نماد آخرین خبر

بازیگر فیلم «هالووین» درگذشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازیگر فیلم «هالووین» درگذشت

ایسنا/ چارلز سایفرس بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در فیلم‌های ساخته جان کارپنتر و بویژه فیلم «هالووین» شناخته می‌شود، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

چارلز سایفرس بیشتر به خاطر همکاری‌هایش با جان کارپنتر کارگردان مشهور شناخته می‌شود.

سایفرس ابتدا با جان کارپنتر در فیلم اکشن  «حمله به کلانتری ۱۳» در سال ۱۹۷۶ همکاری کرد که در آن نقش استارکر، یک افسر پلیس، را ایفا کرد و پس از بازی در فیلم «هالووین» (۱۹۷۸) که یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما به شمار می‌رود، در فیلم ترسناک  «مه» در سال ۱۹۸۰ و فیلم  «فرار از نیویورک» در سال ۱۹۸۱ ظاهر شد.

فیلم «هالووین» محصول سال ۱۹۷۸، یکی از تأثیرگذارترین و مشهورترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست که به کارگردانی جان کارپنتر و نویسندگی کارپنتر و دبرا هیل ساخته شده است و چارلز سایفرس در آن نقش کلانتر لی براکت را ایفا کرده است. 

«هالووین» به عنوان یکی از نخستین فیلم‌های ژانر «اسلشر» شناخته می‌شود و نقش مهمی در شکل‌گیری و محبوبیت این ژانر داشت.

این فیلم با بودجه‌ای بسیار کم (حدود ۳۰۰ هزار دلار) ساخته شد، اما در گیشه بیش از ۷۰ میلیون دلار فروش داشت و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستقل تاریخ تبدیل شد.

به گزارش ورایتی، سایفرس همچنین در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی متعددی نیز ظاهر شده است، اما همکاری‌های او با جان کارپنتر او را به یک چهره شناخته‌شده در ژانر ترسناک تبدیل کرد. بازیگری او معمولاً با کاراکترهای قوی و با شخصیت‌های با نفوذ و غالبا با نقش‌های پلیسی شناخته می‌شود.

از دیگر فیلم‌هایی که سایفرس در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده می‌توان به «تراک ترنر» (۱۹۷۴)،  «بازگشت به خانه» (۱۹۷۸)،  «مزرعه پیاز» (۱۹۷۹)، «مرز» (۱۹۸۰)،  «هنکی‌تونک من» (۱۹۸۲) و  «لیگ بزرگ» (۱۹۸۹) اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره