نماد آخرین خبر

نقد فیلم سینمایی «ویلای ساحلی»

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
نقد فیلم سینمایی «ویلای ساحلی»

آخرین خبر/ ویلای ساحلی جدیدترین ساخته ی کیانوش عیاری، کارگردان نام آشنای سینمای ایران، در سال 1401 به روی پرده سینماها رفت و نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. این فیلم با ژانر کمدی-خانوادگی، داستان خانواده ای روستایی را روایت می کند که برای شش ماه به عنوان سرایدار در یک ویلای ساحلی مشغول به کار می شوند.

ستاره های درخشانی در این فیلم بازی کردند. رضا عطاران و پژمان جمشیدی در نقش های اصلی فیلم، زوجی کمدی و دوست داشتنی را شکل می دهند و سایر بازیگران فیلم نیز مانند ریما رامین فر، فرگل فربخش، یوسف خسروی و علی پناهی، بازی های قابل قبولی را ارائه می دهند.

کیانوش عیاری با سابقه ی درخشان خود در سینما، در ویلای ساحلی نیز کارگردانی مسلطی را به نمایش می گذارد. او به خوبی از فضا و موقعیت های کمدی استفاده می کند و مضمون فیلم را به درستی کنترل می کند.
فیلمنامه ی ویلای ساحلی اثری اورجینال و خلاقانه نیست، اما از انسجام و روایت خوبی برخوردار است. شخصیت ها به خوبی پرداخت شده اند و داستان فیلم سرگرم کننده و جذاب است.
طنز ویلای ساحلی از نوع لودگی و سطح پایین نیست، بلکه طنزی ظریف و هوشمندانه است که به مسائل مختلف اجتماعی و خانوادگی می پردازد.

برخی از منتقدان معتقدند که شخصیت های فیلم به اندازه کافی عمیق و باورپذیر نیستند و صرفاً در حد تیپ باقی مانده اند. از دیگر نقاط ضعف این فیلم این است که در برخی از قسمت ها کمی افت دارد و از ریتم ثابتی برخوردار نیست.
برخی از المان ها و موقعیت های فیلم تکراری و کلیشه ای هستند و چیز جدیدی برای ارائه به مخاطب ندارند.

ویلای ساحلی اولین تجربه ی کیانوش عیاری در ژانر کمدی است. این فیلم با وجود داشتن طنز، به مسائل اجتماعی و خانوادگی نیز می پردازد.
ویلای ساحلی یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 1401 در ایران بود.

خبرنگار: فاطمه مرادی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar