در نشست «بازی خونی» با حضور بازیگران خانم چه خبر است؟
ایسنا/ فیلم «بازی خونی» با حضور دو بازیگر سیمرغ گرفته جشنوارههای اخیر و ادای احترام به مردم و شهدای آمل در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
بعدازظهر جمعه، ۱۲ بهمنماه در دومین سانس از نخستین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر، فیلم «بازی خونی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی در برج میلاد سینمای رسانه به نمایش درآمد.
در این فیلم ارسطو خوشرزم و سارا حاتمی که در جشنواره های سال های اخیر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را گرفته بودند،حضور داشتند.
این فیلم به داستان سرنگونی یک گروهک با نام سربداران در سالهای اول انقلاب اسلامی اختصاص داشت که در دهه ۶۰ در شهر آمل اتفاق افتاده بود.
نشست خبری این فیلم در فاصلهای کوتاه تا شروع سانس بعدی برپا شد که سعید پروینی (تهیهکننده)، حسین میرزا محمدی (کارگردان)، ارسطو خوشرزم، لیندا کیانی، شادی مختاری، سارا حاتمی، کیسان دیباج از حاضران بودند.
در ابتدا لیندا کیانی یکی از بازیگران که نقشی کوتاه هم داشت، اشاره کرد فیلم را برای اولین بار دیده و آن را دوست داشته است.
شادی مختاری با اشاره به اینکه «قلب رقه» تجربه خوبی برای او بود، بازی در فیلمهای تاریخی دوران معاصر را برای خود جذاب و چالش برانگیز دانست.
میرزامحمدی در این نشست در ابتدای صحبت خود از وضعیت صدا و نور پرده نمایش فیلم گله کرد و گفت: این مسئلهای است که سالها مورد انتقاد بوده و تخصص در نابود کردن فیلم دارد.
او درباره تفاوت این فیلم با اثر قبلیاش بیان کرد: ما در «کت چرمی» به موضوعی اجتماعی پرداختیم و در این فیلم به درامی تاریخی و سیاسی رسیدیم و این تجربههای متفاوت برایم جذاب است.
سارا حاتمی درباره بازی در فیلمی تاریخی آن هم پس از «کت چرمی» گفت: زیست کردن در شخصیتی دور از زندگی خودم را بیشتر دوست دارم و این روش را ترجیح میدهم تا اینکه بازیهای تکراری داشته باشم.
ارسطو خوشرزم نیز با اشاره به نقشی که سال گذشته در فیلم «صبح اعدام» داشت، بیان کرد: آنچه در این فیلم داستان اصلی بود نمونه دیگری نداشت و من با توجه به تجربه بازی در فیلمهای جنگی دوست داشتم این اثر به شکلی باشد که بعدها به عنوان یک منبع درست از آنچه در آمل رخ داده در دسترس باشد.
پروینی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره هزینه ساخت فیلم با انتقاد از اینکه مرسوم نیست این سوالها پرسیده شود و در آینده رقم دقیق اعلام خواهد شد، گفت: برای این فیلم نصف هزینه یکی از فیلمهای big production (با بودجههای سنگین) در جشنواره سال قبل خرج شده آن هم در شرایطی که کل شروع تا پایان فیلم سه ماه شده است.
در پایان این نشست اکبر نبوی از دستاندرکاران جشنواره خواست حتما صندلی و جایی برای حضور نویسنده در نظر بگیرند تا تهیهکننده مجبور نباشد جای خود را به او بدهد.