نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

آقای مدیری حالا چه کسی باعث شد «ساعت 6 صبح» نفروشد؟!

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
آقای مدیری حالا چه کسی باعث شد «ساعت 6 صبح» نفروشد؟!

فیلم نیوز/ دو ماه و نیم از شروع اکران فیلم «ساعت 6 صبح» به کارگردانی مهران مدیری می‌گذرد اما میزان فروش این فیلم حتی به 7 میلیارد تومان هم نرسیده است. در مجموع 106 هزار نفر برای تماشای این فیلم به سینماها رفته‌اند؛ آنهم فیلمی که کارگردانش مهمترین کمدین سینما و تلویزیون است و علاوه بر کارگردانی، خودش هم در آن بازی دارد. این درحالی است که فیلم اول این کارگردان «ساعت پنج عصر» که تابستان 1396 روی پرده رفت، یک میلیون 200 هزار مخاطب داشت و با بلیت 8هزار تومانی، 9 میلیارد فروش کرده بود. نکته جالب اینجاست که آن زمان مدیری معتقد بود عده‌ای با خصومت شخصی علیه فیلمش نقد نوشته اند و همین باعث شده مخاطبان فیلم ریزش پیدا کند. حالا بدون اینکه پای خصومت شخصی در میان باشد، تعداد مخاطبان «ساعت 6 صبح»، به 120هزار نفر هم نرسیده است.
با نگاهی به جدول فروش نیم‌سال اول 1403 می‌توان از فروش بسیار پایین «ساعت 6 صبح» به عنوان یک اتفاق عجیب نام برد و جالبتر اینکه مدیری برخلاف زمان اکران «ساعت 5 عصر»، دیگر بدخواهان و خصومت‌گران شخصی را عامل ریزش مخاطبانش نمی‌داند.
تابستان سال 1396 وقتی فیلم «ساعت 5 عصر» به کارگردانی مهران مدیری روی پرده رفت و در چند روز اول نتوانست توقع این کارگردان را برآورده کند، در مصاحبه‌ای به منتقدان و خبرنگارانی تاخت که درباره فیلمش نقدهای منفی نوشته بودند. او آنها را خبرنگاران و منتقدانی بدون خصوصیات انسانی خواند و گفت: « یک روز از شروع اکران فیلم «ساعت 5 عصر» نگذشته بود که شش تا مقاله و یادداشت منفی آمد بیرون. زده بودند فیلم را ترکانده بودند. معلوم بود خصومت شخصی دارند. یا توی تست بازیگری رد شده‌‌اند، یا قرار بوده یک کاری تو یک فیلمی بکنند و من نگذاشته‌ام یا قرار بوده معروف شود و من جلوشان را گرفته‌ام یا هرچیز دیگر. قشنگ معلوم است یک چیزی توی گلویشان بوده که ترکانده روی کاغذ. این رفتار خیلی غیرانسانی است.»
او تاکید کرده بود که نقدهای غیرانسانی عده‌ای که حتی فیلم را تماشا نکرده بودند باعث شده «ساعت پنج عصر» سیر دیگری را در سینما پیدا کند. فروش فیلم ابتدا بالا رفته و بعد خیلی زود ثابت شده است. چون آن عده روی نظر مردم تاثیر گذاشته بودند و مردم هم گفته‌اند اگر انقدر بد است حیف پول و وقت که بگذاریم برویم آن را ببینیم.»
حالا هفت سال از زمان اکران فیلم «ساعت 5 عصر» می‌گذرد و دومین فیلم مدیری با نام «ساعت 6 صبح» چندمرتبه بدتر از فیلم اول در گیشه شکست خورده است.اگر «ساعت 5 عصر» یک میلیون و 200 هزار مخاطب داشت میزان مخاطبان «ساعت 6 صبح» به 120هزار نفر هم نرسید و فروشش از مرز شش میلیارد تومان بالاتر نرفت.در جدول فروش سال 1403 این فیلم در رتبه هجدهم ایستاده است درحالیکه سال 1396، «ساعت 5 عصر» هفتمین فیلم به حساب می‌آمد و جزو ده فیلم پرفروش آن سال بود.
حالا دیگر مهران مدیری نه مصاحبه‌ای کرده است و نه درباره دلیل عدم فروش فیلمش صحبتی به میان آورده. به نظر می‌رسد «ساعت 6 صبح» حتی برای خود مدیری هم فیلم قابل‌قبولی نبوده و این بار کاملا به منتقدانش حق داده است آن را نپذیرند و نقدهای منفی بنویسند و مخاطبان هم تمایلی به تماشای آن نداشته باشند.

مدیری این اواخر با دو مسابقه «اسکار» و «گل‌یاپوچ» خیلی بیشتر در مرکز توجه‌ها قرار داشت تا فیلمی که انتظار می‌رفت بتواند بار دیگر او را احیا کند. باید دید آیا مدیری قید فیلمسازی را می‌زند و کماکان به عنوان مجری مسابقه‌ها و بازیگر فیلم‌ها و سریال‌ها به کارش ادامه می‌دهد یا دوباره آستین بالا می‌زند تا یکبار دیگر قدرتش را به نمایش بگذارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره