نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

نگاهی به همکاری‌های مشترک هادی حجازی‌فر و مهرداد صدیقیان

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
نگاهی به همکاری‌های مشترک هادی حجازی‌فر و مهرداد صدیقیان

فیلم نیوز/ بازی هادی حجازی‌فر و مهرداد صدیقیان در سریال «داریوش» به موقعیت‌های جالبی رسیده و جنس این رابطه پدر و پسری، ما را به یاد همکاری این دو بازیگر در «ماجرای نیمروز» و «پوست شیر» می‌اندازد. حجازی‌فر و صدیقیان در این سه اثر رابطه‌ای مشابه باهم دارند و هربار در ماجرایی متفاوت جایگاهشان را نسبت به هم حفظ می‌کنند. حجازی‌فر معمولا نقش بزرگتر را برای صدیقیان ایفا می‌کند و روی او تسلط زیادی دارد. تفاوت شخصیتی میان آن دو در هرسه این آثار، به شکل‌گیری مسیر جالبی منجر شده است.
 در دو قسمت اخیر سریال «داریوش»، رابطه داریوش و وحید پررنگتر شده و وحید علی‌رغم میل باطنی با داریوش برای عملی کردن نقشه او همراه شده است. به این بهانه نگاهی داریم به همکاری‌های مشترک این دو بازیگر.

ماجرای نیمروز | محمدحسین مهدویان | 1395
 صدیقیان و حجازی‌فر نخستین بار در فیلم «ماجرای نیمروز» با هم همبازی شدند.
اولین همکاری هادی حجازی‌فر و مهرداد صدیقیان در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» بود. حجازی‌فر نقش یک مامور امنیتی متعصب و تندرو به نام کمال را داشت که در هنگام عملیات مدام غر می‌زد، انتقاد می‌کرد، احساساتی می‌شد و مدافع عملیات‌های ضربتی بود. صدیقیان هم نقش حامد، پسر جوان و تازه‌کاری را داشت که در جریان پرونده‌های سال 1360 با یک گروه اطلاعاتی همکاری می‌کرد. او تمایل زیادی داشت با تیم کمال همراهی کند و در عملیات‌ها حضور داشته باشد. برای اینکه بتواند از پس یک کار مهم بر بیاید خودش را یکی از اعضای سابق سازمان مجاهدین جا می‌زد و سر قرار با یکی از اعضا می‌رفت. تازه متوجه می‌شد با دختری قرار گذاشته که پیش از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها به او علاقه‌مند شده بوده. او بین عشق و وظیفه سرگردان می‌‌شد و کمال هم با وجود تمام جدیتی که داشت در این مسئله عاطفی، به شیوه خودش با او همراهی می‌کرد. رابطه حجازی‌فر و صدیقیان در این فیلم یک‌جورهایی پدر و پسری بود. حامد شیفته عملگرا بودن کمال می‌شد و تجربیات زیادی را در همراهی با او از سر می‌گذراند. «ماجرای نیمروز» دومین فیلم مهدویان است و هم به خاطر سوژه و ساختار فیلم و همچنین بازی بازیگران مطرح آن در زمان اکران با استقبال زیادی روبه‌رو شد. در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر، مهرداد صدیقیان برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و هادی حجازی‌فر هم نامش در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به ثبت رسید.


پوست شیر | جمشید محمودی | 1401
 «پوست شیر» نخستین سریالی است که صدیقیان و حجازی‌فر با هم همبازی شدند.
در سریال «پوست شیر» یکبار دیگر حجازی‌فر و صدیقیان کنار هم قرار گرفتند. اینبار مسئله گم شدن ساحل، دختر نعیم اساس این رابطه را می‌ساخت. صدرا به ساحل علاقه داشت اما مدتی قبل از ربوده شدن ساحل، به خاطر یک اشتباه، او را از دست داده بود و بعد از ناپدید شدن ساحل تلاش می‌کرد با نعیم برای جستجو و انتقام همراه شود. نعیم در شمایل مردی زخم‌خورده که از چاقو کشیدن و کشتن ابایی نداشت به میدان آمده بود و ابتدا اجازه دخالت به صدرا نمی‌داد. صدرا در نقطه مقابل شخصیت نعیم، به عنوان پسری ساده و ترسو معرفی می‌شد که در کنار نعیم رفته‌رفته تغییر می‌کرد. او در طول سریال از یک جوان خام ساده به پسری جسور و عصیانگر تبدیل می‌شد و اعتمادبنفس بیشتری پیدا می‌کرد. او در این مسیر بارها مورد تحقیر قرار می‌گرفت و با سروصورتی زخمی و کتک‌خورده طرد می‌شد اما باز هم امیدش را از دست نمی‌داد و از همراهی با نعیم کنار نمی‌کشید. یکی از مهمترین ویژگی‌های سریال، همین تقابل میان این دو شخصیت متفاوت بود. جنس رابطه آنها بدون در نظر گرفتن محتوای اثر، شباهت زیادی به «ماجرای نیمروز» داشت. در آنجا هم صدیقیان به عنوان یک جوان تازه‌کار و کم‌تجربه با کمال عمل‌گرا و تندخو همراهی می‌کرد و کاملا مطیع او بود.

داریوش | هادی حجازی‌فر | 1403
 آخرین همکاری صدیقیان و حجازی‌فر تا به اینجا سریال در حال انتشار «داریوش» است.
در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، یکبار دیگر این دو بازیگر کنار هم قرار گرفته‌اند. جنس رابطه آنها باز هم مشابه «پوست شیر» و «ماجرای نیمروز» است. اینبار داریوش در مرکز میدان قرار دارد و می‌خواهد برای پیدا کردن طلاهایی که روزگاری از ترس آنها را رها کرده و رفته وارد عمل شود اما از آنجایی که به تنهایی از پس آن برنمی‌آید، وحید را هم با خودش همراه می‌کند. اینبار هم رابطه حجازی‌فر و صدیقیان، پدر و پسری است و صدیقیان سعی کرده است جایگاه ضعیف‌تر نسبت به حجازی‌فر را به درستی بسازد. مثل «پوست شیر»، اینبار هم وحید به دختر داریوش علاقه‌مند است اما برخلاف آن سریال، در اینجا داریوش است که از علاقه وحید به دخترش سوءاستفاده می‌کند و او را دنبال خودش می‌کشد. وحید برای رسیدن به دختر داریوش و بهبود وضعیت مالی‌اش تصمیم می‌گیرد علی‌رغم میل خودش با داریوش همراه شود. رفتار هیجانی وحید در مقابل رفتارهای عجیب و بامزه داریوش این رابطه را جذاب‌تر کرده است. هنوز درباره ادامه رابطه آنها و اینکه آیا وحید در مسیر این همراهی تغییراتی خواهد کرد یا نه اطلاعی نداریم و باید منتظر ادامه سریال باشیم.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره