نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

کاپولا از ورایتی شکایت کرد؛ از شهرت خود دفاع خواهم کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
کاپولا از ورایتی شکایت کرد؛ از شهرت خود دفاع خواهم کرد

مهر/ فرانسیس فورد کاپولا از «ورایتی» به دلیل انتشار مطالبی درباره رفتار غیرحرفه‌ای وی سر صحنه فیلم «مگالوپولیس» شکایت کرد.

به نقل از ددلاین، ۲ هفته پیش از آغاز اکران «مگالوپولیس» پروژه پرشور فرانسیس فورد کاپولا، این کارگردان از ورایتی به دلیل افترا شکایت کرد. دلیل این امر مطلبی است که ۲۶ جولای در این نشریه منتشر و از قول یکی از بازیگران سیاهی لشکر فیلم، رفتار کاپولا در صحنه فیلمبرداری در برابر بازیگران زن در صحنه یک مهمانی «غیرحرفه‌ای» خوانده شده است.

این فیلمساز ۸۵ ساله به دنبال شکایتی که سه‌شنبه در دادگاه عالی لس‌آنجلس ارایه شده، خواهان ۱۵ میلیون دلار خسارت از گزارشگران نشریه یعنی برنت لانگ و تاتیانا سیگل شده است.

این اتفاق ۲ روز پس از آن رخ داد که لورن پاگون بازیگر سیاهی لشکر «مگالوپولیس»، که در مقاله بعدی ورایتی در ۲ آگوست درباره رفتار کاپولا در قبال بازیگران زن صحبت کرد، از فیلمساز و دیگر عوامل فیلم به دلیل تجاوز مدنی و سهل انگاری در جلوگیری از آزار جنسی، شکایت کرد.

در شکایت ۸ صفحه‌ای کاپولا به گفته‌های پاگون یا گزارش ورایتی اشاره‌ای نشده بلکه شکایت به دلیل آسیب رساندن به کاپولا به دلیل «اظهارات نادرست و افتراآمیز» در مطلب ورایتی، ویدیوی موجود در گزارش و «بدخواهی» نشریه نسبت به او است.

وکلای کاپولا شکایت خود را چنین شروع کرده‌اند: برخی افراد خلاق هستند. تعداد بسیار کمی از افراد، نابغهِ خلاق هستند. در دنیای سینما، فرانسیس فورد کاپولا یک نابغه خلاق است. برخی از افراد حسادت می‌کنند و از نبوغ رنجیده می‌شوند. بنابراین، این افراد در برابر کسانی که به آنها حسادت می‌کنند، در برابر دروغ‌های آگاهانه و بی پروا می‌ایستند. در اینجا، «ورایتی میدیا»، نویسندگان و ویراستاران آن، که در پشت منابع به ظاهر ناشناس پنهان شده‌اند، کاپولا را به بی‌کفایتی آشکار به عنوان کارگردان فیلم و رفتار غیرحرفه‌ای در صحنه فیلمبرداری جدیدترین فیلمش «مگالوپولیس» متهم کردند و این که بازیگران زن را در آغوش ‌گرفت. این اتهامات نادرست و آگاهانه ساخته شدند تا به شهرت کاپولا لطمه بزنند و باعث ناراحتی شدید عاطفی او شوند.

این در حالی است که ۳۰ ژوئیه و ۴ روز پس از مطلب ورایتی، ددلاین مطلبی را همراه فیلم دیگری منتشر کرد که در آن ریانا منز یکی از همین بازیگران، می‌گفت ادعاهایی مبنی بر بدرفتاری کاپولا در طول تولید صحت ندارد. ریانا منز به ددلاین گفت: او کاری نکرد که من یا هرکس دیگری سر صحنه فیلمبرداری احساس ناراحتی کند.

نظرات لورن پاگون و همچنین مقاله مشابه روزنامه گاردین بریتانیا در ماه مه، درست قبل از نمایش فیلم «مگالوپولیس» در جشنواره کن و در حالی مطرح شده که این فیلم کاملا با سرمایه شخصی ساخته شده است.

اظهارات پاگون به ورایتی اکنون اصل دعوای مدنی او را تشکیل می‌دهد. شکایت پاگون ۱۰ سپتامبر ثبت شد و به دنبال دریافت خسارتی نامشخص و این ادعا است که او توسط کاپولا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و اشاره مستقیم به مقاله ورایتی را مرجع خود دانسته است.

کاپولا در بیانیه ای که به ددلاین ارائه کرد، درباره شکایت خود علیه ورایتی گفت: در حالی که قصد ندارم در رسانه‌ها طرح دعوی کنم، اما به شدت از شهرت خود دفاع خواهم کرد و به دادگاه ها برای پاسخگویی به آنها اعتماد خواهم کرد.

یکی از سخنگویان ورایتی هم به ددلاین گفت: در حالی که درباره دعوا فعالانه اظهارنظر نمی کنیم، در کنار خبرنگاران خود می ایستیم.

ددلاین و ورایتی هر ۲ زیرمجموعه شرکت مادر Penske Media Corporation هستند.

«مگالوپولیس» قرار است توسط لاینزگیت ۲۷ سپتامبر اکران شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره