرد تیم‌ها و بازیکنان، حواشی مسابقات، آشنایی با کشور میزبان که رویداد در آن برگزار می‌شود و همچنین کشورهای حاضر در مسابقات می‌پردازند‌.
مسابقات فوتبال یورو و رقابت کشورهای اروپایی برسر مهم‌ترین جام این قاره سبز، یکی از این رویدادهای بین المللی است که در دوره‌های اخیر به جهت کیفیت بالای فنی تیم‌ها و ستاره‌های فوتبال اروپا، مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفته‌است.
مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، رویدادی که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، شماره یک و بهترین تیم ملی فوتبال قاره اروپا را معرفی می‌کند.
امسال و همزمان با این مسابقات، ویژه برنامه «یورو ۲۴» روی آنتن شبکه ورزش رفته است. برنامه‌ای که با اجرای رسول مجیدی و جواد خیابانی پخش خود را از ابتدای مسابقات آغاز کرده و تا پایان رقابت‌ها به پوشش حواشی و اتفاقات جام و ارزیابی فنی تیم‌های حاضر می‌پردازد.
مهم‌ترین چالش پیش‌روی این ویژه برنامه‌‌ها به تکرار افتادن موضوعات و پیوست‌هایی است که مخاطب را مجاب کند تا فارغ از اصل مسابقات، ویژه‌ برنامه‌های این رویداد‌ها را دنبال کند.

اگر چند دوره قبل، معرفی اولیه‌ی کشور‌های حاضر در مسابقات و پرداختن به خرده‌ قصه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی آن‌ها و یا گفتن از جمعیت و زبان و نژاد بازیکنان برای مخاطب جذاب بود، حالا مخاطب توقع دارد با توجه به دسترسی‌های فراوانی که پیدا کرده و اطلاعات به روز و به خطی که دارد، حر‌ف‌هایی را بشنود و آیتم‌هایی را ببیند که با سر زدن به صفحه رسمی آن تیم در فضای مجازی و یا صفحه‌ ویکی پدیای تیم‌های فوتبال، به آن اطلاعات نرسد.
حرف‌هایی از زبان افرادی که تجربه زیسته، مشاهده و بازی در آن کشورها را دارند و می‌تواند از ساماندهی و ساختارهای ورزشی آن کشور دقیق‌تر بگویند، نقطه تمایزی نسبت به سایر برنامه‌های کارشناسی است. با این نگاه و از این زاویه ویژه برنامه «یورو ۲۴» با انتخاب هوشمندانه دو کارشناسی که هم تجربه زیسته و هم تجربه بازی در کشور آلمان که میزبان این دوره مسابقات یورو است، این روزها با حضور اشکان دژاگه و خداداد عزیزی ری آنتن شبکه ورزش می‌رود.
دو فوتبالیستی که سال‌ها در کشور میزبان محل برگزاری و دیگر تیم‌های حاضر در جام فعالیت ورزشی حرفه‌ای داشتند. تجربه‌ای که توانسته مخاطب را بیشتر از اطلاعات معمولی رسانه‌ای به این تیم‌ها و کشورها نزدیک کند.
عزیزی تجربه بازی در کلن آلمانِ میزبان و ادمیرا واکر اتریش را دارد. دژاگه هم سال‌ها در آلمان زندگی کرده و جدای از تیم‌های پایه‌ی تیم ملی آلمان، برای هرتابرلین و وولفسبورگ آلمان و فولام و ناتینگهام فارست انگلیس توپ زده و اکنون برای نخستین‌بار به عنوان کارشناس در قاب رسانه ملی حاضر شده است.
این دو فوتبالیست بازنشسته شده، حالا در مقام کارشناس برنامه، طی این چند روزی اکه از افتتاحیه مسابقات جام ملت‌های اروپا گذاشته، با توجه به تجربیاتی که از سال‌های حرفه‌ای خود داشتند، حرف‌ها و ارزیابی‌های دقیق‌تر از شرایط تیم‌ها، بازیکنان، مربیان و مسائل فنی مسابقات برای مخاطبان در میان گذاشته‌اند.
ویژگی و اتفاقی که با انتخاب درست عوامل برنامه باعث شده‌است مخاطب حرفه‌ای و پیگیر مسابقات ورزشی و رویدادهای فوتبالی را راضی کند و غنای بیشتر به محتواهای پیوستی ارائه شده بدهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره