نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

داوران جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ معرفی شدند

منبع
مهر
بروزرسانی
داوران جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ معرفی شدند

مهر/ جشنواره فیلم توکیو اعضای هیات داوران بخش رقابتی ۲۰۲۴ را معرفی کرد.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، هیات داوران بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو معرفی شدند.

روز جمعه، برگزارکنندگان جشنواره از جانی تو فیلمساز هنگ‌کنگی، ایلدیکو انیدی فیلمساز مجارستانی، آی هاشیموتو بازیگر ژاپنی و کیارا ماسترویانی بازیگر فرانسوی در کنار تونی لیانگ، رئیس هیات داوران که پیش از این انتخاب شده بود، به عنوان اعضای هیات داوران بخش رقابتی اصلی ۲۰۲۴ نام بردند.

جانی تو، مانند تونی لیانگ اسطوره سینمای هنگ کنگ برای فیلم‌های اکشن و جنایی خود در سراسر جهان شهرت دارد. از آثار این فیلمساز کهنه کار و پرکار می‌توان به «اخبار فوری»، «تبعیدی»، «کارآگاه دیوانه»، «جنگ مواد مخدر» و فیلم‌های سه گانه «انتخابات» اشاره کرد. وی که از چهره های مشهور جشنواره‌ای است تاکنون ۶ فیلم در جشنواره کن داشته که ۲ فیلم از این میان در بخش رقابت اصلی حضور داشتند و ۴ فیلم وی برای بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز انتخاب شدند.

ایلدیکو انیدی نویسنده و کارگردان درام مجارستانی «درباره جسم و روح» است که خرس طلای جشنواره فیلم برلین و جایزه اصلی جشنواره فیلم سیدنی را برد و نامزدی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۱۸ را کسب کرد. جدیدترین فیلم انیدی، «داستان همسر من» با بازی لئا سیدو سال ۲۰۲۱ در کن به نمایش درآمد و فیلم بعدی او با عنوان «دوست خاموش» قرار است با بازی تونی لیانگ ساخته شود.

آی هاشیموتو بازیگر و خواننده ژاپنی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سفیر جشنواره فیلم توکیو بود. «مساله کریشما» و «ماکانایی: آشپزی برای خانه مایکو» درام هیروکازو کورئیدا در سال ۲۰۲۳ برای نتفلیکس از فیلم‌های اوست.

کیارا ماسترویانی، بازیگر فرانسوی و دختر مارچلو ماسترویانی و کاترین دونو که با فیلم‌هایی مانند «محبوب» و «ساختن نقشه‌هایی برای لنا» کریستف اونوره و «لعنتی‌ها» ساخته کلر دنی شناخته می‌شود، دیگر عضو هیات داوران است. ماسترویانی نامزدی جایزه سزار را در کارنامه دارد و جایزه بهترین بازیگر زن بخش نوعی نگاه کن ۲۰۱۹ را برای بازی در فیلم «در یک شب جادویی» اونوره دریافت کرده است.

جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ از ۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر (۷ تا ۱۶ آبان) برگزار می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar