نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

جولان قاتل زنجیره‌ای وسط کنسرت دخترانه

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جولان قاتل زنجیره‌ای وسط کنسرت دخترانه

آخرین خبر/ «تله» اثر جدید شیالامان فیلمسازی که به ایده‌های خاص و پایان‌بندی شگفت‌انگیز و غیرمنتظره مشهور است؛ هرچند فیلم‌هایش دیگر آن موفقیت‌های اولیه را کسب نمی‌کنند. «تله» فیلمی است با بازی جاش هارتنت که ظرفیت‌های خوبی برای درگیر کردن ذهن مخاطب با داستان معمایی‌اش دارد. اگر سینمای سرگرم‌کننده دلهره را می‌پسندید با معرفی این فیلم همراه ما باشید. 
تله‌ای برای قاتلی خطرناک 
داستان فیلم «تله» یا «trap» از این قرار است که مرد جوانی به همراه دختر نوجوانش به کنسرت خواننده محبوبی می‌رود که نوجوانان زیادی دلباخته او هستند. مرد جوان در جریان کنسرت متوجه حضور متعدد نیروهای پلیس شده و می‌فهمد که این کنسرت در حقیقت تله‌ای است که پلیس برای دستگیری یک قاتل گذاشته؛ چرا که از کانال‌هایی فهمیده‌اند او حتماً در این برنامه شرکت خواهد کرد. مرد در تلاش است تا از دخترش محافظت کند و ضمن آن از شرایط سر دربیاورد اما ماجرا ابعادی پیدا می‌کند که مخاطب شوکه می‌شود. 
چرا آثار شیالامان کنجکاو برانگیز هستند؟   
در سینمای دنیا طی چند دهه اخیر کمتر فیلم‌سازی توانسته در قامت هیچکاک ظاهر شود و التهاب و هیجان را در دل داستان‌های نفس‌گیر و کارگردانی چشم‌نواز به مخاطب منتقل کند. هیچکاک را استاد مسلم دلهره می‌دانند؛ دلهره‌ای که با ترس تفاوت اساسی دارد و طی چند دهه افراد زیادی به دنیای هالیوود پا گذاشتند و تلاش کردند مولفه‌های سینمای هیچکاک را به شکل امروزی‌تر پیاده کنند اما موفق نبودند؛ ام نایت شیالامان فیلمساز هندی‌الاصلی که در سال 1999 با «حس ششم» و پایان شگفت‌انگیزش مخاطب را میخکوب کرد جزو آن‌دسته از کارگردانان است که انتظار می‌رفت بتواند دنباله‌رو استاد مسلم سینما یعنی هیچکاک باشد؛ به‌ویژه این‌که اولین فیلم مهمش یعنی «حس ششم» را در 29 سالگی ساخت و شهرتی ویژه کسب کرد. اما کارنامه او فراز ونشیب زیادی داشت و شاید حتی هنوز هم از اعتبار همان فیلم استفاده می‌کند. 
«تله» چه جایگاهی در کارنامه شیالامان دارد؟

این فیلم‌ساز طی 25 سال فیلم‌سازی در آمریکا آثار موفقی مثل «نشانه‌ها»، «دهکده»، «شکافته» و «اولد» را داشته و آثار بسیار ضعیفی مثل «پس از زمین»، «آخرین بادافزار» را هم ساخته و تهیه کننده آثار زیادی هم بوده است. در این بین برخی از آثارش سروشکل استانداردی داشتند و حتی ایده‌های جالب، اما نوع روایت‌شان طوری خاص بوده که چندان برای مخاطب معمولی جذاب از کار درنیامدند مثل «در کابین را بزن» و «اتفاق». «تله» را هم باید جزو همین نوع فیلم‌های شیالامان دانست؛ فیلمی که ضعیف نیست، دو سوم ساختارش منسجم و حساب شده است و تا حدی جنس پایان‌بندی‌اش هم خوب است با این همه نمی‌تواند مخاطب زیادی را جذب کند و برگ برنده‌ای در کارنامه شیالامان نیست اما شکست هم محسوب نمی‌شود.       

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره