نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

دیزنی در آستانه فتح تاریخ سینما

منبع
دنياي اقتصاد
بروزرسانی
دیزنی در آستانه فتح تاریخ سینما

دنیای اقتصاد/ دیزنی در ۱۰۱سالگی در حال فتح تاریخ سینماست. پس از فروش رکوردشکن «۲ Inside Out» انیمیشن محبوب دیزنی، حالا فیلم دیگر این کمپانی که یک فیلم ابرقهرمانی به نام «ددپول و ولورین» است، در کمتر از دو هفته از اکران به آستانه فروش یک میلیارد دلاری رسیده و به نظر می‌رسد در هفته آینده به باشگاه میلیاردی‌های تاریخ سینما بپیوندد. «ددپول و ولورین» با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن با فروش جهانی ۸۲۴میلیون دلاری توانسته از فروش کل فیلم‌های قسمت‌های قبلی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ پیشی گرفته و به دومین فیلم پرفروش ۲۰۲۴ پس از انیمیشن «۲ Inside Out» برسد.

«ددپول و ولورین» فیلمی با درجه‌بندی سنی و مناسب گروه سنی R، یعنی ۱۷ سال به بالا، است و حالا با فروش دوهفته‌ای‌اش توانسته در گروه خودش سومین فیلم پرفروش تاریخ باشد. در این رده سنی دو فیلم «جوکر» با ۱.۰۷میلیارد دلار و «اپنهایمر» با ۹۷۵دلار رتبه‌های اول و دوم جدول فروش را در اختیار دارند.

با این حساب بدیهی به نظر می‌رسد که «ددپول و ولورین» به‌زودی می‌تواند تاریخ‌سازی کند و بر صدر فروش فیلم‌های گروه R بنشیند. تا اینجای کار تنها در کمتر از دو ماه، دو فیلم تاریخ‌ساز و رکوردشکن روی پرده سینماهای جهان رفته و دیزنی پنج ماه مانده به پایان سال میلادی، رکوردهایی بسیار امیدبخش را ثبت کرده و می‌رود تا با افزایش فروش آثاری در روزهای پیش رو تاریخ سینما را فتح کند. نکته قابل‌توجه این است که این کمپانی در ۱۴ ماه گذشته شمار قابل‌توجهی از نیروهایش را تعدیل کرده بود. این شرکت در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ توسط والت دیزنی و با مشارکت برادرش روی اولیور دیزنی، در قالب یک استودیوی کوچک برای ساخت یک پویانمایی تحت نام «شرکت انیمیشن برادران دیزنی» تاسیس شد و حالا اولین سال از قرن دوم فعالیتش را سپری می‌کند. گویا موتور دیزنی در ۱۰۰ سال دوم قرار است تیزتر و با قدرت بیشتری براند.

اما سوای ماجرای دیزنی و فروش فوق‌العاده فیلم‌ها، به‌تازگی راتن تومیتوز، از معروف‌ترین سایت‌های نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی، گزارشی منتشر کرده و نوشته در یک ماه آینده پنج فیلم جدید در سینماهای جهان اکران خواهند شد که از موردانتظارترین فیلم‌های سال هستند و احتمالا رکوردهای خوبی در فروش ثبت خواهند کرد.

برخی کارشناسان معتقدند که تابستان سینمای جهان به‌رغم برخی رویدادها و نگرانی‌ها، از جمله برگزاری مسابقات المپیک پاریس، نگرانی از وقوع جنگ و درگیری، و همچنین نارضایتی‌ها و اعتصاب‌ها در هالیوود، روزهای خوبی را سپری می‌کند و با اکران فیلم‌های زیر، انتظار می‌رود که میانگین فروش فیلم‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

بیگانه: رومولوس
مورد انتظارترین فیلم این ماه چیزی جز «بیگانه: رومولوس» نیست. این هفتمین قسمت از فرانچایز «بیگانه» است و گروهی از کاوشگران جوان را دنبال می‌کند که به طور اتفاقی با یک ایستگاه فضایی متروکه برخورد می‌کنند. آنها با تلاش برای کشف این مکان، با بیگانگان گوشت‌خواری رو‌به‌رو می‌شوند که از هر گوشه‌ای بیرون می‌آیند.


 تله
چه کسی می‌دانست که شرکت در یک کنسرت پاپ می‌تواند منجر به شرایطی عجیب و شوم شود؟

ام. نایت شیامالان این ایده را در دومین فیلم پرانتظار ماه اوت، یعنی «تله»، به نمایش درآورده است. وقتی یک پدر ظاهرا مهربان دخترش را به یکی از کنسرت‌های هنرمند مورد علاقه‌اش می‌برد، معلوم می‌شود که آنها در وسط یک عملیات مخفیانه هستند و دستگیری همین پدر ظاهرا مهربان هدف عملیات است.


 سرزمین‌های مرزی
این فیلم که به کارگردانی الی راث و بر اساس یک بازی ویدئویی پرفروش ساخته شده، سومین فیلم پرانتظار این ماه است. داستان این فیلم درباره لیلث (با بازی کیت بلانشت) است؛ یک قانون‌شکن با گذشته‌ای مرموز که عازم ماموریتی برای نجات یک دختر شده است؛ دختری که کلید دست‌یابی به یک نیروی خارق‌العاده را در اختیار دارد. لیلث با تیم قهرمانان غیرمعمول و جورواجور خود در این سفر با موجودات وحشی و عجیب مبارزه می‌کند.

 ۱۹۹۲
در سال ۱۹۹۲، ماجرای جنجالی ضرب‌وشتم یک سیاهپوست توسط پلیس، منجر به یک سری شورش در لس‌آنجلس در طول شش روز شد. فیلم «۱۹۹۲» این دوران تاریخی را از دید دو خانواده روایت می‌کند: یکی از این خانواده‌ها شامل پدر و پسری است که فروشگاه خود را اداره می‌کنند و خانواده دیگر پدر و پسری هستند که قصد دارند برای سرقت به یک کارخانه محلی حمله کنند. مسیر این دو خانواده در طول فیلم با هم برخورد می‌کند.

 فاخته
فیلم ترسناک و روان‌شناختی «فاخته» یا «کوکو»، ماجرای دختری ۱۷ساله به اسم گرچن (با بازی هانتر شافر) را دنبال می‌کند که پس از رفتن به نزد پدرش در استراحتگاهی در کوه‌های آلپ آلمان، متوجه یک سری برخوردها، صداها و رویدادهای عجیب در اطراف خودش می‌شود. کم‌کم او پی به رازهای تاریک و پشت‌پرده‌ای می‌برد که مربوط به خانواده خود او هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره