نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

تا زنده هستم از سینمای کوتاه دور نمی‌شوم

منبع
صبا
بروزرسانی
تا زنده هستم از سینمای کوتاه دور نمی‌شوم

صبا/ صحرا اسدالهی بازیگر و کارگردان، می‌گوید با توجه به جذابیت‌های فیلم کوتاه، تلاش می‌کند پیوندش را با این نوع سینما حفظ کند.
 صحرا اسدالهی کارگردان فیلم کوتاه «تاری» در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، گفت: در ذهن من تصویری از هجده، نوزده‌سالگی شناور است، نمی‌دانم این تصویر از کجا می‌آید، یا چطور آن را تجربه کرده‌ام. چیزی شبیه کابوس یا رویاست. این تصویر، تصویر زنی است که نوزادی در آغوش دارد و در خیابان‌ها پرسه می‌زند. فکر می‌کردم وقتی «تاری» را بسازم، این تصویر از ذهنم پاک می‌شود، اما این تصویر هنوز با من است و هر از گاه، در ذهنم جان می‌گیرد. شاید باعث شود، فیلم بلندی درباره این تصویر بسازم. نمی‌دانم، شاید نقشی با این ویژگی بازی کنم، در تئاتر یا در تلویزیون یا سینما. فکر می‌کنم باید کاری کنم تا این زن، از ذهنم برود. قبل از «تاری» این تصویر را با نویسنده در میان گذاشتم، با او درباره چند ایده صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این فرزند متعلق به این زن نیست. اما بین او و فرزند دلبستگی وجود دارد. پس از جلسات متعدد صحبت کردن، بلاخره «تاری» شکل گرفت.

دغدغه‌هایم نسبت به زنان و دنیای آنها تمام نمی‌شود
اسدالهی که فیلم قبلی‌اش «اسپاسم» فضای زنانه داشت، گفت: من یک زنم و دغدغه‌هایم نسبت به زنان و دنیای آنها تمام نمی‌شود. بخشی از این تعلق خاطر را در «اسپاسم» روایت کردم و در «تاری» بخشی دیگر را به تصویر کشیدم. این گرایش و نگاه عمدی نیست، اما احساس و عواطفم به سمت زنان و کودکان است. فکر می کنم مسائل این دو گروه از جامعه، بسیار مهم است و نمی شود از کنارشان به سادگی عبور کرد.

 «تاری» درباره نجات انسان و تلاش او برای رهایی از یک بحران است
این بازیگر ادامه داد: البته در «تاری» فقط موضوع زنانه نیست، بلکه فیلم نگاهی انسانی به مسئله دارد. مردی که در فیلم می‌بینم و کودک به اندازه زن قصه مهم هستند. «تاری» لزوما فیلمی زنانه نیست، درباره نجات انسان و تلاش او برای رهایی از یک بحران است.
اسدالهی که به عنوان بازیگر و کارگردان فعالیت می‌کند، با اشاره به علاقه‌اش به بازیگری گفت: دغدغه اصلی من بازیگریست اما کم پیش می‌آید، که از میان پیشنهادها متن و نقش را دوست داشته باشم. به همین دلیل خیلی جدی کارگردانی را دنبال می‌کنم، فکر می‌کنم در این زمینه خوش اقبال بوده‌ام، فیلم‌هایی که ساخته‌ام دوست دارم و تلاش زیادی می‌کنم تا بتوانم ایده‌ها و دغدغه‌هایم را تبدیل به فیلم کنم. کارگردانی به مرور، برایم جدی‌تر شده، امیدوارم فضا برای انجام کار درست و خوب برایم فراهم شود، بازیگری جذاب و دوست داشتنی است، به شرطی که نقش و فیلمنامه، باکیفیت باشند.
کارگردانی نخستین فیلم بلند و دغدغه‌های پابرجای سینمای کوتاه
بازیگر سریال «دلدار» درباره کارگردانی نخستین فیلم بلندش گفت: مدتی است به این که فیلم بلند بسازم، فکر می‌کنم. به نظرم زمان آن رسیده که فعلا دیگر فیلم کوتاه کارگردانی نکنم، از سینمای کوتاه فاصله نمی‌گیرم اما برای ساخت فیلم بلند، باید روی آن موضوع تمرکز کنم. فیلم کوتاه در حوزه بازیگری و کارگردانی برایم بسیار جدیست و تجربه‌های نابی در این فضا دارم، مطمئنم تا زنده هستم از این سینما دور نخواهم شد.
به گزارش صبا، فیلم کوتاه «تاری» به کارگردانی صحرا اسدالهی به تازگی در دو جشنواره «جاگران» هندوستان و «چشم زن» کانادا پذیرفته شده است.
در «تاری» صحرا اسداللهی، رزمریم کاظمی، حامد مصباحی، دلوین محمدی، سمیه ثابت‌نیا، پریسا عسگری و وحید نعمت‌الله بازی کرده‌اند. داستان این فیلم درباره مرضیه است که برای آسودگی خاطر شوهرش در لحظات پیش از مرگ، کودکی قرضی را به جای فرزند از دست رفته‌شان به همسرش نشان می‌دهد تا او را از عذاب وجدان از دست دادن فرزندشان رهایی بخشد  پخش بین‌الملل فیلم کوتاه «تاری» بر عهده کمپانی سینه‌راما به مدیریت نشاط باقری است.
عوامل «تاری» عبارتند از کارگردان: صحرا اسدالهی، تهیه کننده: حسن بیوک‌خان،مجری طرح و سرمایه‌گذار: شبنم شکروی، جانشین تهیه: سید محمد رضوی، نویسنده: رضا فخار، مدیر فیلم‌برداری: وحید ابراهیمی،  مشاور کارگردان و طراح لباس: عاطفه صالحی، طراح صحنه: وحید نعمت‌الله، صدا بردار و طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت، تدوین: جعفر مطلبی‌پور، دستیار اول و برنامه ریز: سام بیات، مدیرتولید:محسن جهان پناه، طراح گریم: نوشین خلج، عکاسان: محمد صادق زرجویان، امیرعلی سیدجلالی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، منشی صحنه: صفورا برسان طراح پوستر: محمدصادق زرجویان، پخش بین‌الملل: نشاط باقری.
«تاری» دومین تجربه کارگردانی صحرا اسدالهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به شمار می‌رود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره