نماد آخرین خبر

جولین مور به مجموعه تلویزیونی «لئوناردوی گمشده» پیوست

منبع
فارس
بروزرسانی
جولین مور به مجموعه تلویزیونی «لئوناردوی گمشده» پیوست

فارس/ جولین مور در مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی جان ریکوئا و گلن فیکارا که بر اساس مستند تحسین‌شده «لئوناردوی گمشده» ساخته می‌شود، در نقش دایان مودستینی ترمیم‌کننده آثار هنری ظاهر خواهد شد.

این سریال درباره کشف و ترمیم یکی از شاهکارهای لئوناردو داوینچی به نام «سالواتور موندی» است. این تابلو که احتمال می‌رود آخرین اثر داوینچی باشد، در دوره رنسانس و در محدوده زمانی نقاشی «مونالیزا» خلق شده است. مور در نقش مودستینی که ترمیم‌کننده آثار هنری است، جزئیات ویژه‌ای در نقاشی مشاهده می‌کند و با کوشش و دقت بسیار این اثر را ترمیم کرده و همه را شگفت‌زده می‌کند. ارزش این اثر هزار دلاری در مزایده کریستی نیویورک در سال ٢٠١٧ به ۴٥٠ میلیون دلار مرسید و تبدیل به یکی از ارزشمندترین آثاری شد که تاکنون خریداری شده است. از زمان بازسازی تا فروش این نقاشی بحث و جدل‌های بسیاری در دنیای هنر شکل گرفت. اما داستان از زمانی آغاز شد که مودستینی کارش را روی اثری به ظاهر متلاشی‌شده شروع کرد و در زیر لایه سطحی آن جزئیاتی از یک شاهکار که مشابه دیگر آثار داوینچی بود، کشف کرد.

پس از به پایان‌رسیدن ترمیم این اثر، برخی معتقد بودند که تنها بخشی از نقاشی به داوینچی تعلق دارد و بخش زیادی از کار را مودستینی خلق کرده است. خریدار این نقاشی در مزایده ٢٠١٧ هیچوقت مشخص نشد اما بیشترین احتمال این است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی آن را به دست آورده است.ریکوئا و فیکارا در «دیوانه‌وار، احمقانه، عشق» نیز با مور همکاری داشتند. این دو کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی «سقوط کردیم» و «وضعیت پیچیده» را نیز در کارنامه خود دارند. مور برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول برای «هنوز آلیس»، به تازگی در مجموعه تلویزیونی «مری و جورج» ظاهر شد و در سال گذشته برای فیلم «می دسامبر» به کارگردانی تاد هینز نامزد جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر زن شد. او در آثاری نظیر «مگنولیا»، «ساعت‌ها»، «دور از بهشت»، «فرزندان انسان» و «کوری» نیز به ایفای نقش پرداخته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar