نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بازیگران زن معروفی که از رشت و لاهیجان برخاستند    

منبع
هفت صبح
بروزرسانی
بازیگران زن معروفی که از رشت و لاهیجان برخاستند    

هفت صبح/ چندتا از بهترین بازیگران زن سینمای ایران زاده استان گیلان هستند
گیلان در عرصه ادبیات از مهم ترین کانون های فرهنگی کشور بوده است اما می دانستید که چندتا از بهترین بازیگران زن سینمای ایران زاده استان گیلان هستند؟ 
مهم ترین آنها مطمئنا سوسن تسلیمی است. بازیگر دانش اموخته تئاتر که در رشت کودکی و نوجوانی خود را گذراند و در از سال 57 وارد عرصه سینما شد و در کمتر از یک دهه در شماری از مهم ترین فیلم های آن سال ها بازی کرد. چهار فیلم با بهرام بیضایی شامل چریکه تارا ،‌مرگ یزدگرد ،‌باشو غریبه کوچک و شاید وقتی دیگر. همچنین در دو فیلم خوب مادیان ساخته علی ژکان و طلسم ساخته همسر سابقش داریوش فرهنگ. و سریال سربداران. تسلیمی در 38 سالگی به سوئد رفت.
آزاده صمدی

بازیگر محبوب و پرطرفدار اهل شهر لاهیجان است. او از معدود بازیگران زن سینما یایران است که در هردو حوزه درام و کمدی درخشان است. او چهل و دو سالهاست و بعضی اعتقاد دارند هنوز بهترین فیلم هایش را بازی نکرده است .بدنیست بدانید که بازیگرانی مثل پرویز صیاد ، آفرین  و شورانگیز طباطبایی هم اهل لاهیجان هستند. 
مینا وحید

بازیگر توانای اهل رشت که هنوز به قله دوره سینمایی خود نرسیده و متاسفانه بیشتر به شیوه تبریک گفتن تولد امیر مقاره در کنسرت ماکان بند و شیوه پریدنش از روی سن مشهور شده است. مینا وحید متولد 1366 است
نعیمه نظام دوست،‌حمیده خیرابادی ،‌ملکه رنجبر، نسرین باقری، آتیه جاوید، مهسا نقیبی و فاطمه هاشمی از دیگر بازیگران گیلانی و رشتی هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar