نماد آخرین خبر

سفر به پشت صحنه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی با «کافه این»

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سفر به پشت صحنه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی با «کافه این»

باشگاه خبرنگاران/ برنامه «کافه این» با موضوع نقد و بررسی مجموعه‌های نمایشی جهان، یکشنبه‌ها از شبکه تماشا پخش می‌شود.
بررسی رویکرد‌های مردم شناسانه و جامعه شناسانه هدف برنامه «کافه این» است و در هر قسمت از این برنامه یک مجموعه تلویزیونی خارجی بررسی و تحلیل می‌شود.

محمدهادی نعمت اللهی کارگردان و تهیه کننده برنامه «کافه این» با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره این برنامه گفت: جدای از مجموعه تلویزیونی که در رسانه ملی شاهد هستیم، با انبوهی از مجموعه‌هایی طرف هستیم که به هر دلیلی شاید امکان پخش آن از رسانه ملی وجود نداشته باشد به لحاظ تعداد و نوع مضمون. «کافه این» بهانه‌ای بود برای باز شدن یک باب گفتگو با این مخاطب. سایت‌های مختلفی وجود دارند که به روز دارند این برنامه‌ها و مجموعه‌ها را آماده سازی می‌کنند برای مخاطب و این مخاطب را نمی‌شود نادیده گرفت. به نظرم اراده شبکه تماشا و مدیریت برای باز کردن این باب گفتگو بسیار تصمیم جذاب و شجاعانه‌ای بود که باید گرفته شد.

وی گفت: «کافه این» درباره این مجموعه‌ها گفتگو و سعی می‌کند با یک موضع آگاهانه و عادلانه درباره مجموعه‌هایی صحبت کند که مخاطب از آن یک تصویر ذهنی دارد.


وی افزود: هدف این برنامه فقط بد گفتن درباره مجموعه‌های تلویزیونی نیست، ما یک بخشی داریم در برنامه که بخش آخر برنامه است و در این بخش درباره میراث آن مجموعه صحبت می‌کنیم. بعضی وقت‌ها ممکن است محتوا باشد، بعضی وقت‌ها ممکن است شکل یا جنس قصه گویی باشد. بنای ما این است که اگر مخاطبی این مجموعه را انتخاب کرده است ما هم به انتخابشان احترام بگذاریم و شروع کنیم قدم به قدم اطلاعاتی که شاید مخاطب نتوانسته کسب کند، جمع آوری کنیم و ارائه دهیم. میز‌های تحریریه برنامه تقسیم شده به مجموعه‌های آمریکایی، اروپایی و مجموعه‌های شرقی و هر کدام از کارشناسان یک تخصصی دارند و بیشتر هم سعی می‌کنند در بحث تخصصی خودشان صحبت کنند.

وی گفت: با مجموعه فرندز (دوستان) شروع کردیم و بعد از آن به مجموعه لاست (گمشدگان) پرداختیم. انتخاب بعدی مجموعه فال آوت (سقوط) بود و مجموعه من هانت (شکار انسان) از دیگر مجموعه‌هایی است که به آن می‌پردازیم. هدفمان از انتخاب این مجموعه‌ها این بود که در رتبه بندی‌های جهانی امتیاز بالاتری داشته باشند.

وی گفت: این نوع برنامه ساختن شاید ساده‌ترین شکلش این است که گفتگومحور باشد. ما سعی کردیم خودمان را به جهان مخاطب در شرایطی که دارد این مجموعه را می‌بیند نزدیک کنیم.

وی افزایش بخش‌های نمایشی را از جمله تغییرات آتی برنامه «کافه این» اعلام کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره