نماد آخرین خبر

از فیلمساز فرانسوی در جشنواره ونیز تجلیل می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
از فیلمساز فرانسوی در جشنواره ونیز تجلیل می‌شود

مهر/ جایزه فیلمساز کارتیه در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ به کلود للوش فیلمساز فرانسوی اهدا می‌شود.

به نقل از ورایتی، کلود للوش کارگردان سازنده فیلم‌هایی چون «یک مرد و یک زن» قرار است در جشنواره فیلم ونیز امسال با دریافت جایزه کارتیه تجلیل شود.

این جایزه که سالانه به شخصیتی اهدا می‌شود که سهم ویژه‌ای در صنعت سینمای معاصر داشته باشد، ۲ سپتامبر و قبل از نمایش فیلم جدید او «در نهایت» که خارج از بخش رقابتی جشنواره امسال جای دارد، به وی اهدا می‌شود.

«در نهایت» با بازی کاد مراد، السا زیلبرستین، میشل بوجنا، ساندرین بونیر، باربارا پراوی و فرانسوا گیلارد ساخته شده و درباره لینو است که تصمیم گرفته در این دنیای دیوانه همه چیز را پشت سر بگذارد و در نهایت متوجه می‌شود هر چیزی که برای ما اتفاق می‌افتد به نفع خودمان است!

کلود للوش ۸۶ ساله، کارگردان مشهور فرانسوی و سازنده فیلم‌هایی چون «پول پول پول» (۱۹۷۲)، «سال نو مبارک» (۱۹۷۳)، «سفرنامه یک بچه لوس» (۱۹۸۸) و «داستان زیبا» (۱۹۹۱) است که بزرگترین موفقیت خود را با فیلم «یک مرد و یک زن» در سال ۱۹۶۶ که برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در ادامه ۲ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد، به دست آورد.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، در بیانیه‌ای از للوش به عنوان یکی از برترین کارگردان‌های سینمای فرانسه، مفسر عالی کیفیت آن و بیگانه با جریان‌های اصلی آن یاد کرد.

وی در ادامه گفت: للوش یک فیلمساز غیرمعمول و غیرقابل طبقه‌بندی است، دوست دارد ژانرهای مختلف از درام، کمدی، جنایی، ماجراجویانه، وسترن، علمی تخیلی، موزیکال، جنگی و تاریخی را درهم کند و در به هم ریختن قراردادها و ایجاد ساختارهای روایی و زمانی غیرمتعارف تردید نمی‌کند.

هشتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar