نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بررسی بازی الناز ملک در سریال «زخم کاری3»

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
بررسی بازی الناز ملک در سریال «زخم کاری3»

فیلم نیوز/ الناز ملک اولین بار سال 1401 با بازی در مینی‌سریال «سقوط» به مخاطبان معرفی شد. در آن سریال به عنوان چهره‌ای جدید توانست در نقش دختری مظلوم که با فریب همسرش به زندگی در شرایطی ملتهب تن داده و مورد ظلم سران داعش قرار گرفته بود، توجه‌ها را جلب کند و بازی قابل‌قبولی از خودش به نمایش بگذارد. زمانی که نامش در فهرست بازیگران فصل دوم سریال «زخم کاری» اعلام شد منتظر بودیم بازی موفق دیگری از او شاهد باشیم. او در فصل دوم و سوم این سریال، در نقش یکی از زنان مرموز اطراف مالک معرفی می‌شود و سعی دارد بازی متفاوت‌تری از خود ارائه کند، با این حال اما تا اینجای سریال حضور چندان موفقی نداشته است.
فصل سوم «زخم کاری» تا اینجا به نسبت فصل دوم اثر موفق‌تری به حساب می‌‌آید و توانسته است بخشی از مخاطبان سریال را باز گرداند اما هنوز به قدرت فصل یک نرسیده است. در آگراندیسمان این هفته، نگاهی داریم به بازی الناز ملک در «زخم کاری».
 تیپ ظاهری سیما کاملا منطبق با طبقه اجتماعی او طراحی شده است.
ویژگی ظاهری 

سیما در فصل دوم به عنوان زنی زیبا و فریبنده معرفی می‌شد که به ازدواج با مردی همسن پدرش تن داده بود تا از طریق او به قدرت برسد. در گریم و شیوه لباس پوشیدن او شمایلی از تازه به دوران رسیدگی و تلاش برای جذابتر شدن دیده می‌شد. همین مسئله باعث می‌شد نتواند مقابل سمیرا با بازی رعنا آزادی‌ور، خودی نشان دهد. در ابتدای فصل سوم به خاطر فروپاشی روحی، موهای سرش را تراشید. هیچ‌وقت مشخص نشد کارگردان قصدش از این تصمیم چه بوده اما بهرحال اکثر مواقع، سیما را با یک کلاه‌گیس روی سر می بینیم. برعکس سمیرا، آرایش تندی دارد اما سعی می‌کند مظلوم به نظر برسد.
 سیما یکی از زن‌های نزدیک به «مالک» است که نتوانسته خود را به باور مخاطب بنشاند.
اهمیت نقش 

درحال حاضر یکی از زنان نزدیک مالک است که از طرف دیگر با کاراکتر طلوعی هم رابطه نزدیکی دارد. سعی می‌کند هم برای طلوعی و هم مالک، شخصیتی قابل اعتماد به حساب بیاید که البته با توجه به قسمت‌های اخیر، چندان هم موفق نمی‌شود. سیما می‌خواهد از مدارکی که علیه طلوعی دارد به نفع موفقیت مالک استفاده کند. او ظاهرا خودش را علاقه‌مند به مالک نشان می‌دهد و از نزدیکی سمیرا و کیمیا و پانته‌آ به او آشفته می‌شود. در این اندیشه است که همه را پشت‌سر بگذارد و خودش در جایگاهی ویژه بنشیند.
 الناز ملک در ارائه پیچیدگی‌های رفتاری «سیما» بازی پرلکنتی دارد.
جنس بازی 

مهمترین نقطه ضعف الناز ملک در «زخم کاری»، مشهود بودن تلاش او برای رسیدن به نقش سیماست. درست است که مرموز بودن جزو ویژگی‌های شخصیتی اوست اما بعد از گذشت این‌همه قسمت هنوز نتوانسته‌ایم کامل به این شخصیت نزدیک شویم و تکلیف خودمان را با او نمی‌دانیم. ما از همان ابتدا می‌دانستیم سمیرا، مالک و خود طلوعی چه تعریفی دارند و قرار است در مسیر داستان به کجا برسند اما این مسئله در مورد شخصیت سیما نامشخص است. او که پیش‌تر در سریال سقوط، بسیار ملموس باورپذیر توانسته بود احساسات مخاطبانش را درگیر کند، حالا به نظر می‌رسد قرار گرفتن در این قالب برایش سخت است. البته باید مدت بیشتری منتظر بمانیم و ببینیم آیا این جنس بازی واقعا ضعف سریال است یا کارگردان قصد داشته از این ویژگی‌ها به نفع مسئله دیگری در سریال استفاده کند.
«زخم کاری3» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، جمعه‌ها به شکل اختصاصی از طریق پلتفرم «فیلیمو» منتشر می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره