نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

چه کسانی از حاشیه سازی برای "رضا رویگری" سود می‌برند؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
چه کسانی از حاشیه سازی برای "رضا رویگری" سود می‌برند؟
تسنیم/ انتشار ویدئویی جدید از رضا رویگری که نشان می‌دهد این بازیگر روزهای سختی را می‌گذراند؛ همه او را تنها گذاشتند، پرستار ندارد و از فقدان همسرش نیز می‌رنجد. اما این همه واقعیت نیست.

ماجراهای رضا رویگری گویا تمامی ندارد. او از وقتی بیمار شد و روی ویلچر رفت، ماجراهایش آغاز شد.

یک روز برایش بزرگداشت گرفتند؛ یک روز خبر آمد که رویگری خانه ندارد. یک روز خبر آمد که همسرِ جوانش برای او دردسر ایجاد کرده و یک روز هم خبر از کهریزک آمد.

ویدئویی که بسیار همه را متأثر کرد و رویگری با بغض فراوان می‌کند مرا اینجا (کهریزک) رها کرده‌اند و رفته‌اند.

او حتی به این نکته اشاره می‌کند همسرش او را به کهریزک آورده و در آنجا رها کرده است. گوشی‌اش را هم از او گرفته‌اند و امکان ارتباط با دنیای بیرون را ندارد.

اما در عین حال مشخص نشد که چه کسی این ویدئو را در کهریزک از او گرفته و این جنجال را در رسانه‌ها به پا کرد. چرا؟ چون چند روز بعد همسرِ جوان در کنار رضا رویگری فیلم دیگری را منتشر کردند.

چندی بعد با پیگیری بازیگران، سلبریتی‌ها و البته مسئولین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه‌ای تهیه‌ شد و اعلام کردند پرستاری هم از او نگهداری می‌کند.

همه اتفاقات رضا رویگری را از نزدیک مشاهده کردیم؛ از همان روز کهریزک که برای یک مصاحبه تصویری دعوا بود و می‌گفتند وکیل رویگری گفته مصاحبه‌ای نشود اما مشخص نشد این وکیل چه وکیلی است که روز بعد گفت‌وگوی زردی در فضای‌مجازی از او پخش شد.



البته خود رضا رویگری همیشه با خبرنگاران و مخاطبینش ارتباط خوبی داشته و بارها با او گفت‌وگوهای زیادی انجام دادیم. از جمله گفت‌وگویی که باعث شد برای اولین بار بسیاری متوجه مشکلات و تنهاییِ رضا رویگری شوند. از آن روز همه متوجه شدند باید سری به این بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون بزنند.

خوشبختانه در آن مقطع با تهیه خانه‌ای برای او در ظاهر ختم به خیر شد.

اما حاشیه‌های رضا رویگری ادامه پیدا کرد؛ از تراول پاشیِ معروف تا ویدئوهای گهگاهی که مردم عادی می‌گرفتند و یا او را مقابل دوربین‌ رسانه‌ها و یا صفحات زردِ فضای‌مجازی می‌دیدیم. مخصوصاً ویدئویی که چند روز گذشته از او منتشر شد و بارِ دیگر مخاطبان علاقه‌مند نقش‌های ماندگار رضا رویگری را متأثر کرد.

در روزهایی که «مختارنامه» دوباره روی آنتن تلویزیون آمد این ویدئوی رویگری و خبرهای تلخ از بیماری سرطان «صدرالدین حجازی» یک بار دیگر همه را نگران کرد. بازیگر نقش خولی (صدرالدین حجازی) که واقعاً ناراحت‌کننده است و از همسر او هم جویای احوال شدیم وضعیت نگران‌کننده پیش می‌رود و خبری از توجه مسئولین هم نیست او را به لحاظ تأمین دارو و برخی از مشکلات ناشی از این بیماری سخت، یاری کنند.

اما درباره رویگری یک نکته را پیش از هر اظهارنظر او می‌دانستیم؛ این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در تنهایی به سر می‌برد؛ تنهایی نه به این معنا که کسی به او کمک نمی‌کند، پرستار ندارد و یا در وضعیت اسفبارِ گذشته که تکلیف خانه او روشن نبود و یا او را به کهریزک برده بودند؛ تنهایی به این معنا که او پیش از بیماری‌اش (سکته مغزی)، بازیگر پرکار و پرتلاشی بود، در مجامع همواره دیده می‌شد و دوستان بسیاری داشت.

خانواده‌اش کنارش بودند و مدت کوتاهی از ازدواج جدید او با همسرِ جوانش می‌گذشت؛ حالا در شرایط جدید خیلی وضعیت سختی برای او سپری می‌شود.

این ویدئوی اخیر که از تنهایی‌اش می‌گوید و همسرش که او را رها کرده و رفته و عروسکی که مونسِ تنهایی‌هایش است؛ همچنین پرستاری که ندارد و رسیدگی که شامل حالش نمی‌شود. این ویدئو دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. رویگری روی ویلچر است و این حرف‌ها را با بغض و اندوه می‌گوید.

اما حالا در ویدئویی جدید این نکته را مطرح می‌کند: «این کلیپ‌هایی که گذاشته می‌شود و هر از چند گاهی وضعیتِ جسمانی و زندگی مرا شرح می‌دهند، بعضی از آنها باعث دردسر می‌شود. فیلمی از من در فضای‌مجازی پخش که همه اتفاقات در آن واقعی نیست. اولاً من گدا نیستم برای من کسی بخواهد کاری کند. من خیلی چیزها داشتم که به خاطر اتفاقاتی، الان آنها را ندارم. اما سه سال است داخل خانه‌ام و مادر و پسری دلسوز شرایط خوبی را برای من فراهم کرده‌اند. مرا از کهریزک آوردند و دو سه سال است به من خدمت می‌کنند و دستشان درد نکند. به هر حال هرکسی توانسته دست ما را گرفته؛ فریبا کوثری یکی از هنرمندانی بود که در این مدت خیلی به من کمک کرد یا حسن مصطفوی.»

این صحبت‌ها نشان می‌دهد او در شرایط سخت روحی به سر می‌برد؛ همان طور که در روز دوم جشنواره فیلم فجر سالِ گذشته مقابل دوربین تسنیم قرار گرفت و از تنهایی‌ها و غصه‌هایش گفت و به این نکته اشاره کرد: « اگر من آدم بزرگی بودم حتماً برای من هم بزرگداشت می‌گرفتند.»

همه این اوضاع و احوال را یک بار مرور کردیم تا این نکته را مطرح کنیم، برخی در فضای‌مجازی امروز تنها می‌کوشند خودشان را نشان دهند و برایشان تحقیرِ آدم‌ها اهمیتی ندارد. حتی اگر کسانی باشند مردم با آنها خاطره دارند. تحقیرِ این پیشکسوت و هر پیشکسوت دیگری روح آدمی را به درد می‌آورد.

هنرمندی مانند رضا رویگری با آن پیشینه‌ی درخشان در عرصه بازیگری و البته خوانندگی، چرا باید به چنین روزی بیافتد. چرا باید بازیچه‌ی همه شود، مگر او چقدر مشکل مالی دارد. مگر زندگی او چقدر هزینه دارد که یک خط در میان باید شاهد اتفاقی برای این بازیگر باشیم.

به هر روی، جماعتِ اطرافِ رویگری باید بدانند که انتشار ویدیوهایی شبیه به همین ویدیوی اخیر، مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر را دلخور می‌کند و شانِ کسی مانند رویگری را زیرسوال می‌برد. البته که خودِ رویگری هم باید بیشتر حواسش جمع باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar