نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

پیمان جبلی: سالانه حداقل دو سریال دفاع‌مقدسی تولید می‌کنیم

منبع
صبا
بروزرسانی
پیمان جبلی: سالانه حداقل دو سریال دفاع‌مقدسی تولید می‌کنیم

صبا/هنرمندان جریان‌ساز پای کار تولید آثار
رئیس رسانه ملی به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفت و ضمن بازدید از دو پروژه دفاع‌مقدسی «قرارگاه سری نصرت» و «تانک‌خورها»، همچنین، پروژه «عفیف» که مراحل ضبط خود را در لوکشینی واقع در شهرقدس می‌گذراند، تأکید کرد که تلاش می‌کنیم هر سال حداقل یک یا دو کار نمایشی ارزشمند دفاع‌مقدسی، به‌ویژه برای پخش در ایام گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس آماده کنیم.
 به گزارش صبا، پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه سریال درحال ساخت «قرارگاه سری نصرت» به‌کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، گفت: طراحی قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس با ابتکار و خلاقیت شهید بزرگوار، علی‌هاشمی اتفاق افتاد که کار برجسته‌ای بود و از وقایع کمتر دیده‌شده در تاریخ جنگ‌تحمیلی به‌شمار می‌رود.
وی افزود: کاری که برای به تصویر کشیدن این واقعه انجام می‌شود، بسیار سخت و ارزشمند است؛ زیرا بخشی از جنگ را در قاب تصویر آورده که تا‌به‌حال دیده نشده است و به نمایش پشت‌صحنه آماده‌سازی عملیاتی اختصاص دارد که حتی برای نسل ما هم کمتر شناخته است، چه برسد به نسل جدید که باید با تاریخ دفاع‌مقدس بیش از این‌ها آشنا شوند.
رئیس رسانه ملی از مراحل سخت و طاقت‌فرسای تولید این مجموعه نمایشی و کار کردن روی آب هم سخن گفت و ضمن ابراز امیدواری از اضافه شدن برگ هنری جدیدی به تولیدات دفاع‌مقدس با «قرارگاه نصرت»، از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای تولید این پروژه قدردانی کرد.
جبلی همچنین در پشت‌صحنه سریال «تانک‌خورها» به‌کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی که مراحل پایانی فیلمبرداری خود را پشت‌سر می‌گذارد و قرار است در ایام سالگرد آغاز دفاع‌مقدس در ۳۲ قسمت تقدیم نگاه مخاطبان تلویزیون شود، نگاه نوآورانه این اثر نمایشی به دوران دفاع‌مقدس را که روابط میان رزمندگان را با نگاهی متفاوت به تصویر می‌کشد و با داستان‌های واقعی پیوند می‌دهد، ارزشمند و درخور توجه توصیف کرد و گفت: علاوه‌‌بر این، تاکنون در مجموعه‌های نمایشی، کمتر به  حوزه زرهی پرداخته شده است که در این کار شاهد آنیم.

وی در ادامه، ضمن آنکه تاریخ هشت‌ساله دفاع‌مقدس را اقیانوسی از سوژه‌ها، اتفاقات، رویدادها، چهره‌ها و افراد دانست که ارزش‌آفرین شدند و رشادت‌های آن‌ها باید به‌عنوان میراثی پرافتخار به نسل آتی منتقل شود؛ اظهار کرد: امضای دو استاد پیش‌کسوت و شناخته‌شده تلویزیون و سینما، پرویز شیخ‌طادی و ایرج محمدی، پای این کار است و به‌نوعی ثمره چند دهه کار حرفه‌ای جریان‌ساز این دو هنرمند در تاریخ تلویزیون را در این کار شاهدیم.
مقصد سومین بازدید رئیس رسانه ملی در روز دوشنبه، پشت‌صحنه مجموعه نمایشی «عفیف» به‌کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی سید رامین موسوی بود. وی دراین‌باره توضیح داد: ازجمله سیاست‌هایی که سعی می‌کنیم به‌شدت به آن پایبند باشیم، تنوع‌بخشی به تولیدات نمایشی است؛ تنوع موضوعی و تنوع در ساختار تولید.
وی افزود: یکی از موضوعات اجتماعی که در طبقه‌بندی آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، مصرف نادرست رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که قشر جوان و نسل جدید بیشتر درگیر آن‌اند و ممکن است از پشت پرده آن آگاه نباشند و چه بسا ظواهر فریبنده افراد سرشناس در فضای مجازی باعث ارائه الگوی غلط و آسیب‌هایی مالی یا اخلاقی به مخاطبان شود.
رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه این مجموعه نمایشی به‌خوبی به ریشه‌یابی این آسیب‌ها پرداخته و به‌درستی دغدغه خانواده‌ها را دراین‌باره بازنمایی کرده است، گفت: «عفیف» را ازجمله تولیدات ضروری از حیث موضوعی و محتوایی می‌دانم که باید در طول این سال‌ها انجام می‌شده و خوشبختانه اکنون گروه تولید باتجربه‌ای درحال ساخت آن‌اند. کار به‌خوبی پیش می‌رود و امیدواریم مورد استقبال مخاطبان نسل جدید هم قرار گیرد؛ چراکه بیشترین مصرف‌کننده رسانه‌های جدید، نسل جوان‌اند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره