نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

جایزه جدید جشنواره بوسان برای سینمای مستند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جایزه جدید جشنواره بوسان برای سینمای مستند

ایسنا/ جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان اعلام کرد که از دوره آتی این رویداد سینمایی جایزه‌ای جدیدی برای بهترین مستند بلند از نگاه مخاطبان اعطا می‌کند.

فیلمسازان مستند در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان، برای کسب یک جایزه جدید نیز به رقابت خواهند پرداخت و در دوره آتی این رویداد، جایزه بهترین مستند بلند از نگاه تماشاگران برای مستندهای بلند بررسی و برای نخستین بار اعطا می‌شود که تلاشی برای افزایش علاقه مخاطبان محلی به سینمای مستند است.

این جایزه به یک فیلم مستند که در بخش قدیمی جشنواره «زاویه باز - مستند» رقابت می‌کند تعلق می‌گیرد و برنده جایزه از طریق رای مردمی با جایزه نقدی ۱۰ میلیون وون کره‌ تقدیر می‌شود.

جشنواره بوسان پیش از این دو جایزه تماشاگران در بخش «جریان‌های نو» و «فلش فوروارد» اعطا می‌کرد که به ترتیب، ویژه فیلم‌های اول یا دوم فیلم‌سازان آسیایی و غیرآسیایی است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این جشنواره کره‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این جایزه با نزدیک‌تر کردن مخاطبان به فیلم‌های مستند، امیدوار است که سینمای مستند را ترویج و از فیلم‌سازان کره‌ای و آسیایی در پیگیری تلاش‌های خلاقانه‌شان حمایت بیشتری کند».

 بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از ۲ تا ۱۱ اکتبر (۱۲ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود و نوزدهمین بازار محتوا و فیلم آسیایی با تمرکز بر صنعت نیز به موازات آن از ۵ تا ۸ اکتبر (۱۵ تا ۱۸ مرداد) برگزار می‌شود.

جشنوراه بوسان که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین جشنواره‌های فیلم آسیا شناخته می‌شود، در دو سال گذشته شاهد مجموعه‌ای از تغییرات مدیریتی از جمله استعفای لی یونگ کوان رئیس پیشین جشنواره، هو مونیونگ دبیر جشنواره و اوه سئوک گئون رئیس بازار این رویداد سینمایی بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره