نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

صبحانه با زرافه‌ها یا رکسانا؛ کدام به اسکار میرسد؟

منبع
سينما ژورنال
بروزرسانی
صبحانه با زرافه‌ها یا رکسانا؛ کدام به اسکار میرسد؟

سینما ژورنال/ در آستانه معرفی گزینه ایرانی اسکار۲۰۲۵ گمانه‌هایی مختلف درباره نماینده نهایی ایران مطرح می‌شود.
در این میان نام فیلم رکسانا پرویز شهبازی به عنوان یکی از گزینه های اسکار مطرح شده؛ فیلمی که در ایران رونمایی نشده و حتی در جشنواره فجر هم حضور نداشته ولی ناگاه و با ذکر خاطرات از فیلم اسبق سازنده‌‌اش “نفس عمیق”، به عنوان گزینه اسکار مطرح شده!
یکی دیگر از گزینه های اسکار صبحانه با زرافه ها ساخته سروش صحت است؛ یک کمدی فانتزی هپروتی که برخلاف رکسانا در جشنواره فجر رونمایی شده و اقبال توأمان مخاطبان و منتقدان را همراه داشته؛ از جنس کمدی هایی که تلاش دارد وودی آلنی باشد ولی جاهایی که از دست میرود، می‌شود یک فکاهه ایرونی.
صبحانه با زرافه‌ها که گرفتار مواردی ممیزی هم بوده و بابت سانسورهای بعد از رونمایی در فجر، تعدیل شده در آستانه اکران داخلی است و رکسانا هم بناست در نقطه ای از ایران به نمایش درآید تا شرط لازم برای اسکار را داشته باشد.
پرویز شهبازی حدود دو دهه قبل با همان نفس عمیق، نماینده ایران در اسکار شد که البته نتوانست به جمع کاندیداهای نهایی راه یابد ولی سروش صحت کارگردان صبحانه با زرافه‌ها پیش از این سابقه حضور در اسکار را نداشته!
با مرور ادوار بی‌اصغر فرهادی، تکلیف ایران در اسکار معلوم است ولی گزینشگران همچنان به تکرار مکررات تن می‌دهند و یک اثر موسوم به اجتماعی، را روانه اسکار میکنند؟؟ یا خرق عادت کرده و به ژانر مطلوب مخاطبان ایرانی که کمدی است رجوع کرده و یک کمدی فانتزی با مایه های ابزورد به نام صبحانه با زرافه ها که منتقدان را نیز راضی کرده به اسکار می فرستند؟


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره