نماد آخرین خبر

«ما به درد هم نمی‌خوریم» درباره زوج‌هاست

منبع
مهر
بروزرسانی
«ما به درد هم نمی‌خوریم» درباره زوج‌هاست

مهر/ تهیه‌کننده و بازیگر نمایش «ما به درد هم نمی‌خوریم» که قرار است در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه برود، ویژگی این اثر را موضوع آن که درباره مسائل میان زوج‌ها است، دانست.

ناهید برقی‌سیستانی تهیه‌کننده و بازیگر نمایش «ما به درد هم نمی‌خوریم» به نویسندگی و کارگردانی محمد ابراهیمی که قرار است از ماه جاری در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه برود، درباره روند تولید این نمایش به خبرنگار مهر گفت: با محمد ابراهیمی نویسنده و کارگردان نمایش در بهمن سال گذشته تصمیم گرفتیم که کاری را روی صحنه ببریم. بعد از خوانش متون مختلف به همین نمایشنامه «ما به درد هم نمی‌خوریم» رسیدیم که پیش‌تر توسط ابراهیمی نوشته و به دغدغه ما نزدیک بود.

وی ادامه داد: از اردیبهشت سال جاری عوامل نمایش انتخاب شدند و ۴ ماه است که تمرین‌ها را انجام می‌دهیم. البته در طول تمرین‌ها ۳ نفر از بازیگران نمایش تغییر پیدا کردند.

برقی‌سیستانی درباره اینکه آیا از ابتدا قرار بوده که به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در نمایش «ما به درد هم نمی‌خوریم» حضور داشته باشد یا نه، یادآور شد: از ابتدا قرار بود بازیگر این نمایش باشم و به دنبال جذب سرمایه‌گذار بودیم ولی با شرایطی که تئاتر ایران دارد کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در تولید و اجرای یک نمایش می‌شود در نتیجه تصمیم بر این شد خودم با سرمایه شخصی تهیه‌کننده این نمایش نیز باشم.

وی درباره موضوع این اثر نمایشی، گفت: این نمایش درباره زوجی است که اختلاقات کوچکی دارند و هیچگاه درباره این اختلاف‌ها صحبت نکرده‌اند.

تهیه‌کننده «ما به درد هم نمی‌خوریم» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی، اظهار کرد: دیالوگ‌هایی که بین شخصیت‌های نمایش برقرار می‌شود مسائلی است که این روزها بین خیلی از زوج‌ها اتفاق می‌افتد. لحظات طنزی نیز در نمایش شکل می‌گیرد و بازی‌ها، طراحی‌ها و به طور کلی فضای نمایش رئال است.

برقی‌سیستانی در پایان درباره چالش‌های اقتصادی تولید اجرای نمایش «ما به درد هم نمی‌خوریم» و وضعیت تأمین هزینه‌های این اثر، تصریح کرد: همه هزینه‌ها قرار است از طریق گیشه فروش بلیت تأمین شود. برای پیداکردن فضای مناسب تمرین گروه با چالش مواجه بودم تا توانستیم فضای مناسبی را پیدا کنیم. عدم حمایتی که جامعه هنری با آن مواجه است بسیار تأسف‌برانگیز است و امیدوارم رویکردها و دیدگاه در دولت جدید نسبت به تئاتر و هنرمندان تغییر کند. همچنان نگاهی سطحی به تئاتر و تئاتری‌ها وجود دارد که امیدوارم این نوع نگاه از بین برود.

محمد ابراهیمی، ناهید برقی‌سیستانی، جواد کلهری، زهرا دریادل، درسا کریمی، بازیگران نمایش «ما به درد هم نمی‌خوریم» هستند که از ۱۴ شهریور تا ۶ مهر، در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه می‌رود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره