نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بازی موفق هادی حجازی‌فر و ژیلا شاهی در چند فیلم و سریال

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
بازی موفق هادی حجازی‌فر و ژیلا شاهی در چند فیلم و سریال

فیلم نیوز/ سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، چهارشنبه هفته گذشته شروع شد. یکی از مهمترین جذابیت‌های قسمت  اول سریال، ملموس بودن روابط خانوادگی داریوش بود که با همکاری هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی و رایان سرلک رقم خورد. حجازی‌فر و شاهی پیش از این در «موقعیت مهدی» و «پوست شیر» هم بازی درخشانی کنار هم به نمایش گذاشته بودند و حالا بازی آنها در نقش یک پدر و دختر در قسمت ابتدایی «داریوش» بسیار به دل‌ها نشسته است.
 هم حجازی‌فر و هم شاهی جزو بازیگرانی هستند که برای رسیدن به این جایگاه تلاش زیادی کرده‌اند و بعد از سالیان سال تجربه به شهرت رسیده‌اند. تجربه همکاری‌های قبلی‌شان نشان داده در انتقال احساسات بسیار قدرتمند هستند و حالا در همین قسمت اول «داریوش» هم بازی درست و دقیقی کنار هم دارند. به بهانه شروع سریال «داریوش» نگاهی داریم به همکاری‌های مشترک این دو بازیگر.

موقعیت مهدی (عاشورا) | هادی حجازی‌فر | 1400
 در فیلم – سریال «موقعیت مهدی» ژیلا شاهی نقش «صفیه» همسر مهدی باکری با بازی هادی حجازی‌فر را برعهده داشت.
ژیلا شاهی پس از کسب تجربه بازی در فیلم‌های مختلف، اولین‌بار با بازی در فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی بازی‌اش مورد توجه قرار گرفت. با اینکه مدت زمان حضورش در فیلم زیاد نبود اما به قدری ملموس و باورپذیر بازی کرد که به عنوان یکی از برگ برنده‌های فیلم مطرح شد و نامش در فهرست نامزدها به ثبت رسید. بعد از آن بود که هادی حجازی‌فر برای ایفای نقش صفیه، همسر شهید مهدی باکری از او دعوت به همکاری کرد. بازی حجازی‌فر و شاهی در «موقعیت مهدی» و سریال «عاشورا» به قدری طبیعی از آب درآمده بود که در اکثر نقدها به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های فیلم از آن یاد می‌کردند. ژیلا شاهی از یک طرف به خاطر تسلط روی زبان آذری گزینه مناسبی برای این نقش بود و از سوی دیگر بسیار دقیق و درست توانست نقش یک دختر خجالتی و با حجب‌وحیای خانواده سنتی متدین را در رفتار و کلامش به نمایش بگذارد. او ابتدای سریال وقتی کنار مهدی باکری قرار می‌گیرد، کم‌حرف و آرام به نظر می‌رسد اما رفته‌رفته خودش است که یخ رابطه‌شان را باز می‌کند و نهایتا به شخصیتی موثر در زندگی باکری تبدیل می‌شود. در رابطه میان این زوج خبری از بزرگنمایی نیست و احساسات زنی که باید مدام در غیبت شوهرش زندگی را در انتظار بگذراند به شیوه بسیار درستی منتقل شده. شاهی برای این فیلم هم نامزد سیمرغ شد.


پوست شیر | جمشید محمودی | 1401
 ژیلا شاهی در نمایی از سریال پوست شیر، سریالی که او و هادی کمترین بازی مشترک را با هم داشتند.
همکاری حجازی‌فر و شاهی یک سال پس از «موقعیت مهدی» در «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی هم به شکل دیگری ادامه پیدا کرد. در این سریال شاهی نقش همسر موقت دوست صمیمی حجازی‌فر را داشت. بعد از گم شدن دختر نعیم، زندگی رضا پروانه هم تحت‌تاثیر مشکلات رفیقش قرار می‌گرفت و پای مژگان هم به این بحران باز می‌شد. شاهی در قسمت‌های ابتدایی سریال «پوست شیر» به نسبت نقش کمرنگی داشت. تنهایی، ترس از آینده و تلاشش برای ابراز علاقه به رضا پروانه و ترغیب او برای ازدواج رسمی مشهود بود اما این نقش رفته‌رفته رنگ گرفت. با وجود سادگی که در چهره و رفتارش وجود داشت کم‌کم تغییراتی در زندگی‌اش ایجاد می‌کرد؛ تغییراتی مثل خرید و فروش عرق یا تتوی روی دست که به شخصیتش نمی‌آمد اما او را قدمی به استقلال نزدیک می‌کرد. شاهی در اواسط سریال به پای ثابت گروه نعیم برای کشف راز گم شدن سایه تبدیل می‌شد و همراه آنها به میدان می‌آمد. بخش مهمی از بار عاطفی سریال روی دوش این شخصیت بود. گرچه بازی رودرروی زیادی مقابل حجازی‌فر نداشت اما به عنوان یکی از مهره‌های اصلی سریال با تمجید زیادی روبه‌رو شد. بازی‌اش بسیار به چشم آمد و توانست جایگاهش را در عرصه بازیگری مستحکم‌تر کند.

داریوش/ هادی حجازی‌فر | 1403
 ژیلا شاهی در سریال «داریوش» نقش دختر هادی حجازی‌فر را بازی می‌کند.
در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی در نقش دختر هادی حجازی‌فر ظاهر شده. با اینکه در واقعیت اختلاف سنی‌شان ده سال بیشتر نیست اما با گریم روی صورت هردوشان این رابطه پدر و دختری قابل‌درک از آب درآمده است. «داریوش» سال‌ها به خاطر شرکت داشتن در یک سرقت، از ترس خودش را پنهان کرده و حالا که همسرش فوت کرده و دخترش به تنهایی فرزندش را بزرگ می‌کند برگشته تا زندگی‌اش را سروسامان دهد. درحال حاضر فقط یک قسمت این سریال منتشر شده و هنوز نمی‌توانیم درباره عمق این رابطه و پیچیدگی شخصیت‌ها اظهارنظر درستی داشته باشیم اما آنطور که پیداست، دختر داریوش درگیر رابطه‌ای جدید است و این مسئله را از پدرش پنهان می‌کند. او این بار باید هم در نقش یک دختر، هم مادر و هم معشوق خودش را نشان دهد. در همین نقطه شروع رابطه دختر و پدری آنها به‌خوبی شکل گرفته و بخش مهمی از جذابیت سریال به همین رابطه خانوادگی آنها برمی‌گردد. با پیشرفت سریال و به جریان افتادن ماجراها، بیشتر درباره بازی بازیگرهای آن خواهیم نوشت. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar