نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

آرزوی دیرینه علی رفیعی برآورده می‌شود؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آرزوی دیرینه علی رفیعی برآورده می‌شود؟

ایسنا/ دکتر علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر، قرار است پس‌ از سال‌ها در سراسر ایران کارگاه‌ آموزشی برگزار کند و در اولین مقصد خود به شهر کاشان می‌رود.

 دکتر علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر همواره آرزو داشته که فضایی برای برپایی کارگاه‌های آموزشی با جوانان علاقه‌مند به تئاتر داشته باشد. او علاقه‌مند بوده که از دل این کارگاه‌ها نسل تازه‌ای از بازیگران و دیگر هنرمندان تئاتر را پرورش بدهد. همچنانکه دهه‌های گذشته با پرورش دانشجویان خود، هنرمندانی همچون رضا کیانیان، حسن معجونی، سیامک صفری، شبنم طلوعی، ستاره اسکندری و ... را پرورش داده بود.

در یکی دو دهه اخیر نیز به ندرت فرصتی دست داده تا این کارگردان باسابقه تئاتر، تجربیات خود را به نسل‌های جدید منتقل کند. او نمایش «یرما» را با همین روش آماده اجرا کرد که اوابل دهه ۹۰ در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد و سارا رسول‌زاده با بازی در نقش اصلی این نمایش به عنوان یکی از چهره‌های جدید بازیگری معرفی شد و بعدتر در دو نمایش دیگر رفیعی، «خاطرات و کابوس‌ها ...» و «خانه برناردا آلبا» نیز به ایفای نقش پرداخت.

حالا رفیعی پس‌ از سال‌ها در سراسر ایران کارگاه‌ آموزشی برگزار خواهد کرد.

«کارگاه نمایش با علی رفیعی» در اولین مقصد خود به شهر کاشان می‌رود و از ۲۰ شهریور به‌مدت ۱۰ روز در این شهر به آموزش عملی هنرجویان خواهد پرداخت.

نگاه «مانا» این کارگاه‌ها را به صورت رایگان به‌ میزبانی موسسه‌ باران و گذرِ شهرکاشان برگزار می‌کند.

«کارگاه نمایش با علی رفیعی» در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد شد و هنرجویان مستعد هر شهر پس از برگزاری دوره‌ در شهر خود، برای کارگاه آموزشی تهران انتخاب می‌شوند.

این خبر یادآوری می‌کند در صورت فراهم بودن شرایط، خروجی این کارگاه‌ها (استان‌ها و تهران) منجر به اجرای یک نمایش خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت دریافت فرم ثبت‌نام می‌توانند با شماره‌ ۰۹۱۳۳۶۳۰۲۶۰ از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ تماس بگیرند.

همچنین لازم به ذکر است زمان و مکان کارگاه‌های شهرهای بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar