نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

حکایت «دوقلوهایی» که از «فیتیله‌» متولد شدند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حکایت «دوقلوهایی» که از «فیتیله‌» متولد شدند

باشگاه خبرنگاران/ تهیه‌کننده سریال «دوقلوها» گفت: تقریباً بالای ۷۰ درصد از مجموعه «دوقلوها» تولید شده و حدود ۳۰ درصد از پس تولید آن انجام شده است.
مهدی بصیری، تهیه‌کننده سریال «دوقلوها» از شبکه دو سیما با اعلام این خبر که ما در مرحله تولید و پس تولید هستیم، گفت: تقریباً بالای ۷۰ درصد کار تولید شده و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پس تولید آن انجام شده است. فصل اول سریال «دوقلوها» در ۸۰ قسمت تولید شده بود. بخاطر وقفه‌ای که پروژه با آن رو‌به‌رو بود، مجدد مجموعه ارزیابی و اصلاح برآورد آن انجام شد. بخشی از این وقفه بخاطر تغییر مدیریت و بخش دیگر آن بخاطر وسعت و زمان ساخت دکور بود. چراکه ما از صحنه قبلی مجموعه که تقریباً رئال بود، فاصله گرفتیم و فضای کاملاً فانتزی و جادویی طراحی کردیم.
بصیری ادامه داد: ما شهری در ابر‌ها ساختیم و فضای فانتزی کار خیلی پررنگ است. تعداد بازیگران به نسبت قبل بیشتر شده است. نقاط قوت و ضعف سری قبل را شناسایی و آنها را اصلاح کردیم. در کل، «دوقلوها» جزو کمدی‌های سخت است. ما روز اول گمان نمی‌کردیم آنقدر تولید آن سخت باشد، ولی مرز باریکی بین خنده و تمسخر وجود دارد. از آنجایی که مخاطب ما مخاطب کودک و خردسال است، اگر زد و خورد بین شخصیت‌ها به شکل درست آن اجرا نشود، برنامه حالت تمسخر می‌گیرد و دلیلی برای خندیدن پیدا نمی‌شود. پس باید آن بده بستان بین بازیگران آنقدر درست باشد، که کمدی به شکل درست در بیاید. اینکار روند تولید را کند می‌کند. 
تهیه‌کننده سریال «دوقلوها» با بیان اینکه تولید «دوقلوها» در مرکز سیمرغ سازمان صداوسیما انجام می‌شود، ولی پخش آن از شبکه دو سیماست، افزود: بنظرم پروژه‌هایی که به شکل سیتکام یا طنز موقعیت بوده و لوکیشن آنها ثابت است، بناست مرکز سیمرغ متولی تولیدش باشد. علاوه‌بر پروژه ما، یکسری پروژه‌هایی که قدیمی و بلاتکلیف بود، مرکز سیمرغ متولی‌اش شده است. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا دکور‌های مجموعه بعد از چند سال سر جای خود باقی ماند، یا خیر؟ گفت: خیر، دکور‌ها سال ۱۴۰۱ ساخته شد. بنابراین، فصل دوم «دوقلوها» با دکور و در لوکیشن جدید ساخته شده و اصلاً با دکور قبل قابل قیاس نیست. ما تمام تلاشمان را کردیم، که به سراغ بازیگرانی برویم که در حوزه کودک کار کردند، تا نقش آنها محبوبیتی در دل بچه‌ها ایجاد کند. مانند مجتبی ظریفیان عمو مهربان، ابراهیم شفیعی بازیگر «خنده‌بازار»، مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان، مهرداد نظام آبادی عمو مهرداد و....
بصیری در پاسخ به این سوال که برای هر کدام از این عمو‌ها شخصیت جدید خلق شد؟ و چرا نام «دوقلوها» را برای سه عمو در نظر گرفتید؟ افزود: بله، شخصیت جدید خلق شد. منظور از «دوقلوها» دو شخصیت به نام‌های پایان و پویان است، که نقش آنها را آقایان مسلمی و فروتن بازی می‌کند. آنها یک عموزاده‌ای دارند، که آقای گلی نقشش را بازی می‌کند. بنابراین، هر سه عمو فیتیله‌ای به ایفای نقش می‌پردازند. 

تهیه‌کننده سریال «دوقلوها» در پاسخ به این سوال که عمو قناد هم می‌توانست در ترکیب «دوقلوها» قرار بگیرد؟ یا بخاطر کدورت‌ها نمی‌توانستیم از حضور ایشان بهره‌مند شویم؟ توضیح داد: خیر، کدورتی که نشود کار کرد وجود ندارد. قطعاً در هر کاری اختلاف‌نظر وجود دارد. آقای قناد برایمان استاد هستند. از آنجایی که فضای کار ترکیبی است، ما مجری نداریم، بلکه فضای کار نمایشی است و اینجا بازیگران به ایفای نقش می‌پردازند. فضایی که ما کار می‌کنیم، با تخصصی که آقای قناد دارند، کاملاً متفاوت است. قطعاً اگر فرصتی باشد، ما از حضور ایشان بهره‌مند خواهیم شد.
وی در پاسخ به این سوال که بجز «فیتیله‌ای‌ها» و «دوقلوها» کدام کار‌های کودک از سبک اسلپ استیک یا کمدی بزن بکوب استفاده کردند؟ توضیح داد: ما کمدی در حوزه کودک و نوجوان نداشتیم و بیشتر از اسلپ استیک در انیمیشن استفاده می‌کنیم. چون دست برنامه‌ساز برای شوخی‌های بامزه باز است. مثل تام و جری، پت و مت. اسلپ استیک از شاخه‌های کمدی است. عمو‌ها در «فیتیله‌ای» بیشتر از این سبک در برنامه زنده استفاده می‌کردند. این در حالی است که استفاده از این سبک در برنامه زنده خیلی سخت است؛ چراکه هزینه‌های تولید ما را بالا و زمان تولید را کم می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره