نماد آخرین خبر

«جوکر: جنون مشترک» منتقدان را به اختلاف کشاند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
«جوکر: جنون مشترک» منتقدان را به اختلاف کشاند

ایسنا/ قسمت دوم فیلم «جوکر» با بازی واکسن فینیکس و لیدی گاگا سرانجام در بخشی مسابقه اصلی جشنواره ونیز رونمایی شد و برخی منتقدان این دنباله را به دلیل پیچیدگی‌های روایتی و تلفیق آن با عناصر موزیکال ستایش کردند و منتقدانی مانند پیتر هموند از ددلاین آن را «بازگشتی درخشان» توصیف کرده و تحسین خاصی برای اجرای لیدی گاگا در نقش هارلی کویین قائل بودند.

منتقد نشریه ددلاین از تلفیق دنیای فانتزی موزیکال با خشونت‌های دنیای واقعی در این فیلم تمجید کرد و اجرای گاگا را «هوشمندانه و کم‌نظیر» دانست.

در مقابل، دیگر منتقدان نظرات چندان مثبتی نداشتند. دیوید ارلیک از نشریه ایندی وایر این فیلم را «خسته‌کننده» و «عذابی جمعی» توصیف کرد و اظهار داشت که فیلم بیش از حد روی صحنه‌های دادگاه و بازنگری اتفاقات فیلم قبلی تمرکز کرده و فرصت استفاده از استعدادهای لیدی گاگا را از دست داده است. همچنین، پیتر بردشاو از گاردین هم فیلم را «خسته‌کننده» و بدون جذابیت‌های احساسی عمیق توصیف کرد.

برخی منتقدان نیز به کاهش تهدید و خطر در شخصیت جوکر اشاره کرده و گفتند که شخصیت او در این فیلم کمتر دلهره‌آور و قابل پیش‌بینی شده است. این در حالی است که ترکیب موزیکال با عناصر دادگاهی و روانشناختی فیلم باعث اختلاف نظر در میان تماشاگران و منتقدان شده است.

به طور کلی، این فیلم توانسته توجهات متفاوتی را جلب کند و واکنش‌ها از تحسین تا انتقاد شدید را شامل می‌شود اما آنچه مشخص است این است که قسمت دوم به اندازه قسمت اصلی توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کند.

در فیلم اصلی «جوکر»، «تاد فیلیپس» شخصیت شرور نمادین بتمن را در قالب یک شخصیت ضدقهرمان درباره یک کمدین مبارز و دلقک پاره وقت به نام «آرتور فلک» که پس از خشونت تکان دهنده در شهر گاتهام تبدیل به یک قهرمان مردمی می شود، روایت کرد. این فیلم تاریک با ضرب آهنگی متفاوت با فیلم‌های اکشن معمولی و سینمای ابرقهرمانی، به یک فیلم پرفروش در گیشه جهانی تبدیل شد و در سال ۲۰۱۹ به فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سرتاسر جهان دست یافت، درحالی‌که بودجه ساخت آن تنها ۷۰ میلیون دلار بود.

«جوکر» همچنین در ۱۲ شاخه جوایز آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی متن (هیلدور گودنادوتیر) را کسب کرد. «فینیکس» دومین هنرپیشه‌ای بود که برای بازی در نقش «جوکر» جایزه اسکار دریافت کرد. پیش‌تر جایزه اسکار به «هیث لجر» برای بازی در نقش جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی»‌ اهدا شده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره