نماد آخرین خبر

«عروس غزه» برگرفته از موضوع روز دنیاست

منبع
مهر
بروزرسانی
«عروس غزه» برگرفته از موضوع روز دنیاست
مهر/ تهیه‌کننده نمایش «عروس غزه» تأکید کرد که این اثر به صورت جهادی شکل گرفته و اکثر عوامل آن دستمزد دریافت نکرده‌اند.

زینب عبدالرضا تهیه‌کننده نمایش «عروس غزه» درباره روند شکل‌گیری این اثر نمایشی گفت: امسال برای پنجمین سال است که سوگواره عاشورایی «ریحانه‌های بهشتی» برگزار می‌شود. هر سال در قالب این سوگواره نمایشی با موضوع اتفاقات همان سال تولید و اجرا شده است که امسال و در پنجمین دوره سوگواره نیز با توجه به موضوع غزه، نمایش «عروس غزه» تولید شده است که از ۱۰ تا ۱۹ مرداد روی صحنه است.

وی با اشاره به اجرای این اثر در مرکز همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، درباره موضوع این نمایش افزود: موضوع «عروس غزه» از ایران شروع می‌شود و سپس به غزه می‌پردازد و در نهایت به عاشورا پیوند می‌خورد.

عبدالرضا با بیان اینکه ۵۵ نفر گروه بازیگران و عوامل نمایش «عروس غزه» را شکل داده‌اند، درباره چالش‌های اقتصادی موجود برای تولید این اثر نمایشی تأکید کرد: نمایش «عروس غزه» به صورت جهادی و خودجوش شکل گرفت. خیلی از نیروهایی که در این نمایش همکاری می‌کنند دستمزدی بابت حضور خود دریافت نکرده‌اند.

تهیه‌کننده «عروس غزه» در پایان سخنان خود درباره احتمال اجرای مجدد این اثر در مقاطع زمانی دیگر، گفت: دعوت‌هایی از ما برای اجرای این اثر شده است. در حال برنامه‌ریزی هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم با توجه به اینکه نمایش میدانی مخاطب گسترده‌تری دارد، «عروس غزه» را به صورت میدانی هم اجرا کنیم.

پنجمین سوگواره «ریحانه های بهشتی» توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موسسه فرهنگی هنری نسل امروز بهشتی با هدف انتقال پیام‌ عدالت‌خواهی و مقاومت در برابر ظلم همراه با اجرای نمایشنامه آیینی «عروس غزه» و سرود از ۱۰ مرداد در محل مرکز همایش‌های بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شده و تا ۱۹ مرداد ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ ادامه دارد.

زینب عبدالرضا تهیه کنندگی و کمال مقدم کارگردانی «عروس غزه» را بر عهده دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره