نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

نوید جان با این ریش و سبیل، اصلا هم جذاب نیستی!

منبع
برترين ها
بروزرسانی
نوید جان با این ریش و سبیل، اصلا هم جذاب نیستی!

برترین ها/ به تازگی شمایل نوید پورفرج در فیلم بی‌بدن مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفته. مثلا کاربری درباره او نوشته بود: "چه جیگری شدی این آقای بازپرس". پورفرج خب از آن دسته بازیگرانی‌ست که چهره و استایلش تا حدودی مولفه‌های جذابیت را دارد. اما به موازات همین قسم تعاریف عده‌ای هم هستند که ظاهر او را شبیه به برخی افراد در نظم موجود می‌دانند. در واقع نکته نگران‌کننده‌ای که کاراکتر بازپرس در فیلم بی‌بدن پیرامون زندگی خصی نوید پورفرج ایجاد کرده کمی نگران‌کننده‌ است و انگار این حرف و حدیث‌ها رنگ و بوی سیاسی هم می‌دهند. 

ریش از دیدگاه روانشناختی

کاربری به نام امیرحسین درباره به تاثیر ریش برای آقایان از دیدگاه روانشناختی پرداخته و پرسش همیشگی برخی افراد درباره نگه داشتن ریش در فصل گرما را هم پاسخ داده: برای زنان شاید قابل درک نباشه نگهداشتن ریش روی صورت، حتی تو فصل‌های گرم، و وقتی که همه سعی می‌کنن لباس‌های خنک و راحت بپوشن... چه توجیهی می‌تونه داشته باشه؟ ریش گذاشتن مردها به دلایل مختلفی و انگیزه‌های متفاوتی انجام می‌شه. رشد مو توی صورت، یه ویژگی دوجنسی هست.

یعنی هم در مرد و هم در زن، ریش رشد می‌کنه ولی در مردان شدت بیشتری داره. ما به عنوان یه گونه چرا باید ریش داشته باشیم؟  این از نظر فرگشتی چه هدفی رو دنبال می‌کنه؟ با توجه به این که انسان مثل سایر نخستین‌سانان زندگی اجتماعی داره و در سلسله مراتب جامعه‌ش چند سطح متفاوت اجتماعی وجود داشته، ریش می‌تونست جایگاه فرد رو بین مردان و عامل جذابیت برای زنان باشه. داشتن ریش به راحتی می‌تونست بیانگر سن و میزان تسلط فرد در اجتماع بین بقیه‌ی افراد باشه.

نوید جان، با این ریش و سبیل، اصلا هم جذاب نیستی!

درحال حاضر هم جنبه‌ی معنوی وجود ریش در ناخودآگاه مردان و زنان وجود داره. به خاطر همینه که مردان هنوز هم گاهی تصمیم می‌گیرن که با نشون دادن ریش، این نوع استراتژی تبلیغی رو انجام بدن. حتی اگه لازم باشه براش هزینه کنن. رشد صنعت آرایشگاه‌های مردانه بیانگر این واقعیته که چرا مردان با اینکه قرارداد‌های اجتماعی مثل گذاشتن ریش از قدیم کمرنگ‌تر شده ولی هنوزم ریش رو بعنوان قسمتی از جذابیت به نمایش می‌ذارن؟

این سوالی بود که محققان دانشگاه «سیلسیا- لهستان» و دانشگاه «پادووا- ایتالیا» رو مشغول خودش کرد. اون‌ها یه تیم تشکیل دادن و با دقت 414 مرد بین ۱۸ تا ۴۰ سال رو بررسی کردن. تو تحقیقاتشون متوجه شدن عموما مردان ریش‌دار رو سالمتر و مبارزان بهتری می‌دونن (برجسته کردن روحیه‌ی حمایتگری).

همچنین اونا رو در ناخودآگاه قابل اعتماد‌تر و دارای رفتار دوستانه‌تر تلقی میشن که می‌تونه با علاقه به اجتماع همسو باشه. همچنین مردان ریش‌دار می‌تونن عوامل جسارت حتی پرخاش توی اجتماع مطرح باشن، چیزی که زن‌ها در ناخودآگاه عاشقشن. به علاوه، هنوز هم می‌تونن بیانگر موقعیت اجتماعی مرد باشن.

کاربران درباره این موضوع چه می‌گویند؟

اغلب کاربران در این رابطه نظرات متفاوتی دارند. در واقع ریش به مثابه یک عقیده و ایدئولوژی از اعتبار بالایی برخوردار نیست. در واقع این مدل شاید مورد توجه برخی هم قرار گیرد اما در ابعاد گسترده‌تر جامعه، چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

پویا: مرسی که ما مردهای بی ریش و حتی متنفر از ریش رو انقدر بی‌اعتبار معرفی کردند دوستان دانشمند. ممنون واقعا.

ثریا: همه این‌ها در نبود عامل خاص مصداق داره، وقتی ریش داشتن  دلیل خاص داشته باشه، دافعه هم حتی می‌تونه داشته باشه.

نوید جان، با این ریش و سبیل، اصلا هم جذاب نیستی!

فاطمه: همه اینایی ک دانشمندان گفتند درست ولی حق مطلب رو ایرانی‌ها در یک جمله تمام کردند. به ریش نیست به ریشه‌ست.

محمد: البته ریشی ک آنکادر شده، شونه شده، بعضا سشوار کشیده شده، ازش به خوبی نگهداری شده و مرتبه جذابه؛ این که به خاطر ایدئولوژی هم نباشه خیلی مهمه.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar