نماد آخرین خبر

به کشتار جمعی غزه با دلارهای مالیاتی مردم آمریکا پایان دهید

منبع
مهر
بروزرسانی
به کشتار جمعی غزه با دلارهای مالیاتی مردم آمریکا پایان دهید
مهر/مارک رافالو، ماهرشالا علی، سینتیا نیکسون و ایلانا گلیزر از جمله چهره‌های هالیوودی هستند که خواستار توقف انتقال سلاح‌های غیرقانونی به اسرائیل شده اند.

 به نقل از ورایتی، گروه «هنرمندان برای آتش بس» (Artists۴Ceasefire) که برای پایان دادن به جنگ فعلی در غزه تلاش می‌کنند (و سنجاق سینه آنها توسط شرکت کنندگان مختلف در مراسم اسکار امسال پوشیده شد)، در حال پیش برد یک ابتکار جدید برای توقف فروش غیرقانونی اسلحه به اسرائیل است.

این گروه با مشارکت شپرد فیری هنرمند و چندین سازمان بشردوستانه آمریکایی فراخوانی منتشر کرده و با پیام «هم اکنون آتش بس، سلاح‌ها را متوقف کنید، زندگی‌ها را نجات دهید» خواستار توقف ارسال اسلحه به اسرائیل شده است. در این فراخوان تاکید شده که انتقال تسلیحات به اسرائیل ناقض قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی است؛ قوانینی که تهیه یا استفاده از سلاح برای ارتکاب نقض شدید حقوق بشر مانند حمله به مدرسه‌ها یا بیمارستان‌ها، محدود کردن کمک‌های بشردوستانه و کشتن کودکان را غیرقانونی می‌داند.

برای همراهی با این تلاش، فیری یک اثر هنری جدید خلق کرده که یک کبوتر صلح را که سیم خاردار را در منقار خود نگه داشته تصویر می‌کند تا به قول وی؛ حامل پیام انسانیت جمعی باشد که ما باید آن را پیدا کنیم تا از جنگ فراتر برویم و به ویرانی پایان دهیم.

این فراخوان بخشی از تلاش گروه «هنرمندان برای آتش بس» است که خواستار حمایت مداوم برای آتش‌بس فوری و دائمی، بازگشت امن همه گروگان‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه است. این فراخوان اکتبر ۲۰۲۳ توسط بیش از ۴۷۰ شخصیت مهم هالیوود و فرهنگی، از جمله خواکین فینیکس، کیت بلانشت، جان استوارت، کریستن استوارت و ریز احمد امضا و از طریق نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شد.

مارک رافالو، ماهرشالا علی، سینتیا نیکسون و ایلانا گلیزر از جمله اعضای گروه «هنرمندان برای آتش بس» هستند که کمپین جدید را تبلیغ می‌کنند.

رافالوکه مدت‌هاست مدافع حقوق فلسطین بوده، گفت: تقاضای ما ساده است، رهبران منتخب ما باید قوانین بشردوستانه موجود آمریکا و بین‌الملل را که استفاده از کمک نظامی برای ارتکاب «نقض شدید حقوق بشر» را ممنوع می‌کند، اجرا کنند.

وی افزود: در برابر تجاوزات نظامی اسرائیل، انگلیس به تازگی اعلام کرده که ۳۰ مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف می کند، چیزی که کافی نیست اما یک شروع است و کاری بیشتر از آمریکا انجام داده که بزرگترین تامین کننده تسلیحات برای نتانیاهو و دولت اسرائیل است.

رافالو در بیانیه خود تاکید کرد که دولت آمریکا کارت‌های دستیابی به یک آتش بس دائمی را در اختیار دارد. وی گفت: ما مدام می‌شنویم که آنها شبانه روز برای دستیابی به آتش بس تلاش می‌کنند. بیایید واضح بگوییم؛ بایدن این اختیار را دارد که در صورت امتناع نتانیاهو از پذیرش آتش‌بس دائمی، کمک نظامی به اسرائیل را قطع کند.

در همین حال، ماهرشالا علی هم خواستار پایان دادن به «کشتار جمعی» شد که با استفاده از دلارهای مالیاتی آمریکا انجام می‌شود. وی گفت: ما در کنار هم ایستاده‌ایم تا به رهبران آمریکا و جهان یادآوری کنیم که جان میلیون‌ها انسان در خطر است و با ارسال و رگبار بی‌پایان تسلیحات، در واقع تسهیل کننده مرگ و ویرانی هستیم، در حالی که انتظار داریم مالیات ما صرف پرداخت هزینه خدمت به صلح، امنیت و انسانیت شود.

سینتیا نیکسون گفت: به کار بردن واژه‌ها بدون عمل، رنج غیرقابل تحمل مادران، پدران و فرزندان فلسطینی و اسرائیلی را پایان نمی‌دهد. دیگر بس است. به فراخوان جهانی برای آتش بس دائمی که در داخل آمریکا هم اکثریت قاطع مردم حامی آن هستند، پاسخ دهید.

ایلانا گلیزر هم گفت روش آمریکا برای فروش تسلیحات به اسرائیل «قوانین بین‌المللی» را زیر پا می‌گذارد، هم امنیت یهودیان را کمتر می‌کند و هم به افزایش جهانی یهودی‌ستیزی کمک می‌کند.

وی افزود: امنیت یهودیان و مسلمانان، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور جدایی ناپذیری در هم تنیده شده و ما تعهد اخلاقی و قانونی داریم که جلوی جریان تسلیحات را بگیریم.

ActionAid USA یکی از سازمان های همراه، گفت: هدف قرار دادن مستقیم بیمارستان‌ها و ایجاد مانع در تاسیسات مراقبت‌های بهداشتی توسط نیروهای اسرائیلی، در کنار دسترسی محدود به تجهیزات پزشکی، حدود ۵۰۰۰۰ زن باردار و ۲۰۰۰۰ نوزاد تازه متولد شده را به خطر انداخته است.

اسکات پل، معاون مدیر صلح و امنیت آکسفام آمریکا هم با تاکید بر این که بحران انسانی در غزه هر روز وخیم‌تر می‌شود گفت: این امر به دلیل ارایه سلاح‌های به ظاهر بی‌حد آمریکا به اسرائیل تقویت می‌شود.

راب ویلیامز، مدیر عامل War Child Alliance هم وضعیت کودکان در غزه را مرگبارترین وضعیتی خواند که این سازمان در تاریخ بیش از ۳۰ ساله خود دیده و گفت: به ازای هر دقیقه جنگ، یک کودک جان می‌بازد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره