نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

خنده ممنوع؛ «جوکر» گروگان گرفته شد!

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
خنده ممنوع؛ «جوکر» گروگان گرفته شد!

فیلم نیوز/ بعد از گذشت چند روز از حواشی «جوکر خانم‌ها» و صحبت‌هایی درباره انتشار بدون مجوز این برنامه، حالا ساترا اعلام کرده که اطلاعیه منتشر شده توسط این سازمان ربطی به جوکر خانم‌ها نداشته و مرتبط با جوکر آقایان بوده است. در این مدت انواع و اقسام گمانه‌زنی درباره دلایل عدم انتشار قسمت جدید جوکر منتشر شده. برخی مهمترین علت را عدم رعایت شأن بانوان جامعه اسلامی دانسته‌اند و علیه این برنامه کمپین راه انداخته‌اند و گروهی دیگر از گروگان‌گیری تلویزیون برای بازگرداندن علیخانی و تولید فصل جدید «عصرجدید» صحبت به میان آورده‌اند. در این بین هنوز به سوالاتی از این دست که واقعا جوکر خانم‌ها با آقایان چه تفاوتی دارد و چرا زنان اجازه خندیدن ندارند، پاسخی داده نشده.
ماجرا از جایی شروع شد که فیلیمو اعلام کرد قسمت جدید جوکر بانوان تا 15 شهریور منتشر نمی‌شود. با اینکه دلیل عدم انتشار آن، فرا رسیدن ایام سوگواری اواخر ماه صفر اعلام شد اما صحبت‌هایی هم از جلوگیری انتشار قسمت جدید آن شنیده می‌شد.
خبرگزاری فارس به نقل از ساترا نوشت که دو قسمت جوکر بانوان از جهت محتوایی و عدم رعایت شأن بانوان دارای اشکال زیادی است و مناسب برای انتشار نیست. بعد هم کمپینی راه افتاد و مخالفان جوکر اعلام کردند که این برنامه باید تعطیل شود.
 پخش جوکر بانوان با انتقاد رسانه‌هایی چون خبرگزاری فارس مواجه شد.
علاوه بر این خبرهایی هم در این باره شنیده شد که اصلا بحث شأن بانوان و مسائل غیراخلاقی مطرح نیست و ساترا فقط به این دلیل جلوی «جوکر» را گرفته تا علیخانی را مجبور به بازگشت به تلویزیون و ساخت سری جدید «عصرجدید» کند. درواقع خیلی‌ها معتقد بودند ساترا تا زمانی که علیخانی برای عصرجدید کوتاه نیاید، مجوز انتشار ادامه «جوکر بانوان» را نخواهد داد.
در این بین بسیاری از مخاطبان نسبت به رفتارهای ضد زن در ساترا معترض شدند و در فضای مجازی نوشتند که این رفتار بیشتر متناسب با عملکرد طالبان است و مگر می‌شود خنده را صرفا در اختیار آقایان گذاشت و خنده زنان را حذف کرد؟

در ادامه این موج، مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مجلس هم به این طرز فکر واکنش نشان داد و گفت: «اساسا تفکیک برنامه‌ای مانند «جوکر» به فصل‌های زنانه و مردانه را چندان نمی‌پسندم. گرچه وجود برنامه‌هایی برای نقش‌آفرینی زنان و مردان به شکل جداگانه مناسب است اما حالا که این برنامه تهیه شده باید قدردان دست‌اندرکاران آن به ویژه شخص احسان علیخانی در مقام طراح و تهیه‌کننده باشیم که بالاخره موفق شده چنین برنامه‌ای را به این شکل تازه به سرانجام برساند. واقعیت این است که زنان در سطح اجتماع ما تا حد زیادی دچار نوعی مظلومیت هستند اما شاهد تغییر نگاه‌ها نسبت به این گروه در شرایط امروز هستیم. خوشبختانه همین روزها در کابینه دولت جدید معاون راهبردی امور زنان، وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست به‌عنوان سه خانم به هیأت دولت وارد شده‌اند که این یک گام رو به جلو است.»
 ساترا اعلام کرده مشکلی با جوکر بانوان ندارد و تذکرش بابت اتفاقات جوکر مردان بوده است.
تا اینکه بالاخره امروز مهران ده‌نمکی، عضو مجمع تحلیلگران ساترا نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: « اطلاعیه ساترا درباره برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنان ندارد و در حقیقت ساترا اعلام کرده است چنانچه برنامه جوکر ۲ مردان اصلاح نشود طبق اطلاعیه قبلی که صادر کرده بود ناچار است از طریق مراجع قضایی جلوی ادامه روند انتشار جوکر ۲ را بگیرد و اگر محتوای جوکر مردان اصلاح شود، ادامه انتشار جوکر زنان هم در شورای صدور مجوز ساترا بررسی خواهد شد و احتمالا با اصلاحیه اندک موفق به دریافت مجوز خواهد شد.»
هنوز معلوم نیست ماجرا از چه قرار است و بالاخره چه بلایی سر جوکر بانوان خواهد آمد

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره