نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

15 دقیقه به‌یادماندنی از «سعید راد» که شاید ندیده باشید

منبع
برترين ها
بروزرسانی

برترین ها/ بخشی از گفتگوی تاریخ شفاهی موزه سینما با زنده‌یاد «سعید راد» در سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید. وی درباره حضورش در فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی گفت: تهیه‌کننده این فیلم موافق حضور من در صادق کرده نبود. حتی یکی از بازیگران برای تهیه کننده نوشته بود که اگر سعید راد نقش صادق کرده را بازی کند دیگر در آن دفتر فیلم بازی نمی کند و این حرف باعث رنجش من شده بود. به ناصر تقوایی گفتم دیگر نمی‌آیم و او در پاسخ به من گفت «یا صادق کرده را تو بازی می‌کنی یا من در آن دفتر فیلم نمی سازم» و در نهایت من در آن فیلم بازی کردم.

وی درباره علت مخالفت تهیه‌کننده صادق کرده، گفت: به دلیل اینکه بهروز وثوقی در آن دفتر فیلم‌های زیادی از جمله گوزن‌ها و خاک را کار کرده بود و این نقش را برای او در نظر گرفته بود. نقش تنگسیر را قرار بود من بازی کنم که به بهروز وثوقی داده شد و انتخاب درستی بود شاید من نمی‌توانستم به آن شکلی که امیر نادری می‌خواست آن نقش را درآورم.

وی درباره دستمزد بازیگرها نیز توضیح داد: دستمزد محمدعلی فردین از همه ما بیشتر بود و بعد از او بهروز وثوقی و بعد من. البته دستمزدها متغیر بود. به عنوان مثال، دستمزدی که من برای فیلم «هدف» به خاطر پورسانت گرفتم از فردین بیشتر بود. زمانی‌که فردین دستمزدش ۳۰۰ هزار تومان و بهروز وثوقی ۲۰۰ هزار تومان می گرفت دستمزد من ۱۵۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه بازی های هدیه تهرانی را دوست دارد، بیان داشت: هدیه تهرانی در جایی با او مصاحبه شده بود و پرسیده بودند که چرا در فیلم دوئل نقشی که بسیار کوتاه بود را پذیرفته است؟ او در پاسخ گفته بود حضورم در این فیلم برای خوشامدگویی به سعید راد است. چنین رفتاری فقط از یک بازیگر حرفه ای برمی آید؛ هروقت از من درباره بهترین بازیگر زن سوال می‌کنند من نام او را می‌گویم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره