نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

برنامه های ساخت رامبد جوان/ از «خانه‌ای با طرح نو» تا «خندوانه»

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
برنامه های ساخت رامبد جوان/ از «خانه‌ای با طرح نو» تا «خندوانه»

فیلم نیوز/ بعد از اینکه سروش صحت از همکاری مجدد با تلویزیون برای تولید «کتاب‌باز» ناامید شد و به فکر برنامه‌ای جدید در حوزه کتاب برای شبکه  نمایش خانگی افتاد، حالا رامبد جوان هم تصمیم گرفته است به جای همکاری با تلویزیون و ساخت سری جدید «خندوانه»، برنامه‌ای به نام «کارناوال» را در شبکه نمایش خانگی تولید کند. جوان که سال‌ها با «خندوانه» در اوج بود و توانست موفقیت بسیاری نسیب شبکه نسیم کند، حالا آستین بالا زده تا اتفاق مهم دیگری را اینبار در عرصه‌ای متفاوت رقم بزند.
 رامبد جوان مشغول تولید رئالیتی‌شویی به نام «کارناوال» به تهیه‌کنندگی محمد شریفی است و قصد دارد آن را تا پاییز در یکی از پلتفرم‌ها منتشر کند. جوان از جمله چهره‌هایی است که علاوه بر بازیگری و کارگردانی فیلم و سریال، برنامه‌های مختلفی را هم تولید کرده است. از «گپ» و «خانه‌ای با طرح نو» گرفته تا «خندوانه» و حالا هم «کارناوال».
 رامبد جوان و اشکان خطیبی در نمایی از برنامه «خانه‌ای با طرح نو»
در اواسط دهه هشتاد ، شبکه دو شب‌های تابستان هرشب یک فیلم‌سینمایی در قالب جشنواره فیلم‌های تابستانی پخش می‌کرد. تامین برنامه شبکه دو برای سر وشکل دادن به این جشنواره قاب برنامه‌ای را برایش در نظر گرفت. در این قاب برنامه که مدت زمان آن حدود 15 تا 20 دقیقه بود ، فیلمی که قرار بود روی آنتن برود به شکلی متفاوت و جذاب معرفی می‌شد. رامبد جوان کارگردانی و اجرای این قاب برنامه را برعهده داشت. در ادامه اشکان خطیبی هم به عنوان مجری در کنارش قرار گرفت و آرام آرام این برنامه جای خود را در بین مخاطبان باز کرد و توانست هویت مستقلی پیدا کند. این برنامه در ادامه «خانه‌ای با طرح نو» نام گرفت و میزبان بازیگران و خواننده‌های مطرح شد و سر وشگل یک تاک‌شوی سرگرم‌کننده را به خود گرفت.
 «گپ» برنامه متفاوتی بود که رامبد جوان برای شبکه «آی فیلم» ساخت.
رامبد جوان سال 1391 درحالی تصمیم به تولید برنامه «گپ» گرفت که شبکه آی‌فیلم تازه تاسیس شده بود و تمرکز اصلی‌اش روی پخش سریال‌های تکراری بود. در همان دوره مدیران به این فکر تولید در این شبکه افتادند و قرعه به نام رامبد جوان و برنامه «گپ» افتاد؛ یک برنامه گفت‌وگو محور که در آن جوان به همراه اشکان خطیبی و سحر دولتشاهی هربار یا مهمان یکی از بازیگران می‌شدند یا به مکان پیشنهادی آنها می‌رفتند و به شیوه دیگری از قالب مرسوم آن روزها گپ می‌زدند. این برنامه چهارده قسمت ادامه پیدا کرد و با وجود کم مخاطب بودن شبکه آی‌فیلم در آن زمان، اثری پرمخاطب شد.

 «خندوانه» بی شک موفق‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه تاریخ تلویزیون است.
بعد از آن بود که جوان سراغ تولید «خندوانه» برای شبکه نسیم رفت؛ برنامه‌ای که ابتدا در دکوری به نسبت محدود ساخته شد و مهمان‌هایی از جنس مردم معمولی جامعه داشت اما شیوه اجرای جوان و حال خوبی که به مخاطبان تزیریق می‌کرد باعث شد خیلی زود در مرکز توجه‌ها قرار بگیرد. «خندوانه» با گذشت زمان شاخ‌وبرگ پیدا کرد و با آیتم‌های ویژه و حضور شخصیت‌هایی مثل نیما و جناب‌خان به یک تاکشوی شبانه معتبر و محبوب بدل شد. رفته رفته مسابقه‌های مهمی در آن شکل گرفت و پای چهره‌های مهمی در عرصه‌های مختلف به آن باز شد. پیش از خندوانه» عملا با برنامه‌ای تا این حد اثرگذار و پرمخاطب در تلویزیون مواجه  نبودیم. «خندوانه» هشت فصل تولید شد و از سال 1393 تا 1401 روی آنتن بود. تا اینکه در مدیریت جدید تلویزیون، این همکاری گسسته شد و «خندوانه» نهایتا به پایان رسید.
جوان اخیرا فیلم سینمایی «زودپز» را کارگردانی کرده که به‌زودی روی پرده خواهد رفت و امروز هم خبر انتشار رئالیتی‌شوی «کارناوال» با کارگردانی و اجرا او منتشر شده است. باید دید این برنامه چه سبک‌وسیاقی خواهد داشت و رامبد جوان می‌تواند موفقیت «1خندوانه» را در آن دنبال کند یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره