نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

کدام فیلم پرفروش سقوط کرد؟

منبع
مهر
بروزرسانی
کدام فیلم پرفروش سقوط کرد؟
مهر/ فیلم سینمایی «تمساح خونی» که روند نزولی فروش را از هفته قبل آغاز کرده دیگر پرفروش ترین فیلم سال ۱۴۰۳ نیست و آثار جدید نظیر «پول و پارتی» در حال جابه جایی رکوردها هستند.

برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۱۹:۳۰ غروب شنبه ۱۳ مرداد ماه؛ ۱۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۱۴ نفر در ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ سانسی که ۲۵ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی در حال نمایش هستند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۷۱۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۶۸ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران از مرز ۷۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۳ عبور کرد.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۰ هزار و ۹۸ سانس را پیدا کرده و توسط ۷۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۴۰ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان بوده است و این آمار نشانگر این است که سینما همچنان توانسته است روند صعودی فروش و افزایش مخاطب خود را حفظ کند.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته دوم فروش خود توانسته از همه رقبا پیشی بگیرد و توسط بیش از ۲۵۱ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۱۳ میلیاردی دست یافته است و با پشت سر گذاشتن کارهای پرفروشی مثل «تگزاس ۳»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «خجالت نکش ۲» در جایگاه دوم جدول فروش قرار گرفته است.

کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۳۳۰ هزارمخاطب در کمتر از ۱۰ روز، به فروش ۲۰ میلیاردی رسید؛ این فیلم سینمایی عنوان پرفروش‌ترین فیلم درحال اکران و صدرنشین فروش گیشه روزانه را نیز به نام خود کرده است.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۳۷ سالن سینما، توسط ۲۴۲ هزار نفر تماشا شده و فروش ۱۳ میلیاردی و معادل هفته گذشته را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» در هفته گذشته صدر جدول را به «پول و پارتی» واگذار کرده و در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

«تگزاس ۳» که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۱۶ سالن سینما فعلاً پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود که توسط ۳ میلیون و ۱۰۸ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان دست یافته و با افزایش یک میلیاردی سهم خود از فروش هفتگی در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است.

این فیلم با در اختیار داشتن ۵۳۵ سالن سینما در سال جاری، توسط ۱ میلیون و ۱۵۷ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۶۴ میلیارد تومان رسیده است.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته دوم فروش خود توانسته در جایگاه چهارم جدول فروش قرار بگیرد و توسط بیش از ۳۸ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۲ میلیارد تومانی و تقریباً معادل سه روز اول اکران دست یافته است؛ این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری کارهای پرفروش سال ۱۴۰۳ مثل «تمساح خونی»، «سال گربه»، «مست عشق» را پشت سر گذاشته است.

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۲ میلیارد و ۲۸ میلیون تومانی با اختلاف اندکی از «ساعت ۶ صبح» در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر پس از گذشت یک ماه از اکران خود بر پرده سینماها همچنان بالاتر از آثار پرفروشی نظیر «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۱۹۴ سالن سینما، توسط ۲۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و با کاهش فروش نسبت به هفته گذشته در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

فروش‌های میلیونی که با اختلاف از ۶ فیلم اول جدول ایستاده‌اند

«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده هفتم آثار پرفروش سینمای ایران در هفت روز گذشته قرار می‌گیرد. ۶۰۱ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است، این فیلم نیز روند کاهشی فروش را تجربه می‌کند.

«تمساح خونی» در رده هشتم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی حدود ۵۰۱ میلیون تومان دست پیدا کند؛ «تمساح خونی» که روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته است در هفته گذشته کاهش فروش ۲ میلیاردی را تجربه کرده است.

به نظر می‌رسد ورود فیلم‌های جدید در هفته اول مرداد ماه به چرخه اکران، منجر به رونق فروش سینما شده است و فیلم‌ها و آثار جدید با افزایش سهم خود از فروش هفتگی فیلم‌های قدیمی تر و بهاره را کنار زده و پشت سرگذاشته اند، این تعدد آثار روی پرده و ورود فیلم‌های جدید منجر به حفظ روند صعودی فروش و افزایش مخاطب در هفته گذشته شده است.

«روزی روزگاری جنوب» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته اول اکران خود به فروش حدود ۳۸۰ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم پس از سه روز اکران در جایگاه نهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر ماه بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳۰۷ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در چهارمین هفته اکران خود با افزایش ۲۰۰ میلیونی فروش خود در جایگاه دهم جدول فروش قرار گرفته است.

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط بیش از ۷ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳۳۵ میلیون تومانی و تقریباً معادل هفته قبل دست یافته است بر این اساس این اثر در جایگاه یازدهم قرار می‌گیرد.

فیلم‌هایی که قرار نیست از پایین جدول بالا بیایند

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۲ هزار و ۲۴۲ بلیت در جایگاه دوازدهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۴۴ سالن سینما در هفت روز گذشته، به فروشی معادل با ۷۶ میلیون تومان رسیده است و در جایگاه دوازدهم قرار می‌گیرد.

«مصائب شیرین» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه سیزدهم جدول فروش قرار گرفته است این فیلم در سه روز اول اکران به فروش ۵۳ میلیون تومانی دست یافته بود و در هفته گذشته نیز فروش ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.

«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در این هفته توسط ۵۰۰ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۲۵ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه چهاردهم جدول فروش قرار گرفته است.

«آسمان غرب» در یک هفته گذشته توسط ۸۷۱ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۲۴ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده پانزدهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز در هفت روز گذشته به فروشی معادل ۱۳ میلیون تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده شانزدهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش ۶ میلیون تومانی در جایگاه هفدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۲۴ نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از ۱ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده هجدهم جدول فروش قرار دارد.

«این جمعیت قابل کنترل» با فروش بیش از ۱ میلیون تومانی در جایگاه نوزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «تاوان» در رده بیستم قرار دارد، این فیلم نیز پذیرای تنها ۱۰ مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

«کوچه ژاپنی‌ها» فیلمی که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروشی ۴۸۰ هزارتومانی در انتهای جدول فروش قرار می‌گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره