نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

«لیلا حاتمی» ستاره ساکت سینمای ایران

منبع
سلام سينما
بروزرسانی

سلام سینما/ لیلا حاتمی اولین بازیگر ایرانی است که بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه به او اعطا شده است.او این جایزه را در 40 سالگی و بعد از درخشش جهانی‌اش با فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد.
بازیگر نقش سیمین در کنار ساره بیات و سارینا فرهادی برای این فیلم شاخص توانست خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن را از جشنواره برلین دریافت کند و برای این #فیلم روی فرش قرمز اسکار حضور یابد. بعد از چنین دستاوردی مسیر هنری لیلا حاتمی برای حضور در مناسبات بین‌المللی پررنگ شد.
داوری در جشنواره مسابقه فیلم کن در سال 2014 توجه‌ها را به سوی ستاره ایرانی جلب کرد. پیراهن زیبای این بازیگر در روز اختتامیه که از جانب منتقدان مد به عنوان یکی از ده لباس زیبای این دوره جشنواره انتخاب شد تا بوسه‌ ژیل ژاکوب رئیس جشنواره بر گونه حاتمی حاشیه‌های زیادی را برای ستاره ایرانی ایجاد کرد اما حاتمی طبق فرمول همیشه‌اش؛ سکوت و دیگر هیچ، از تیغ حملات تندروها کنار رفت.
عضویت در آکادمی اسکار و حضور در جشنواره فیلم ونیز به عنوان داور بخش اصلی در سال 2022 نشان از جایگاه تثبیت شده حاتمی در سینمای بین‌الملل دارد. با این همه چنین دستاوردی از بازیگری که از سال 1375 تا به امروز یازده بار نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فجر را در کارنامه هنری خود دارد غیر منتظره نیست. 
لیلا حاتمی هر چند به واسطه خانواده هنری خود پا به عرصه سینما گذاشت اما توانست از زیر سایه پدر بیرون آمده و به سیمای منحصر به فرد خود در سینمای ایران دست پیدا کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره