نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

مبارزه پرهیجان با هشت پای مخوف!

منبع
خراسان
بروزرسانی
مبارزه پرهیجان با هشت پای مخوف!

خراسان/ سریال پلیسی «هشت پا» ساخته احمد معظمی و با بازی سعید چنگیزیان، نادر سلیمانی، افسانه چهره‌آزاد و... چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟ 
احمد معظمی که سابقه خوبی در زمینه تولید سریال‌های امنیتی و معمایی دارد و آخرین‌بار تابستان ۱۴۰۲ مجموعه «بازپرس» را روی آنتن داشت، با سریال «هشت پا» به تلویزیون بازگشته است. این مجموعه در ژانر پلیسی تولید شده و مانند دیگر ساخته‌های معظمی قصه‌ای معمایی را روایت می‌کند. بازیگر اصلی «هشت پا» سعید چنگیزیان است و چهره‌هایی مانند نادر سلیمانی، سودابه بیضایی، حمید ابراهیمی، مینا وحید، هلیا امامی، علیرضا مهران، افسانه چهره‌آزاد، کمند و سپند امیرسلیمانی نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند. رضا اکبرپور نیز که با مجموعه «گیل‌دخت» شناخته شد، در این سریال حضور دارد. ساخته جدید احمد معظمی چه کیفیتی دارد؟
 قصه‌ای معمایی و پراتفاق
قصه سریال «هشت پا» با محوریت یک مامور پلیس به نام «کسری کیانفر» روایت می‌شود. یک خلافکار سابقه‌دار به نام «مراد جان‌سپار» بر اثر سکته جان خود را از دست می‌دهد و پس از این اتفاق، دوست و شریک او «داوود» هم ظاهرا بر اثر خفگی در موتورخانه رستورانی به نام «حلقه آبی» که این دو دوست صاحبان آن هستند، فوت می‌کند. مرگ مشکوک «داوود» پای «کسری» را به این پرونده پیچیده باز می‌کند. مرگ او نشان می‌دهد پای یک قاتل در میان است که به دنبال حذف افرادی از دایره اطرافیان خود است. «کسری» مامور می‌شود تا قاتل را پیدا کند و رازی را که دوستان «داوود» پنهان می‌کنند، فاش کند. موازی با حل پرونده قتل «داوود» شاهد زندگی خانوادگی «مراد» و مشکوک شدن پلیس به ارتباط پسر خانواده با این قتل نیز هستیم. «هشت پا» با روایت قصه‌ای معمایی و پر از جزئیات، شروع خوبی داشت. سریال با خانواده «مراد جان‌سپار» آغاز و سپس ماجرای قتل «داوود» هم به آن اضافه شد. در این مجموعه نیز مشابه سریال «غریبه»، علاوه بر ماجراهای پلیسی، شاهد ازدواج کاراکتر پلیس و روابط عاشقانه او نیز خواهیم بود. سریال «هشت پا» کاراکترهای متعددی دارد و هرکدام از شخصیت‌ها قصه خاص خودشان را دارند. قصه هرکدام از شخصیت‌ها به نوعی با ماجرای قتل «داوود» و دارودسته‌اش مرتبط است، بنابراین تماشاگر همه کاراکترها و داستان آن‌ها را تعقیب می‌کند.
 ​​​​​​​ضرباهنگ بالای روایت
سریال «هشت پا» از همان قسمت اول پراتفاق و با ضرباهنگ بالا آغاز شد. تا به حال پنج قسمت از این مجموعه روی آنتن رفته است و قرار بوده قسمت ششم آن دیشب پخش شود. فعلا در قسمت‌های اولیه سریال، ریتم خوب روایت حفظ شده است. گره‌های قصه و صحنه‌های تعقیب و گریز، هیجان را به قصه تزریق کرده‌اند و مخاطب شاهد روایت پرالتهابی است، بنابراین «هشت پا» توانسته تماشاگر را سرگرم کند و روایت کسل‌کننده‌ای ندارد.
زندگی ناملموس «کسری»
فعلا مهم‌ترین ایراد سریال، روابط خانوادگی «کسری» است که از کلیشه‌ها پیروی می‌کند. این پلیس خانواده‌ای آرام و خوب دارد و حتی تصمیم گرفته بعد از ازدواج هم در خانه پدری‌اش کنار والدین خود زندگی کند. این نوع سبک زندگی برای شخصیت عاقل و بالغی مانند «کسری» که یک پلیس با تجربه است، چندان به واقعیت زندگی امروز شباهت ندارد و برای مخاطب قابل باور نیست.
بازی بازیگران
سعید چنگیزیان که آخرین‌بار با نقش یک شخصیت منفی و منفور در سریال «گیل‌دخت» در تلویزیون دیده شده بود، این‌بار در «هشت پا» نقش متفاوتی را برعهده دارد. او در نقش «کسری کیانفر» که شم پلیسی قوی دارد و باهوش است، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و مخاطب او را به عنوان پلیس کنجکاو و خبره می‌پذیرد. افسانه چهره‌آزاد برخلاف انتظارات ظاهر شده و در نقش مادر زحمتکش قصه که ثروت بادآورده همسرش را نپذیرفته و راهش را از او جدا کرده، بازی باورپذیری ندارد. علیرضا مهران که سابقه ایفای نقش‌های منفی مختلفی را دارد، در «هشت پا» نیز از پس ایفای نقش خود برآمده است و رضا اکبرپور نیز عملکرد خوبی دارد. سودابه بیضایی که به تازگی در سریال «طوبی» دیده شد و حضور موفقی در این سریال داشت، با یک نقش متفاوت در «هشت پا» حضور دارد. او نقش همسر دوم «مراد» را ایفا می‌کند و معتاد است؛ بنابراین دچار توهم می‌شود و بعضی حرکاتش از کنترل او خارج است. بیضایی در «هشت پا» بازی متفاوتی دارد و حالاتی مانند ترس و اضطراب شدید کاراکترش را قابل باور به نمایش می‌گذارد.

 مائده کاشیان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره