یک تهیه کننده:اکران های تک نوبتی، فیلم سوزی محسوب می شود
بروزرسانی
خبرگزاري ايرنا:بحران اکران فيلم ها، حاصل اهتمام تهيه کنندگان به نمايش آثار سينمايي به هر قيمتي است و فروش برخي از اين آثار هزينه تبليغات آنها را نيز تامين نمي کند.
ˈمنوچهر زبردستˈ افزود: سينماي ايران در سال آينده در يافتن فيلم براي نمايش عمومي با مشکلاتي روبه رو خواهد شد و حاصل افت توليدات در سال 91 به حتم در سال آينده مشخص مي شود.
وي يادآور شد: شرايط نامساعد اکران امروز به تهيه کنندگان و پخش کنندگان باز مي گردد و معتقدم دليلي ندارد براي ورود فيلم به شبکه نمايش خانگي حتما اثري بايد اکران شود.
تهيه کننده فيلم لج و لجبازي به اکران برخي آثار همچون پيمان اشاره کرد و توضيح داد: اين اثر سينمايي قابليت اکران عمومي ندارد و وقتي صاحب فيلم اصرار به اکران آن دارد پخش کننده چاره اي جز نمايش عمومي آن نمي بيند.
زبردست توضيح داد: فروش برخي فيلم ها همچون پيمان در اکران جوابگوي هزينه پوزينيو فيلم نيست و حتي هزينه تبليغات چنين آثاري از اکران اين فيلم ها تامين نمي شود.
وي به اکران 12 اثر سينمايي همزمان در سينماها اشاره کرد و افزود: همه اين آثار قابليت نمايش عمومي در سينماهاي استان هاي مختلف را ندارند و در نهايت دو فيلم از اين تعداد به شهرستان ها مي رسد.
مدير سينما فرديس کرج ادامه داد: برخي فيلم ها چنانچه اکران نشوند براي تهيه کننده به صرفه است و نمايش عمومي اين گونه آثار اشتباه محض است.
زبردست از استفاده نکردن تجربيات اکران در سال هاي گذشته گلايه کرد و افزود: اکران فيلم هاي زياد در سينماي ايران چيز خيلي عجيبي نيست؛ به ياد دارم در زمان اکران لج و لجبازي، 16 فيلم ديگر همزمان با اين اثر در حال اکران بود که اين رويکرد به کم شدن تعداد نوبت هاي نمايش عمومي آثار در حال نمايش منجر شد.
وي به فروش خوب فيلم ها در سال 90 اشاره کرد و توضيح داد: سينما فرديس کرج پيشتر روزانه حدود يکهزار بليت فروش داشت اما امروز از ساعت 20 به بعد ديگر مشتري براي اين سينما وجود ندارد.
اين تهيه کننده سينما گفت: در شرايط نامساعد کنوني سينما بجاي هزينه کردن براي توليد برخي طرح هاي غير ضروري، بايد به توليد بيشتر فيلم ها کمک کرد.
زبردست اکران هاي تک نوبتي را سبب ˈفيلم سوزيˈ دانست و تاکيد کرد که براي حل معضلات کنوني بايد همه با يکديگر همدل شوند.
وي همچنين از رفتارهاي فراقانوني حوزه هنري انتقاد کرد و ممانعت از اکران فيلم هايي نظير گشت ارشاد و خصوصي را آغازي براي ضربه زدن به سينما عنوان کرد.