نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

ماجرای بستری شدن «سعید راد» به همراه بیوگرافی خانوادگی

منبع
روزياتو
بروزرسانی
ماجرای بستری شدن «سعید راد» به همراه بیوگرافی خانوادگی

روزیاتو/ نگاه راد دختر سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون، با اشاره به مشکلات جسمانی که در یک سال اخیر برای پدرش به وجود آمده، گفت: شهریور سال گذشته سعید راد در منزل و به دنبال یک زمین خوردگی دچار مصدومیت شد و پس از مراجعه به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و سپس از بیمارستان مرخص شد و در منزل استراحت می‌کرد و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.
 روند بهبودی پدرم ادامه داشت تا اینکه مجدد مشکل گذشته به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمرش قرار نگرفته بود دوباره آشکار شد و بعد از مراجعه به بیمارستان دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام داد اما متاسفانه علیرغم فیزیوتراپی‌، توانایی راه رفتن پیدا نکرد.
دختر سعید راد با اشاره به اینکه پدرش هم اکنون ۷۹ سال سن دارد، بیان کرد: به مرور از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری همچون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن پدرم اضافه شد و علیرغم مخالفت من و خانواده، با رضایت خودشان مورد عمل جراحی قرار گرفتند، اما متاسفانه عمل موفقیت آمیز نبود.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ ماه است سعید راد در بستر بیماری است، گفت: هم اکنون پدرم تحت نظر پزشک در یکی از کلینیک‌های تهران در حال درمان است اما مدت ۲ ماه است که روند درمان به خوبی پیش نمی‌رود و حالش بهبود پیدا نکرده است.
هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما و روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از وضعیت وخیم سعید راد خبر داد و گفت:
که او را در خانه سالمندان ملاقات کرده است!
می توانید روایت کامل این منتقد را در لینک زیر بخوانید:


بیوگرافی سعید راد:
نام: احمد
نام هنری: سعید 
نام خانوادگی: حق پرست راد
تاریخ تولد: ۴ آبان ۱۳۲۶
محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم تجربی
زمینه فعالیت: بازیگر
سال‌های فعالیت: ۱۳۶۳– ۱۳۴۷ و ۱۳۸۲–تاکنون
قد: ۱۸۰ سانتیمتر
وضعیت تاهل: مجرد

فرزندان: یک دختر و یک پسر
 
زندگی شخصی سعید راد
احمدسعید حق پرست راد که با نام هنری سعید راد شناخته می شود، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان زاده ۴ آبان ۱۳۲۶ در شهر تهران است.  سعید راد دانشجوی رشته انصرافی رشته کشاورزی و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری خود در سینما را آغاز کرد. پدر سعید راد خلبان نیروی هوایی و یکی از اعضای حزب توده و سیاسی بود و پیش از انقلاب ترور شد.
او در جوانی یکی از حرفه های رشته بولینگ و عضو باشگاه بولینگ پرسپولیس بود و جالب است بدانید که موفق به کسب مقام قهرمانی در این رشته هم شد. او علاوه بر بولینگ به دو، پیاده‌روی و دوچرخه سواری هم علاقه مند است.

همسر اول سعید راد
سعید راد در دوران جوانی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام شد. در حال حاضر فرزندان او ساکن کانادا هستند. سعید راد و همسرش بعد از مدتی از هم جدا شدند. دختر سعید راد دندانپزشک و پسرش سام هم وکیل است. نوه های دختری او آریا و اَدَم همتی هستند که اَدَم عضو تیم جوانان پرسپولیس است و در زمان مربیگری برانکوو در رده بزرگسال توانست در چند بازی حضور پیدا کند. در مورد نام و وضعیت همسر اول سعید راد اطلاعاتی منتشر نشده است.


همسر فعلی سعید راد کیست؟

سعید راد بعد از جدایی از همسر اول و دومش در حال حاضر مجرد است.

فرزندان سعید راد و نوش آفرین
سعید راد بعد از جدایی از همسر اولش در سال ۱۳۵۴ و در ۲۸ سالگی برای بار دوم با همکار زن خود نوش آفرین که یکی از بازیگران و خواننده های آن زمان بود ازدواج کرد. اما زندگی نوش آفرین و سعید راد هم بعد از ۱۷ سال به جدایی ختم شد و نوش آفرین بعد از جدایی ایران را به مقصد هندوستان ترک کرد. در مورد فرزندان سعید راد و نوش آفرین اطلاعاتی در دسترس نیست.

اصالت پدر سعید راد
در مورد اصالت پدر سعید راد اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما با توجه به محل تولد سعید راد که شهر تهران می باشد گویا آنها اصالتا اهل تهران هستند. همانطور که در قسمت بالا گفته شد پدر سعید راد خلبان و عضو حزب توده و سیاسی بود که قبل از انقلاب ترور شد.

شروع فعالیت هنری سعید راد
سعید راد از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری اش را آغاز کرد. او به واسطه دوستی با امیر نادری عکاس فیلم فاتحین صحرا در سال ۱۳۵۰ توانست با بازی در این فیلم اولین تجربه بازیگری اش را بدون هیچ پیش زمینه قبلی بدست بیاورد و چشمان آبی و اندام مناسبش در کنار بازی های درخشان باعث ماندگاری او در خاطره ها شد.او پیش از انقلاب ۵۷ در ده ها فیلم بازی کرد. او در سال ۱۳۶۰، بعد از وقفه طولانی  فیلم سینمایی مرز به کارگردانی جمشید حیدری در کنار مرحوم داوود رشیدی به هنرنمایی پرداخت.
اما اوج شهرت آقای بازیگر مربوط به فیلم عقاب‌ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۶۳ است. اما بنا بر دلایلی نامعلوم سعید راد بعد از فیلم عقاب ها ممنوع التصویر شد و بعد از تلاش های زیاد برای رفع این ممنوعیت که موفقیت آمیز نبود مجبور شد ایران را ترک کند. اما بعد از سال ها دوری از ایران در سال ۱۳۷۸ به وطن بازگشت و بعد از سال ها دوری از سینما ، در فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش حضور پیدا کرد. او در این سالها در سریال های در چشم باد، ترور خاموش، گیلدخت، فیلم سینمایی «چ» هم حضور موفقی داشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar