نماد آخرین خبر

در تئاتر ایران چه خبر است؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
در تئاتر ایران چه خبر است؟
ایسنا/ اجرای چند نمایش تازه در تماشاخانه‌های گوناگون، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر هایفست، برگراری یک نشست پژوهشی دیگر در تماشاخانه ایرانشهر و ... از تازه‌ترین رویدادهای نمایشی است.

نمایش «حنوط» به کارگردانی طاها علی‌قارداشی از ۸ شهریور در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

 این مجموعه از ۸ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ میزبان نمایش «حنوط» به نویسندگی علیرضا دماوندی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی طاها علی‌قارداشی است.

اجرای این نمایش ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است.

سید ‌علی ‌مساوات، حمیدرضا ‌شاهپسند، پانیذ ‌نصیری، غزاله ‌مهرابی، علی ‌طاهری، رومینا ‌بختیاری، علیرضا ‌دماوندی بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان نمایش «حنوط» آمده است: هر دو می‌گفتند کز خوف سقوط، جان سپردن به از این بوی حنوط...

همچنین اجرای نمایش‌های «سلوک مستان» به دراماتورژی و کارگردانی تمنا پناهی تا ۱۶ شهریور، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه و «حق با مردم بود» به نویسندگی و کارگردانی علی نیکزاد تا ۲۳ شهریور، هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۷۰ دقیقه ادامه دارد.

«شالهنگ» نوشته آرزو خانجانی به کارگردانی بابک قادری تا ۷ شهریور هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه، «رگتیچ» به نویسندگی و کارگردانی امیرطاها سلکی تا ۷ شهریور هر روز ساعت ۱۷:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه و نمایش «سی و یک رویا» به نویسندگی و کارگردانی جواد مولانیا تا ۹ شهریور هر شب ساعت ۲۲:۴۵ به مدت ۸۵ دقیقه روی صحنه می‌روند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش‌هایی که در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شوند، به سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com/nofelloshato مراجعه کنند.

تئاتر هامون میزبان نمایش «امان» می‌شود

نمایش برگزیده نخستین جشنواره تئاتر هامون و نوزدهمین جشنواره تئاتر تجربه به روی صحنه می‌رود.

نمایش «امان» نوشته عباس جمالی به کارگردانی مجتبی جدی و تهیه‌کنندگی آرش دهقان‌شاد، بعد از ۵ سال وقفه، از ۱۸ شهریورماه در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.
در این نمایش زینب ایزدپناه، مهسا بهروزی، نازنین حشم‌دار، سمیرا زائری و یاسمن نصیری به عنوان بازیگر حضور دارند.

گفتنی است این نمایش در نوزدهمین جشنواره تئاتر تجربه دانشگاه تهران موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر زن و در نخستین جشنواره تئاتر هامون، کاندیدای بهترین کارگردانی و کسب تندیس بهترین بازیگر زن شده بود.

همچنین تاکنون حضور رها جهانشاهی به عنوان مجری طرح، فتاح زینوری: عکاس، حسام ناصری: موسیقی، نگین محمدعلی: طراح پوستر و بروشور،  نازنین یارویسی: طراح نور، علیرضا لطفی زاده: طراحی و ساخت تیزر و موشن و امیر پارسائیان‌مهر: روابط عمومی در این نمایش قطعی شده است.

مجتبی جدی سال گذشته نمایشنامه «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» نوشته مارتین کریمپ را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برد.

کمدی-تراژدی «ریگ چاه» در مرکز تئاتر مولوی

نمایش کمدی-تراژدی «ریگ چاه» از چهارشنبه هفتم شهریورماه در مرکز تئاتر مولوی به صحنه خواهد رفت.

نمایش نمایش کمدی-تراژدی «ریگ چاه» نوشته و کارگردانی علی پیمان هر شب (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود.

فرتاش دوراندیش، نوید محسنیان، لقمان قادری، مهدی صمیمی، امید یوزی، علی پیمان بازیگران این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سرباز جدیدی برای ادامه خدمت خود وارد یک پاسگاه مرزی می‌شود. با ورود او اتفاقات عجیبی برای پاسگاه رخ می‌دهد...»

همچنین از دیگر عوامل این نمایش می توان به: صدابازیگران: احمد فاروقی، سعید صباغی، محمدسیدی زاده، محمدرضا دهقان، رضا مالامیری، سرمایه‌گذار: شرکت سبدگردان ویستا، گروه کارگردانی: مریم سلیمانی،کیانا شاه سیاه، اپراتور نور و موسیقی: عرفان فرش فروش، طراح گرافیک: آرین مهدوی، مجری طرح و روابط عمومی: شقایق عزیزی، عکاس: شهریار میری، اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایش می توانند از طریق سامانه تیوال نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «هایفست» تمدید شد
بیست و دومین دوره جشنواره «هایفست» در ارمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، آلبرت بیگجانی دبیر بخش ایران و مدیر گروه هنری «دیماک» با اعلام برگزاری بیست و دومین دوره فستیوال هنرهای نمایشی «هایفست»، از تمدید ارسال آثار خبر داد.
بنا بر این گزارش، امسال نگاه ویژه‌ای به بخش فضای شده است و اجراهایی از گروه‌های سرشناس خیابانی ایتالیا و بلژیک مهمانان امسال هایفست هستند و نیز برای اولین بار نمایش‌های خیابانی در شهرهای دیگر ارمنستان اجرا خواهند داشت و به مانند سال‌های قبل بخش ایران این رویداد هنری با حضور گروه‌های مختلف انجام می‌شود.
همچنین مهلت دریافت آثار نمایشی برای شرکت در این جشنواره  تا ۱۰ شهریور تمدید شده است.

ضمنا گروه‌هایی که بیش از این فیلم اجرای خود را ارسال نموده‌اند، می‌توانند جهت پیگیری با آلبرت بیگ‌جانی تا تاریخ ۸ شهریور تماس حاصل کنند.
بیست و دومین جشنواره هنرهای اجرایی «هایفست» از ۱۱ تا ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ (۲ تا ۹ اکتبر ۲۰۲۴) در شهر ایروان برگزار می‌شود.

نشست «دراماتورژی متن و مواجهه‌ با عناصر اجرا» برگزار می‌شود

نشست «دراماتورژی متن و مواجهه‌ با عناصر اجرا» توسط تماشاخانه‌ی ایران‌شهر و با حضور یوسف باپیری، بهزاد آقاجمالی و عرفان خلاقی شنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۸ در سالن استاد ناظرزاده‌ی کرمانی این تماشاخانه برگزار می‌شود. 

گفتنی است پیش از این نیز رویداد «۱۷ دقیقه صحنه‌ی خالی»، نشست «شبیه‌خوانی الگویی برای پرفورمنس‌های معاصر» ، نشست «نمایش‌های ایرانی و معاصر بودن» و «تجربه‌ی مواجهه‌ با نمایش‌ تاری» در برنامه‌ی شنبه‌های تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برگزار شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه‌ رایگان‌ بلیت‌های نشست «دراماتورژی متن و مواجهه‌ با عناصر اجرا» به سایت تیوال مراجعه کنند.

اجرای نمایش «سرنخ» در خانه هنر دیوار

نمایش «سرنخ» به نویسندگی سندی راستین و کارگردانی سپهر جاویدیان از روز دوشنبه ۵ شهریورماه در خانه هنر دیوار روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «سرنخ» به نویسندگی سندی راستین، کارگردانی سپهر جاویدیان و تهیه‌کنندگی امیرحسین ‌سرخیان و مشاور کارگردانی رها جهانشاهی از روز دوشنبه ۵ شهریورماه در خانه هنر دیوار پس از ۱۵ شب اجرای موفق تمدید شد.

فاطمه ‌اکبرپور، گلنوش ‌ایمانی، یاشاربرومند، هانا ‌پیریائی، مکسان جلیل ‌نژاد، یاسمن ‌جرجانی، نیلوفر ذوالفقاری، عرفان ‌رنجبر، کیانوش ‌سلطانی ‌متین، سارا ‌فعلی و بهروز ‌لسانی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.
این اثر داستانی پر التهاب و معمایی را دنبال می‌کند که در آن همه به مهمانی خانوم چیز دعوت شده‌اند، افرادی در ابتدا یکدیگر را نمی‌شناسند اما رفته رفته به رازهایی پی‌می‌برند، رازهایی که جان آنها را به خطر می‌اندازد.
از دیگر عوامل این اثر می‌توان به طراح نور: علی ‌کوزه‌گر، مشاور طراح صحنه: سعید ‌یزدانی، طراح گرافیک، موشن گرافیک: زهرا ‌حسینی، ساخت تیزر: کیانوش ‌سلطانی ‌متین، عکاسان: کیانوش ‌سلطانی ‌متین-زهرا ‌حسینی، دستیار اول کارگردان: نیلوفر ‌ذوالفقاری، دستیاران: گلنوش ‌ایمانی و یاسمن ‌جرجانی، طراحی لباس: گروه ایلوژن، دستیاران طراح نور: امیر حسین سیر-علیرضا کوزه گر-محمد کوزه‌گر، ساخت دکور: (دکوراسیون ناوک) غلامرضا عربی-عباس شوقی-امید ‌سرلک-احمدرضا عربی-حمید رحیمی نیا، مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت اشاره کرد.
علاقه‌مندان به تهیه و رزرو بلیت می‌توانند از روز دوشنبه ۵ شهریورماه، ساعت ۲۱ به سایت تیوال یا گیشه خانه هنر دیوار به نشانی: خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، ابتدای خیابان جعفر شهری (سپند)، پلاک ٧٢ مراجعه کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar